Do začetka že 7. MAHLE Eco Rally-ja nas loči manj kot teden dni. V prostorih glavnega pokrovitelja prireditve MAHLE Electric Drive Slovenia d.o.o. je v petek v Šempetru pri Gorici potekala tiskovna konferenca pred dogodkom, ki se bo odvil 1. in 2. marca 2024.
Do začetka že 7. MAHLE Eco Rally-ja nas loči manj kot teden dni. V prostorih glavnega pokrovitelja prireditve MAHLE Electric Drive Slovenia d.o.o. je v petek v Šempetru pri Gorici potekala tiskovna konferenca pred dogodkom, ki se bo odvil 1. in 2. marca 2024.
Kot je razkril predsednik organizacijskega odbora Renato Hvala, se je na tekmovanje MAHLE 7. Eco Rally prijavilo 15 posadk iz 8 različnih držav. Med njimi je 7 tujih posadk in 8 domačih.
Kot je razkril predsednik organizacijskega odbora Renato Hvala, se je na tekmovanje MAHLE 7. Eco Rally prijavilo 15 posadk iz 8 različnih držav. Med njimi je 7 tujih posadk in 8 domačih.
Celotna dolžina relija je dolga 425 kilometrov: 216 kilometrov bodo dirkači opravili prvi dan (od tega 136 kilometrov točnostnih preizkušenj), 209 kilometrov pa jih čaka v drugem dnevu relija (od tega je 117 kilometrov točnostnih preizkušenj).
Ceremonialni start bo v petek, 1. marca 2024, ob 12. uri pred tovarno MAHLE Electric Drive Slovenia v Šempetru pri Gorici.
»Vse gledalce vabim, da si ogledajo ceremonialni start pred podjetjem Mahle v petek ob 12. uri. Vozila boste sicer lahko videli tudi ob progi. To sicer niso dirkalna vozila, temveč serijska, ki vozijo po veljavnih cestnih predpisih. Sama trasa in časovnice so torej narejeni tako, da ne bi presegali omejitve hitrosti na cestah,« je dejal Renato Hvala.
Predsednik AMD Gorica Miran Mozetič, društva, ki dogodek letos organizira že sedmič, vsem posadkam, posebej pa seveda domačim, želi »uspešen boj«. »To ni reli hitrostnega značaja, gre za točnostni reli, kjer je treba imeti za uspešne rezultate tudi dobre živce in trezno glavo, da so rezultati uspešni,« je dejal.
Pomembna je namreč točna vožnja dirkačev, ki se morajo čim bolj približati predpisani hitrosti, ki jo na določeni točnostni preizkušnji določi organizator, ob tem pa morajo tekmovalci paziti tudi na porabo energije. »Tekmovalec, ki pri točnosti doseže najmanj kazenskih točk in ki porabi najmanj energije, je zmagovalec,« je pojasnil Hvala.
Lani je na MAHLE 6. Eco Rally-ju slavila prav slovenska ekipa Špacapan-Kobal. Franko Špacapan verjame, da bo tudi letošnja dirka dobra, saj so prijavljena imena konkurenčna, prepričan pa je, da bo tudi trasa atraktivna. »Malce nas lahko skrbi samo vreme. Letos je namreč dirka v pomladnem času, ko so temperature nižje. Posledično imajo tudi akumulatorji večjo porabo energije,« je dejal.
Generalni pokrovitelj dirke vse od začetka: 'Reli gre v smeri našega razvoja'
MAHLE 7. Eco Rally sicer velja za pokal Bridgeston FIA Eco Rally Cup, šteje pa tudi za državno prvenstvo Republike Slovenije.
Tako kot AMD Gorica pa od samega začetka Eco Rally-ja v Novi Gorici sodeluje tudi generalni pokrovitelj, podjetje MAHLE Electric Drive Slovenia. Vodja področja upravljanja učinkovitosti poslovanja pri družbi Klavdij Čehovin pravi: »Reli gre v smeri preobrazbe podjetja, torej iz klasičnih izdelkov v izdelke, ki podpirajo elektrifikacijo oz. električno mobilnost. Zagotovo bomo ostali na tej poti in še naprej podpirali tekmovanje.« Veseli pa so, da se bo reli letos ustavil tudi pred njihovo poslovalnico.
MAHLE je sicer podjetje, ki zaposluje več kot 72.000 ljudi, deluje na 160 lokacijah in na praktično vseh kontinentih, je povedal Čehovin. V Sloveniji ima MAHLE tri podjetja, največje pa je prav tisto v Šempetru pri Gorici. Dodal je, da ob tem ne skrbijo le za električno mobilnost avtomobilov, temveč tudi na drugih področjih: »Proizvajamo tudi motorje za električna kolesa, močno pa smo prisotni tudi v industrijah, kjer zahtevajo električne pogone, v električnem sektorju ipd.«
»Danes je na tekmovalni progi tudi posadka našega sponzorja, Holdinga Slovenske elektrarne. HSE je največji proizvajalec obnovljive energije v Sloveniji in nosilec zelenega prehoda. Prizadevajo si, da bi bilo njihovo delovanje kar se da trajnostno, zato v celoti elektrificirajo svoj vozni park in razvijajo storitve za E-mobilnost. Ker jim je mar za prihodnost,« pa prihajajočem reliju sporoča HSE.
Evropska prestolnica kulture GO! 2025
Da so z neko vrsto točnostnega relija začeli tudi pri Evropski prestolnici kulture, pa je dejala tudi predstavnica za stike z javnostmi pri GO! 2025 Klavdija Figelj. »Od začetka prestolnice kulture nas loči le še 350 dni. Odštevati smo začeli 8. februarja letos, končali pa bomo 8. februarja 2025, točno ob 10. uri dopoldan. Takrat bo namreč potekalo odprtje Evropske prestolnice kulture,« je dejala v petek.
Lani so Eco Rally sicer spremljali bolj kot gledalci, letos pa bodo vanj bolj vključeni; tudi preko sodelavke, ki bo sovoznica v enem od dirkalnikov. »Simboli Evropske prestolnice kulture ostajajo lepota v Evropi in tudi kompleksnost resničnega sveta. Sprašujemo se, kako bolje živeti v tem času, prizadevamo si, da bi v naših projektih raziskovali kvaliteto našega življenja, med katere pa sodita tudi mobilnost in zelena energija.«
Prav Evropska prestolnica kulture pa Novo Gorico povezuje tudi s sosednjo, italijansko Gorico – tako kot to že drugo leto počne tudi MAHLE 7. Eco Rally. Zadovoljstvo glede čezmejnega sodelovanja sta na tiskovni konferenci izrazila tudi občinski svetnik za šport italijanske Gorica Giullio Gaidone in predsednik kluba Gorizia Corse Luca Benossi. »Želimo si, da bi tako uspešno sodelovali tudi v prihodnje. Najprej seveda v času Evropske prestolnice kulture, a tudi kasneje,« je dejal Daidone. Benossi pa: »Vsi smo zelo strastni glede tega športa, zato je tudi sodelovanje tako dobro, zato si prizadevamo, da bi prihodnje leto klasični "bencinski" reli vsaj eno etapo zapeljal na italijansko stran. To je pomembno tekmovanje, saj ga obiščejo tekmovalci iz različnih držav. Veseli smo, da lahko sodelujemo z našimi prijatelji iz Slovenije.«
7. MAHLE Eco Rally Nova Gorica sodi tudi v okvir Brezmejnega leta Mestne občine Nova Gorica leta 2024.
Vir: Team Rally Nova Gorica