Ford je danes v Københavnu na Danskem v okviru dogodka Bring On Tomorrow Live, ki predstavlja Fordovo novo brezkompromisno električno miselnost, razkril povsem novo vozilo E‑Tourneo Courier.

Ford je danes v Københavnu na Danskem v okviru dogodka Bring On Tomorrow Live, ki predstavlja Fordovo novo brezkompromisno električno miselnost, razkril povsem novo vozilo E‑Tourneo Courier.
 
E-Tourneo Courier je petsedežno večnamensko vozilo, izdelano za pustolovščine in pripravljeno na igro. Značilna zasnova, navdihnjena po športnih terencih, ponuja veliko prostora za potnike in njihove stvari kljub kompaktnim meram, ki se odlično izkažejo v mestu.
 
Najnovejši član Fordove vsestranske družine vozil Tourneo ima prefinjen povsem električni pogonski sklop, ki ga dopolnjuje širok nabor digitalnih izkušenj in povezanih funkcij, s katerimi je lastništvo električnega vozila privlačno in dostopno, s priročnimi brezžičnimi posodobitvami pa je vozilo sčasoma še boljše.
 
“Vznemirljivi novi izdelki, kot je E‑Tourneo Courier, so prihodnost Forda v Evropi – električni, zabavni in spodbujeni z nemirno potrebo po pustolovščinah. Naše novo popolnoma električno večnamensko vozilo je najnovejši prikaz našega več milijard dolarjev vrednega globalnega prizadevanja za povečanje proizvodnje električnih vozil in zagotavljanje povezanih, nadvse zaželenih vozil za naše stranke,” je povedal Martin Sander, generalni direktor za Ford Evropa divizije Model e.
 
E-Tourneo Courier je eno od popolnoma električnih vozil, ki jih bo Ford ponudil v Evropi do leta 2024, saj želi do leta 2035 doseči ničelne emisije pri prodaji vseh vozil v regiji. Podjetje bo z naložbami v višini 50 milijard dolarjev (dobre 45,5 milijarde evrov) po vsem svetu do konca leta 2026 skušalo doseči ciljno število več kot 2 milijona popolnoma električnih vozil.
 
Popolnoma električni model bo kupcem v Evropi na voljo leta 2024.1 Pred njim bodo kupci letos poleti lahko naročili Tournea Courierja1 z bencinskim motorjem EcoBoost, prve dobave pa bodo sledile še pred koncem leta 2023.
 
Zasnovan za pustolovščine
 
E-Tourneo Courier je razvit povsem na novo, da bi zagotovili prostorno in praktično zasnovo v okretnem in kompaktnem ‘paketu’. Kratki previsi in neposredne, preproste linije poudarjajo vizualno širino in čvrstost zunanjosti, poseben sprednji del, rezerviran za električni model, pa krasita futuristično oblikovana letev s svetili čez celotno širino in Fordova značilna kromirana maska z diamantnim vzorcem.
 
“Naše vodilo pri oblikovanju modela E-Tourneo Courier je bila misel, da pomagamo strankam pri snovanju vseh dogodivščin – skupaj z družino, prijatelji, ali ko se vračajo domov z zloženimi zadnjimi sedeži za prevoz koles v povečanem prtljažniku. Zato tudi zunanje oblikovanje odraža ta brezkompromisni značaj,” je povedal Amko Leenarts, direktor oblikovanja pri Fordu Evropa. “Oblika, ki so jo navdihnili športni terenci, je na zunaj robustna, v notranjosti pa prostorna, medtem ko sodobne podrobnosti električnega vozila dodajajo ekskluzivnost in jasno sporočajo, da je E‑Tourneo Courier del Fordove električne revolucije.”
 
Popolnoma električno večnamensko vozilo je zasnovano za udoben prevoz petih odraslih oseb in njihove prtljage, pri čemer je za optimalno praktičnost zadnja klop deljena v razmerju 60 : 40, prtljažni prostor pa je za več kot 44 odstotkov večji kot v dosedanjem Tourneu Courierju.2 Potnike razvaja tudi več prostora za ramena in glavo ter številne priročne možnosti shranjevanja, vključno z nastavljivo sredinsko konzolo, skritim predalom in 44-litrskim sprednjim prtljažnikom.
 
Digitalne izkušnje so osredotočene na osupljivo armaturno ploščo ‘digiboard’ s povsem digitalno instrumentno ploščo in informacijsko-razvedrilnim sistemom SYNC 4, ki ga uporabniki upravljajo prek velikega 30,5 cm (12-palčnega) zaslona na dotik.3 Popolnoma povezana kabina vključuje brezžično integracijo vmesnikov Android Auto in Apple CarPlay4 ter blazinico za polnjenje telefona,5 da ostanete povezani tudi na poti. Brezžične posodobitve lahko sčasoma izboljšajo funkcionalnost, ne da bi moral uporabnik vozilo pripeljati na servis.
 
