10. aprila 2025 smo na kontejnerskem terminalu prvič privezali ladjo Al Nasriyah nemškega ladjarja Hapag-Lloyd. Ladja deluje v sklopu alianse »Gemini Cooperation«, ki sta jo z letošnjim februarjem vzpostavila danski Maersk Line in Hapag-Lloyd. Prva ladja nove poslovne naveze, Maersk Campbell, sicer redna obiskovalka v Kopru, je na kontejnerski terminal prispela že konec letošnjega marca.
10. aprila 2025 smo na kontejnerskem terminalu prvič privezali ladjo Al Nasriyah nemškega ladjarja Hapag-Lloyd. Ladja deluje v sklopu alianse »Gemini Cooperation«, ki sta jo z letošnjim februarjem vzpostavila danski Maersk Line in Hapag-Lloyd. Prva ladja nove poslovne naveze, Maersk Campbell, sicer redna obiskovalka v Kopru, je na kontejnerski terminal prispela že konec letošnjega marca.
Več globalnih ladjarjev je že v letu 2024 napovedalo reorganizacijo povezav in medsebojnih dogovorov o delitvi linijskih servisov, njihov cilj pa je zagotoviti zanesljivejše in optimizirane ladijske prevoze, ki so prilagojeni sodobnim trendom v oskrbovalnih verigah. V svetovno mrežo sta ladjarja vključila 57 linij s skupno 340 ladjami, od tega precej takšnih na alternativni pogon. Tedenski servis med Azijo in Jadranom, ki si ga v operativnem sodelovanju delita ladjarja, povezuje Šanghaj, Ningbo, Tanjung Pelepas, Salalah in Port Said, sledi Koper kot prvo pristanišče postanka v Jadranu ter Reka. Ob povratku v Azijo se ladje ustavijo tudi na Šri Lanki, sicer pa ladje vsaj za zdaj ohranjajo varnejšo pot okoli Afrike.
S 368,5 metri dolžine je Al Nasriyah najdaljša ladja, ki smo jo doslej privezali na kontejnerskem terminalu, prejšnja dolžinska rekorderka je bila zgolj dober meter krajša. Gre za sodobno ladjo s kapaciteto 15.000 kontejnerskih enot (TEU), ki je že opremljena s sistemom za priklop na električno napajanje z obale (on-shore power supply – OPS). Kot je znano, načrtujemo v Luki Koper v naslednjih letih elektrifikacijo operativnih obal, kar bo znatno zmanjšalo hrup in emisije za čas postanka ladij v pristanišču. V prvi fazi projekta, do leta 2029, bomo tak priklop omogočili kontejnerskim in potniškim ladjam. V sodelovanju s podjetjem Eles vodimo aktivnosti za izvedbo projekta gradnje 110 kV daljnovoda od Dekanov do pristanišča in razdelilne transformatorske postaje znotraj pristanišča.
