19. mednarodni festival big bandov MareziJazz

19. mednarodni festival big bandov MareziJazz

Marezi Jazz


Na prizorišču, imenovanem Višta v Marezigah, se je v soboto zaključil dvodnevni 19. mednarodni festival big bandov MareziJazz. Festival, ki ga v celoti organizirajo prostovoljci, je eden izmed največjih in najbolj kompleksnih dogodkov pri nas, hkrati pa tudi največji festival bigbandovske glasbe v srednji Evropi, namenjen pa je spoznavanju, ohranjanju in razvijanju jazzovske orkestralne glasbe. Glede na odzive občinstva in nastopajočih, je to tudi festival z najlepšo kuliso in izvrstnim prizoriščem na splošno. Javni sklad RS za kulturne dejavnosti v sodelovanju z Zvezo big bandov Slovenije in Marežganskim mladinskim društvom že vrsto let zapored z velikim navdušenjem organizira največji srednjeevropski festival big bandov.

»Festival, ki se odvija ob začetku poletja, vsako leto združi glasbenike iz vse Evrope ter skrbi za nepozabna doživetja in vrhunsko glasbo. Dvodnevni dogodek, ki ga glasbeni sladokusci lahko spremljajo tudi preko neposrednega prenosa na spletu, uživa visok ugled v strokovni javnosti. MareziJazz je edinstvena priložnost za medsebojno druženje, izmenjavo izkušenj in povezovanje glasbenikov, ki jih združuje ljubezen do big band glasbe. Naš festival ne ponuja le glasbenih užitkov, temveč tudi odličen ambient, kjer vsako leto vrhunske glasbene skupine ustvarijo nepozabno vzdušje,« je poudaril producent za instrumentalno glasbeno dejavnost na JSKD Daniel Leskovic. Srčni in predani organizatorji so letos izjemno ponosni, da se lahko pohvalijo z naborom vrhunskih domačih in tujih zasedb. Programski odbor festivala je odlično ujel ravnovesje med profesionalnimi in ljubiteljskimi zasedbami, med izkušenejšimi in mlajšimi glasbeniki. Kot poudarjajo, tako spodbujajo izmenjavo znanj med zasedbami, hkrati pa to prinaša široko paleto glasbenih zvrsti in zahtevnosti, od izredno spevnih in poslušljivih priredb, do zelo kompleksnega sodobnega jazza za poznavalce.

V petek so večer začeli udeleženci poletne šole, Zgrabi Zvok Big Band, sledili pa so jim še eni mladi glasbeniki, Youth Big Band Radlje. Big Band NOVA je pod taktirko Blaža Pahorja zvenel izvrstno, njihov repertoar pa je bil pisan na kožo ljubiteljem swinga in tradicionalne bigbandovske glasbe. Večer sta zaključili dve tuji zasedbi, ki sta bili prvič na slovenskem odru. Mednarodni kolektiv skladateljev z dunajske jazzovske scene, Vienna Composers Big Band, je predstavil inovativne sodobne avtorske kompozicije svojih članic in članov, ki so navdušile najbolj zahtevne poslušalce. Emiliano Sampaio Mereneu Project, brazilsko-avstrijski nonet, ki gostuje po vsem svetu, je odigral repertoar živahnih in ritmično zanimivih skladb skladatelja, dirigenta in kitarista Emiliana Sampaia.

Na sobotni festivalski dan so, že drugo leto zapored, prvi na oder stopili Jazz combo Waldorfske šole Ljubljana z odlično izvedenim, tehnično zelo zahtevnim projektom japonske jazzovske glasbe. Sledili so Roveri Big Band iz Bologne, kot tretji pa Big Band Cerknica z lahkotnejšim programom brazilskega jazza. Big Band Krško je letošnji nastop na našem odru zasnoval s priznano češko trobentačico, skladateljico in dirigentko Štêpánko Balcarovo ter njenimi kompozicijami, ki so očarale jazzovske poznavalce in glasbene sladokusce. Letošnji MareziJazz so zaključili domačini Bend-it! Orchestra.

Edini slovenski bigbandovski festival je tako eden izmed redkih prostorov srečevanja in izmenjave znanj za tovrstne zasedbe, kar je izpostavil tudi dirigent in trobentač Primož Štefančič: »Mislim, da je zelo pomembno, da taki festivali obstajajo. Pomembno je, da imamo oder, da se srečamo z drugimi ustvarjalci, glasbeniki, naj bodo to mentorji, kolegi /…/ super je, da imamo neko lokacijo, neki dogodek, kjer se lahko dobimo, malo pomenimo, malo poslušamo drug drugega in skupaj rastemo, kot glasbeniki in kot ljudje.«

Poleg odlične glasbe pa dogajanje na MareziJazzu sedaj že tradicionalno zajema tudi tržnico lokalnih ponudnikov. Ti so na stojnicah ponujali paleto prvovrstnih pijač in istrskih kulinaričnih specialitet, ki je bila še širša in okusnejša kot kadarkoli prej. Mateja Hrvatin Kozlovič, podžupanja Mestne občine Koper, je poudarila pomembnost celostne ponudbe: »Obiskovalci pridejo v prvi vrsti zaradi izbora glasbe, po drugi strani pa je tudi zelo pomembno, da jim ponudimo tako avtohtone jedi kot pijačo, kot izbor celotne ponudbe, ki jo imamo v slovenski Istri.«

Glasbeni festivali so pogosto na slabem glasu zaradi velikih količin odpadkov, ki jih pridelajo. MareziJazz se uspešno zoperstavlja tem stereotipom, saj količino plastike že kar nekaj let zmanjšuje s kozarci za večkratno uporabo, zadnji dve leti pa so ukinili vsakršno vodo v plastenkah in namesto tega na prizorišče umestili pitnike Rižanskega vodovoda. To pa tudi ni edini primer, kako MareziJazz plava proti toku. Jazz festivalov je ogromno, zelo malo pa jih je primarno namenjenih velikim zasedbam, saj to predstavlja ogromen organizacijski in finančni zalogaj. Še manj pa je festivalov, ki jazz umeščajo na podeželje. Vendar pa je ekipi festivala MareziJazz uspelo združiti ta dva, na prvi pogled oddaljena svetova – in to jim iz leta v leto bolje uspeva. S tem, ko že 19 let festival ohranjajo brez vstopnine, pa omogočajo, da je vrhunska glasba dostopna vsakomur.

»MareziJazz jemljem kot jazzovski praznik,« je povedal istrski jazz skladatelj, glasbeni pedagog, dirigent in trobentač Sandi Štor. S sobotnim večerom se je tako v Marezigah zaključili še zadnji najstniški MareziJazz – prihodnje leto se nam namreč obeta že 20. izvedba festivala. Organizacijska ekipa si bo po uspešno izpeljanem festivalu vzela zaslužen predah, potem pa se bodo, kot obljubljajo, v polnem zagonu lotili 20. obletnice festivala.

Foto: Daniel Škerjanc

PR - KREATIVNA BAZA

/