Novogoriško Kulturno umetniško društvo KREA napoveduje glasbeno-pogovorni cikel QUO VADIS?, ki bo potekal med 23. junijem in 26. julijem 2022.

Cikel koncertov s predavanji na temo migracij in njihovih družbenih ter kulturnih posledic se v tokratni ediciji osredotoča na slovenske »umetniške migrante«, glasbenike in multimedijske ustvarjalce, ki se množično selijo v tujino, da bi tam našli ugodnejše ustvarjalne pogoje, kot se ponujajo doma. Znotraj cikla bodo na terasi Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica nastopili: duo Freekind, Boštjan Simon in Elvis Homan, ter tria Vida Škete in Filipa Mozetiča. Vstop na koncerte cikla Quo vadis? je prost, vabljeni!
 

Cikel koncertov s predavanji na temo migracij in njihovih družbenih ter kulturnih posledic so na Ploščadi Silvana Furlana v Kulturno umetniškem društvu K26REA prvič izpeljali v sklopu Poletne scene 2019. Namen takratnega glasbeno-pogovornega cikla je bila sensibilizacija občinstva glede družbenih »strahov« vezanih na proces migracij in z njimi povezanih drugačnih kultur. Društvo je v Novo Gorico pripeljalo sodobno mednarodno glasbeno produkcijo s koncerti skupin, kot so italijanska skupina SuRealistas (afro-cuban-flamenko-jazz), ameriška zasedba Marko Črnčec trio feat. Jonathan Hoard (ZDA, NY) in argentinska skupina La Fanfarria del Capitan. Pred koncerti so o tematikah vezanih na takratno aktualno in prečo problematiko pojava begunstva in zloglasne mreže na meji s hrvaško spregovorili z gosti, kot so Matej Kovačič in Tit Starc (Iniciativa Info Kolpa), dr. Marko Klavora ter Miha Blažič – N'toko.

Letošnja edicija cikla, ki je nastal ob finančni podpori Mestne občine Nova Gorica ter v sodelovanju s Slovenskim narodnim gledališčem Nova Gorica in gostinskim lokalom Klub Teater, se prav tako posveča migraciji, le da tokrat pod lupo jemlje problematiko slovenskih glasbenih in multimedijskih ustvarjalcev, ki se zaradi »neupoštevanja slovenskega trga in kulturnih mecenov« množično selijo v tujino, da bi tam našli in si ustvarili ugodnejše ustvarjalne pogoje. Zavedati se namreč gre dejstva, da je v današnjem času, v nasprotju s časom izpred deset in več let, slovenski umetniški ustvarjalec neprimerno bolj cenjen v tujini kot doma. Zakaj je temu tako bo Tomaž Gržeta, umetnostni zgodovinar in muzikolog, pred koncerti sodobne slovenske produkcije v pogovorih z zanimivimi gosti javno spregovoril o izzivih, ki jih zaradi boljših pogojev in priložnosti za ustvarjanje umetniki vidijo v odhodu v tujino ter zakaj svojo kariero raje tlakujejo in oblikujejo v tujini kot doma. Med 23. junijem in 26. julijem 2022 bodo tako na terasi novogoriškega narodnega gledališča nastopili predstavniki sveže slovenske glasbene produkcije, kot so duo Freekind, Boštjan Simon in Elvis Homan, Vid Šketa Trio in Filip Mozetič trio.

Tokratni cikel Quo vadis? bosta v četrtek, 23. junija 2022, ob 20. uri otvorili pianistka in vokalistka Sara Ester Gredelj ter bobnarka Nina Korošak Serčič združeni v duu Freekind. Mladi, a perspektivni in neustrašni glasbenici skozi svoj v soulu, R&B-ju in jazzu zakoreninjen groove po zgledu Commona, Eryke Badu in Alfa Mista predajata svojo življenjsko filozofijo, ki sta jo s svojevrstno uteho iz karantenskih časov izrazili tudi na njunem decembra izdanem prvem EP-ju. Tomaž Gržeta bo z njima spregovoril o ustvarjalnosti in izraznosti, ki sta ju našli v glasbi ter o pomenu in dragocenosti, ki jih prineseta študij in ustvarjanje v tujini. 

V ponedeljek, 4. julija 2022, pa bo ob 19.30 na vrsti koncert Boštjana Simona in Elvisa Homana, ki se bosta v Novi Gorici prvič predstavila z glasbenim projektom aug.unis v katerem se ukvarjata z na pol odprtimi formami za improvizacijo in interakcijo z elektronskimi inštrumenti. Elvis uporablja modularni sintetizator v povezavi z akustičnim zvokom bobnov in pol-modularen drone sintetizator Lyra. Boštjan pa podobno, uporablja modularni sintetizator v povezavi z zvokom saksofona in nekaterimi Moog efekti. Sinteza zvoka je analogna, ne poslužujeta se prepariranih in vnaprej pripravljenih „presetov“, zato so improvizacije/kompozicije večkrat zlite v nepretrgan tok plastenja poljubnih frekvenc in občasnih ritmov. Pred koncertom, ki svoje začetke vidi tudi v plesnem in multimedijskem izrazu, se bo Tomaž Gržeta pogovarjal s Polono Dolžan, kuratorico in producentko z več kot deset-letnimi izkušnjami vodenja mednarodnih multimedijskih projektov na področju vizualnih umetnosti, mode in performansa v muzejskem in galerijskem kontekstu. Dolžanova je diplomirala in magistrirala na angleški prestižni akademiji Royal College of Art, London, izkušnje pa je nabirala tudi v londonskem studiu Hussein Chalayan in studiu za arhitekturno oblikovanje interjerjev Harriet Anstruther Studio Ltd. Projekte je vodila tudi v velikih muzejih, kot sta londonski Victoria and Albert Museum ter dunajski MuseumsQuartier idr. V pogovoru z Gržeto bo spregovorila o aktualnem stanju na področju multimedijskega ustvarjanja in ustvarjalnih pogojih, ki se ponujajo v tujini in doma.

O drugih dveh dogodkih bomo zaradi časovne oddaljenosti spregovorili konec poletja, naj pa še pred tem opozorimo, da je vstop na vse koncerte cikla Quo vadis? prost. Hvaležni za podporo v najavi napovedanega koncertnega cikla ostajamo na razpolago za morebitne dodatne informacije in fotografije posamičnih koncertov.

PR: KUD Krea