V nedeljo je začela veljati direktiva o zastopniških tožbah za varstvo kolektivnih interesov potrošnikov. Nova pravila potrošnikom iz vse EU omogočajo, da svoje pravice uveljavljajo ne le posamično, temveč tudi s kolektivnimi tožbami.

V nedeljo je začela veljati direktiva o zastopniških tožbah za varstvo kolektivnih interesov potrošnikov. Nova pravila potrošnikom iz vse EU omogočajo, da svoje pravice uveljavljajo ne le posamično, temveč tudi s kolektivnimi tožbami. Kvalificirani subjekti – ki jih imenujejo države članice –, kot so potrošniške organizacije, bodo lahko v imenu potrošnikov sprožili sodne postopke zoper nezakonite prakse trgovcev. To bo potrošnikom, oškodovanim zaradi nezakonite poslovne prakse, omogočilo, da kolektivno zahtevajo odškodnino, zamenjavo ali popravilo.

»V Evropski uniji visoko raven varstva potrošnikov štejemo za temeljno pravico. Ta direktiva je bistveno orodje za uveljavljanje te pravice. Potrošniki imajo zdaj možnost, da združijo moči z enotnimi kolektivnimi tožbami na ravni EU, da se zagotovi, da vsa podjetja, vključno z največjimi, spoštujejo njihove pravice,« je pojasnil evropski komisar za pravosodje Didier Reynders.

Podpori delovanju zastopniških tožb po vsej EU je namenjena nova spletna platforma »EC-REACT«. Omogoča izmenjavo informacij o zastopniških tožbah po vsej EU, prek nje predstavniki držav članic, sodniki in imenovani kvalificirani subjekti sodelujejo, da bi bolje uveljavljali pravice potrošnikov v EU.

Vir: Evropska komisija, Predstavništvo v Sloveniji

VIR: Zelena Slovenija