Na hitrih polnilnicah ob avtocestnem križu, ki so v lasti SODO, so lani zabeležili 25.877 polnjenj, kar je bilo za dobrih deset tisoč več kot leto prej.

Avtor:
Brane Janjič

Avtor fotografij:
SODO

Družba SODO je v sodelovanju z ministrstvom za infrastrukturo v minulih letih vzpostavila osnovno infrastrukturo hitrih polnilnic za električna vozila na avtocestnem križu, pri čemer je bilo v okviru projekta Zeleni koridorji Slovenije, ki je bil del širšega evropskega projekta in tudi sofinanciran s strani EU, ob slovenskem avtocestnem križu postavljenih 26 hitrih polnilnic za električna vozila. Te uporabnikom električnih vozil omogočajo polnjenje z 50 kW DC in 43 kW AC, pri čemer je prazne baterije električnih avtomobilov s kapaciteto od 18 do 24 kWh do vsaj 80-odstotne zmogljivosti napolniti v dobre pol ure. Postavitev 26 hitrih polnilnic v Sloveniji je bila zaključena in predana v uporabo že konec leta 2015, vse odtlej pa v SODO beležijo tako rast števila polnjenj kot tudi posledično povečano porabo energije v te namene in tudi daljšo časovno zasedenost polnilnih postaj.
Ta se je v časi izbruha epidemije covida zaradi omejenih možnosti gibanja sicer zmanjšala, v zadnjih dveh letih pa spet skokovito narašča. Tako so lani v SODO na njihovih hitrih polnilnicah zabeležili kar 25.827 polnjenj električnih vozil, kar je bilo za dobrih 10 tisoč več kot leto prej oziroma za kar 63 odstotkov. Posledično se je občutno povečala tudi poraba energije, in sicer iz 188.786 kWh v letu 2021 na kar 332.320 kWh, kar predstavlja 76-odstotno rast. Precej pa je lani v primerjavi z letom prej poskočilo tudi število ur zasedenosti polnilnih postaja, in sicer iz 5.419 v letu 2021 na 9.259 lani oziroma za 71 odstotkov. Drugače pa je bilo v obdobju od 1. januarja 2016 do konec minulega leta za potrebe polnjenja električnih vozil na hitrih polnilnicah družbe SODO skupno opravljenih že 93.827 polnjenj in zanje porabljenih 1.051.717 kWh električne energije.

VIR: Naš Stik