Slovenski nastop na sejmu v Cannesu športno obarvan

Slovenski nastop na sejmu v Cannesu športno obarvan

Gospodarstvo,   Torek, 18. marec 2025   Lidija Vinkovič - SPIRIT Slovenija

18. 3. 2025 - Pred dnevi se je v francoskem Cannesu zaključil MIPIM 2025, ki velja za vodilni investicijsko-nepremičninski sejem na svetu. Dogodek, ki združuje najvplivnejše akterje mednarodne nepremičninske industrije, je letos pritegnil več kot 20.000 udeležencev iz 90 držav, med katerimi je bila več kot tretjina investitorjev. Slovenijo sta na sejmu predstavljala SPIRIT Slovenija in Mestna občina Ljubljana, ki sta na privlačno zasnovanem razstavnem prostoru državo in njeno prestolnico izpostavila kot privlačno naložbeno destinacijo s številnimi investicijskimi priložnostmi ter bogato ponudbo za športno udejstvovanje.

Letošnji MIPIM je bil že 35. po vrsti in je med 11. in 14. marcem 2025 znova združil ključne akterje globalne nepremičninske industrije. Gre za največje mednarodno stičišče podjetij, agencij, držav, regij in mest, ki predstavljajo svoje investicijske projekte, ter investitorjev, ki iščejo nove priložnosti. Sejem ponuja tudi edinstven vpogled v aktualne investicijske trende, pregled razpoložljivih projektov ter priložnost za mreženje in pogovore s ključnimi odločevalci – investitorji, razvojniki in svetovalci. Vsako leto na dogodku podelijo tudi prestižne nagrade vizionarskim projektom s celega sveta, ki sledijo smernicam trajnostnega razvoja.

Slovenija se je pod okriljem SPIRIT Slovenija in Mestne občine Ljubljana predstavljala pod sloganom nacionalne komunikacijske kampanje za promocijo slovenskega gospodarstva v tujini – I feel Slovenia. Green. Creative. Smart. Osrednji poudarek je bil na predstavitvi države in njene prestolnice kot dinamične investicijske destinacije s številnimi športnimi objekti in kakovostno športno infrastrukturo, ki omogoča široke možnosti za športno udejstvovanje, kar nazorno pojasnjuje, zakaj je Slovenija tako uspešna tudi na športnem področju. Predvsem pa sta bili Slovenija in Ljubljana predstavljeni kot trajnostni lokaciji, ki ponujata številne priložnosti za razvoj nepremičninskih, storitvenih in industrijskih investicijskih projektov.

Tudi letos je slovenski razstavni prostor izstopal s svojo kreativno zasnovo. Podoba športnega objekta je pritegnila številne poslovne obiskovalce, ki so lahko počivali na klopeh športne tribune ali stopili na zmagovalne stopničke. Dodatno je razstavni prostor krasilo zelenje iz ljubljanskega botaničnega vrta, ki se je po sejmu vrnilo domov. Poleg predstavnikov agencije so bili na sejmu tudi predstavniki Ministrstva za gospodarski razvoj in šport, Mestne občine Ljubljana, Javnega stanovanjskega sklada MOL, Mestne občine Celje, Odvetniške pisarne Senica & partnerji in Trima Trebnje. Ti udeležbo na sejmu vidijo kot odlično priložnost za osebna srečanja z velikim številom potencialnih strank in partnerjev v izjemno kratkem času.

Maja Šubic in Maša Kramar, Odvetniška pisarna Senica & partnerji: »Ključnega pomena je, da SPIRIT Slovenija vsako leto aktivno predstavlja Slovenijo na enem izmed svetovno največjih in najpomembnejših nepremičninskih dogodkov in s tem postavlja Slovenijo kot perspektivni trg na svetovni zemljevid. Med investitorji vlada veliko zanimanje za našo celotno regijo, Slovenijo in Balkan. Slovenija lahko pri tem zaradi svoje lege in pozitivnih karakteristik izkoristi prednost kot vodilni trg v regiji. Razvijalci nepremičninskih projektov bi zato vsekakor morali v prihodnje bolj izkoristiti platformo, ki jo nudi agencija, in razviti zanimive projekte, ki bi jih lahko ponudili tujim investitorjem in jih s tem privabili v Slovenijo. Večja količina tujih investicij bi pozitivno vplivala na gospodarsko rast, moč in dobrobit prebivalcev naše države.«

Anija Pukl in Jernej Stanič, Mestna občina Celje: »Veseli nas, da smo imeli priložnost sodelovati na sejmu MIPIM in na slovenskem razstavnem prostoru predstaviti projekt Ekonomsko- poslovne cone Trnovlje Jug. S pomočjo SPIRIT Slovenija smo lahko opravili več sestankov s potencialnimi investitorji in partnerji, ki so izrazili zanimanje za projekt. Sejem nam je omogočil dragocene vpoglede v aktualne trende na področju nepremičninskega razvoja ter vzpostavitev novih poslovnih povezav, ki bodo pomembne za nadaljnji razvoj projekta. Zahvaljujemo se organizatorjem za podporo in odlično predstavitev Slovenije kot privlačne investicijske destinacije.«

Na letošnjem sejmu je postalo očitno, da umetna inteligenca vse bolj spreminja tudi nepremičninsko industrijo. Omogoča naprednejšo analizo obsežnih nepremičninskih podatkov, uporablja se pri evaluaciji nepremičnin ter napovedovanju tržnih trendov in priljubljenosti lokacij. Kljub temu strokovnjaki, med njimi tudi predstavniki Columbia University, že sedaj opozarjajo na vse večje pomanjkanje kadra s potrebnimi kompetencami za delo z umetno inteligenco v tem sektorju. Tako organizatorji sejma MIPIM kot številni razstavljavci še naprej ostajajo zavezani trajnostnemu razvoju. Pri gradnji razstavnih prostorov se vse bolj uveljavlja uporaba naravnih materialov, kot sta pravi les in lepenka, medtem ko so hojnice tokrat ostale brez preprog za enkratno uporabo.

Na sejmu je bilo mogoče občutiti tudi vpliv aktualnih geopolitičnih razmer v svetu. spodbudne besede Evropi pa je namenil tudi slavnostni govornik dr. Mario Draghi, nekdanji italijanski premier in predsednik Evropske centralne banke, ki je v svojem osrednjem nagovoru dejal, da Evropa tehnološko sicer zaostaja, a da je njena prihodnost neločljivo povezana z razogličenjem. Ob tem je občinstvo spodbudil z besedami: "Imejmo zaupanje v Evropo."

Letošnji sejem je bil dobro obiskan in je bil nekoliko ponovno na ravni pred pandemijo, saj je s 340 razstavnimi prostori in nacionalnimi paviljoni, ki so se razprostirali na 19.500 kvadratnih metrih površin, pokazal, da so kljub geopolitični, okoljski in socialno-ekonomski negotovosti v svetu, v nepremičninskem sektorju številne priložnosti za rast in razvoj.

VIR: SI21