Preden so leta 1925 začeli nositi ime Škoda, so se avtomobili iz tovarne v Mladi Boleslav imenovali po ustanoviteljih podjetja - Laurin & Klement. Danes Škoda to oznako uporablja za najbolj ekskluzivne različice svojih modelov.
Preden so leta 1925 začeli nositi ime Škoda, so se avtomobili iz tovarne v Mladi Boleslav imenovali po ustanoviteljih podjetja - Laurin & Klement. Danes Škoda to oznako uporablja za najbolj ekskluzivne različice svojih modelov.
Najnovejša člana družine Laurin & Klement sta električni Enyaq Laurin & Klement in Enyaq Coupé Laurin & Klement. Posebna sta iz več razlogov, med drugim zato, ker uvajata nekatere tehnične izboljšave, ki se bodo pojavile tudi pri drugih različicah električnih športnih terencev Škoda.
Različice L&K so zasnovane predvsem z mislijo na njihov specifičen dizajn in visoko raven opreme, kar vključuje funkcije za več udobja, kot so denimo ogrevani in prezračevani prednji sedeži z masažno funkcijo, ki pri drugih različicah modela Enyaq niso na voljo. V notranjosti lahko kupci izbirajo med oblazinjenjem L&K Shell z bež usnjem ali L&K Black s črnim usnjem.
Eleganca in harmonija
Tako zunanjost kot notranjost vsebujeta vrsto luksuznih detajlov. Crystal Face, s 131 LED diodami osvetljene pokočne lamele mreže hladilnika, ima tako denimo kromiran okvir, ohišja ogledal ter detajli na odbijačih in difuzorju pa so obdelani v ekskluzivni platinasto sivi barvi.
Tej harmoniji prestiža in elegance posvečajo oblikovalci modelov Laurin & Klement največ pozornosti. "Oblikovalec se mora lotiti vsakega elementa oblazinjenja z enako strastjo. Pri vsaki različici oblazinjenja uporabljamo različne materiale za sedeže, vrata in okrasne dele. Najboljši materiali so seveda rezervirani za različice L&K. Hkrati imamo tu več možnosti za vključitev različnih podrobnosti, kot so napisi, vezenine in šivi," pojasnjuje oblikovalka Markéta Kalíková.
V avtomobilih z oznako Laurin & Klement tako najdemo materiale najvišje kakovosti, izvezeni logotip Laurin & Klement na sedežih, logotip na volanskem obroču, posebne okrasne dele na vratih in armaturni plošči, logotipe na zunanjosti avtomobila ter celo kolesa z ekskluzivnim dizajnom. "Pri oblikovanju teh podrobnosti nas navdihujejo določeni avtomobili in elementi iz zgodovine naše znamke, pa tudi bolj sodobni Škodini avtomobili L&K iz zadnjih desetletij," pojasnjuje Markéta Kalíková.
Bogata zgodovina
Poleg električnih športnih terencev so v Škodini ponudbi tudi različice Laurin & Klement bolj tradicionalnih modelov, kot so športni terenec Kodiaq in limuzinska ter Combi različica Superba. Prav Superb je model, pri katerem je bil ta ekskluziven paket opreme na voljo pri vsaki dosedanji generaciji avtomobila. Prvi Superb Laurin & Klement so tako predstavili leta 200, ta različica pa je na voljo tudi pri trenutni, četrti generaciji.
Med športnimi terenci je bil prvi z nazivom Laurin & Klement model Yeti, ki so ga v tej različici izdelovali od leta 2009 do leta 2017.
Najbogatejšo zgodovino pa ima v tem pogledu Octavia. V različici Laurin & Klement so prvo generacijo Octavie predstavili že leta 1996. Ta različica je bila nato pri modelu Octavia na voljo do leta 2020, ko je tretjo generacijo zamenjala četrta.
Prvi avtomobil, izdelan v različici Laurin & Klement, je bil sicer model Felicia. Felicia Laurin & Klement je bila svetu predstavljena leta 1994 in je - tako kot sam model, ki je že bil razvit pod okriljem skupine Volkswagen - nakazovala visoke ambicije znamke Škoda za prihodnost. Felicia Laurin & Klement je imela zares izjemno opremo - bila je denimo prvi sodoben Škodin avtomobil z usnjenimi sedeži, kar je vse od tedaj značilno za različice L&K.
Še ena izmed prepoznavnih značilnosti tega avtomobila je bila temno modra biserna barva, prvič pa so bili kakemu sodobnemu Škodinemu avtomobilu dodani tudi odbijač in ohišja ogledal v barvi karoserije. Oprema avtomobila je vključevala tudi sprednje zračne blazine, ABS, ogrevane sedeže ter električna okna in ogledala. Skupno je na ceste zapeljalo le 3.806 primerkov tega izjemnega avtomobila.
VIR: Škoda