Goriška brda so idilična, mestoma že pravljična dežela, ki se nahajajo na skrajnem zahodu Slovenije. Na dobrih 70 kvadratnih kilometrih površine lahko uzrete prelepo naravo in izjemne ljudi.

AVTOR Boštjan Horvat


Goriška brda so idilična, mestoma že pravljična dežela, ki se nahajajo na skrajnem zahodu Slovenije. Na dobrih 70 kvadratnih kilometrih površine lahko uzrete prelepo naravo in izjemne ljudi. Ne čudi torej, da ji pogosto nadanejo ime Toskana v malem. Dobrovo, Medana, Gonjače, srednjeveško mestece Šmartno, pa slikovita korita Krčnik so prava paša za oči, in če temu dodate še gastronomski presežek, s spremljavo tako opevane briške žlahtne kapljice, dobite doživetje, ki razvaja prav vsa čutila.


Je sploh možno še kaj več? Je! V glavni vlogi povezovalca te edinstvene izkušnje, kjer se prepletajo vonj, okus, vid, sluh in otip, se tokrat predstavlja Volkswagen Amarok. Kar 12 let je minilo od predstavitve prve generacije, pred nedavnim pa je luč sveta ugledala tudi druga generacija, ki prepriča z naprednejšo tehnologijo, več udobja, izboljšanimi zmogljivostmi, predvsem pa ponuja več premijskega občutka.


Prečudovit ambient Vile Vipolže je tokrat gostil edinstveno priložnost preizkusiti, predvsem pa doživeti, novega Volkswagna Amaroka. 240 udeležencev se je v štirih dnevih uspelo prepričati, da je nova generacija občutno napredovala na vseh področjih. Pestra struktura udeležencev je bila razdeljena v dopoldanske in popoldanske skupine, za okusno kratkočasenje pred odhodom na traso pa so poskrbeli kar vrhunski mojstri kulinarike, ki delujejo pod taktirko Tomaža Kavčiča, prejemnika Michelinove zvezdice.


Tri, dva, ena, obrnemo ključ … Ne še tako hitro! Čeprav je (pozitivna) nervoza pred odhodom že dodobra naraščala, so bili udeleženci dogodka seznanjeni z vsemi pravili. Izkušeni inštruktorji varne vožnje po brezpotjih so pred samim začetkom podelili nekaj nasvetov in izkušenj, ki so v nadaljevanju prišli še kako prav. 


Motorji zahrumijo! 17 Amarokov je bilo pripravljenih, da se spopadejo s prikritimi potmi, ki jih boste v času obiska Goriških brd le redko uzrli, a so ravno zato, še toliko bolj očarljive. Amarok je z dolžino 5.350, širino 1.910 in medosno razdaljo 3.270 milimetrov občutno večji od predhodnika, več bremena pa sprejme tudi zadnji tovorni prostor. Tam je mogoče naložiti tovor z največjo maso 941 kilogramov, dragoceno prtljago je sedaj možno skriti z električno pomičnim rolojem, medtem ko je vlečna zmogljivost odmerjena do 3,5 ton.


Kolona poltovornjakov se je vila skozi makadamske poti, pri čemer je le redko prečila bolj urbane predele z asfaltno površino in se naposled ustavila za krajši odmor pri domačiji Bizjak. Vojko, gospodar domačije, je vsakega gosta sprejel v pregovornem briškem gostoljubju. Ogled kleti, ki slovi po svojih odličnih Cabernetih, Rosejih, Pinotih in Rebuli, je potekal v izjemno sproščenem vzdušju, le gospodar se je s težavo navadil, da bodo tokratni gostje postreženi „le“ z vodo in sokom. Povabljeni vseeno niso odšli brez degustacije vina, saj so v dar prejeli njihovo Rebulo, le privoščili so si jo lahko po koncu druženja.


„Sedaj pa prestavite v N, zavrtite gumb v 4L in vklopite zaporo diferenciala,“ se je zaslišalo iz prenosnih radijskih postaj. Sledil je najbolj adrenalinski del – preizkus zmogljivosti! Nabor motorjev pri Amaroku bo zadostil še tako zahtevne kupce. Osnovo zastopa 2-litrski TDI dizelski motor s 125 kW (170 KM). Nad njim bo BiTDI dizel z dvema turbopolnilnikoma, ki ustvari 150 kW (204 KM), vrh ponudbe pa predstavljal 3-litrski V6 TDI s 177 kW (241 KM) in 600 Nm navora. Vsi motorji z močjo preko 200 KM so standardno opremljeni z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom, šibkejša izvedenka je kombinirana s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Serijski je seveda tudi 4MOTION štirikolesni pogon, z različnimi voznimi profili glede na podlago in vremenske razmere.


Sledilo je še nekaj navodil inštruktorjev, medtem ko elektronika že prestavi vozni profil v najbolj klenega. Adrenalinska pustolovšična se je lahko pričela. Strm breg je odstrnil Amarokove zmogljivosti v vsej svoji veličini. Brez kakršnih koli težav, se je Amarok spopadel z večjimi nakloni, pri čemer je bil pri številnih udeležencih z največjim krikom pospremljen ravno del terenske vožnje s prečnim nagibom.


Po najbolj adrenalinskem delu trase, se je prilegla nekoliko bolj umirjena vožnja, ki se je nadaljevala proti razglednemu stolpu v Gonjačah. Za udobno vožnjo je poskrbela nova notranjost, ki je sedaj povsem modernizirana z 8- ali 12-palčnimi virtualnimi digitalnimi merilniki in 10- ali 12-palčnim pokončnim osrednjim zaslonom na dotik. Multifunkcijski volan tudi v drugi generaciji ohranja fizične tipke in je podobne zasnove kot pri večini osebnih modelov, celoten sistem pa žene domač operacijski sistem, vključno z nastavljanjem klimatske naprave, ki poteka preko zaslona.


Krajši odmor je potekal v sproščenem vzdušju izobraževanja, in predvsem degustiranja, domačega oljčnega olja. Običajno je cilj pomembnejši od poti, a v tem primeru, na srečo, ne! Manjša četica se je že strumno preštela in se zvrstila v svoje Amaroke. Sledil je še zadnji kos poti, ki je zbranim zopet nekoliko dvignil srčni utrip. Prečenje lesenega mostu je bilo pod budnim očesom inštruktorja Mirana Kacina sila varno početje, a številni zbrani so dejali, da so pri manevriranju vseeno imeli nekoliko bolj potne roke …


In najlepše je končati na začetku. Torej v čudovitem ambientu Vile Vipolže, kjer so se zbrani še enkrat več prepustili razvajanju s kulinaričnimi dobrotami. Prešerni nasmeški ob odhodu so bili zagotovilo, da to ni bilo slovo!