E-Tourneo Courier je na voljo z različnimi zanimivimi stopnjami opreme, vključno z značilno različico Active s kontrastno barvo strehe, obrobami blatnikov, strešnimi nosilci in edinstvenimi tkaninami za oblazinjenje sedežev.
 
Nova popolnoma električna izkušnja
 
Za uglajene in prefinjene vožnje modela E-Tourneo Courier ima zasluge električni pogon z močjo 100 kW (136 KM), ki ga dodatno izboljša možnost izbire načina vožnje z eno stopalko.6 Najobsežnejši nabor naprednih sistemov za pomoč vozniku v razredu7 prav tako olajša vsakodnevno vožnjo in daljša potovanja, vozniki pa lahko izbirajo med voznimi načini Normal, Eco in Slippery (spolzko).
 
Vozilo ponuja možnost polnjenja z izmeničnim tokom z močjo 11 kW in enosmernim tokom s 100 kW, upravljanje polnjenja pa je olajšano s Fordovo celovito rešitvijo za polnjenje, priročno aplikacijo in možnostjo načrtovanja, ki omogoča izkoriščanje cenejših tarif energije, kjer so na voljo. Tipično nočno polnjenje z izmeničnim tokom od 10 do 100 odstotkov traja 5,7 ure.8 Fordova programska oprema in omrežje BlueOval Charge Network, ki je eno največjih v Evropi in v katerega bo do leta 2024 predvidoma vključenih 500.000 polnilnic, omogočata tudi polnjenje z javnimi polnilnicami. S hitro polnilnico z enosmernim tokom lahko uporabniki v samo 10 minutah polnjenja povečajo doseg za 87 km, ko je vozilo na daljši poti pa za hitro polnjenje z 10 na 80 odstotkov zadošča manj kot 35 minut.8
 
Vozila E-Tourneo Courier bodo od druge polovice leta 2024 izdelovali v Craiovi v Romuniji skupaj s ‘crossoverjem’ Puma – Fordovim najbolje prodajanim osebnim avtom v Evropi, ki bo do leta 2024 predvidoma na voljo tudi kot EV.
 
Povsem novi Tourneo Courier z 1,0-litrskim turbo bencinskim motorjem EcoBoost s 92 kW (125 KM) bo vključen v proizvodnjo pozneje leta 2023.1 Več podrobnosti sledi v prihodnjih mesecih.
 
# # #
 
                                                                                                                         
1 Uradno homologiran doseg vožnje in porabe energije bo objavljen pred začetkom prodaje vozila. V skladu s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (WLTP). Objavljeni doseg (predvidena ciljna vrednost v skladu z WLTP) je na voljo s popolnoma napolnjeno baterijo – odvisno od različice oz. opreme in konfiguracije baterije. Dejanski doseg se lahko razlikuje odvisno od različnih dejavnikov (npr. vremenskih razmer, načina vožnje, profila poti, stanja vozila, starosti in stanja litij-ionske baterije).

Uradno homologirani podatki o porabi goriva/energije in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje. Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.
 
2 Zmogljivost za prevoz prtljage in natovarjanje je omejena z maso in porazdelitvijo mase.
 
3 Ne dopustite motenj med vožnjo! Če je le možno, uporabite glasovno upravljanje in med vožnjo ne uporabljajte ročnih naprav.Ko je izbrana prestava za vožnjo, so lahko nekatere možnosti blokirane. Nekatere funkcije niso združljive z vsemi telefoni.
 
4 Zahteva telefon z aktivno naročnino za prenos podatkov in združljivo programsko opremo. SYNC 4 med uporabo ne upravlja izdelkov drugih proizvajalcev. Za funkcionalnost svojih izdelkov odgovarjajo izključno njihovi proizvajalci.
 
5 Razpoložljivo brezžično polnjenje Qi morda ni združljivo z vsemi mobilnimi telefoni.
 
6 Vožnja z eno stopalko je dodaten pripomoček za vožnjo. Ne nadomešča voznikove pozornosti in presoje ali potrebe po zaviranju. Glede podrobnosti in omejitev glejte navodila za uporabo vozila.
 
7 Funkcije za pomoč vozniku dopolnjujejo in ne nadomeščajo voznikove pozornosti, presoje in potrebe po upravljanju vozila. Prav tako niso nadomestek za varno vožnjo. Glede podrobnosti in omejitev glejte navodila za uporabo vozila.
 
8 Čas polnjenja temelji na računalniških simulacijah proizvajalca. Stopnja polnjenja se zmanjšuje, ko je baterija skoraj povsem napolnjena. Glede na čase polnjenja v konicah in stanje napolnjenosti baterije se lahko individualni rezultati razlikujejo.

VIR: SUMMIT MOTORS LJUBLJANA