Komunikacijska kampanja, ki so jo ustvarili v sodelovanju z oglaševalsko agencijo Arih, po njihovih besedah združuje dolgoletno partnerstvo, inovativne tehnologije in umetniško vizijo.

V telekomunikacijski družbi T-2 so svoj lanski praznični oglas zasnovali s pomočjo umetne inteligence. Kot pravijo, gre za simbol inovativnosti in uspešnega delovanja, s katerim praznujejo dve desetletji tehnoloških presežkov in kreativnih projektov.

Tina Guček Novinarka Marketing magazina

Foto: arhiv T-2

Komunikacijska kampanja, ki so jo ustvarili v sodelovanju z oglaševalsko agencijo Arih, po njihovih besedah združuje dolgoletno partnerstvo, inovativne tehnologije in umetniško vizijo.

Kot pravijo v T-2, je kampanja plod odličnega sodelovanja med naročnikom, agencijo in dolgoletnim ambasadorjem blagovne znamke. Matevž Šmalc, vodja sektorja za marketing in multimedije pri T-2, je s svojo ekipo konec leta 2022 zastavil novo komunikacijsko strategijo in pozicijo blagovne znamke in s tem usmerjal tudi decembrski projekt ter zagotavljal njegovo skladnost s strateškimi cilji podjetja. Jože Robežnik, dolgoletni obraz in ambasador znamke T-2, je prvič upodobljen s pomočjo umetne inteligence, kar mu daje novo, tehnološko dimenzijo. Njegova prisotnost v videospotu simbolizira povezovanje tradicije z modernostjo in poudarja tehnološki napredek podjetja. Igor Arih, direktor agencije Arih, pa je s svojo ekipo združil kreativnost in umetno inteligenco ter tako presegel tradicionalne meje oglaševanja.

Spot je tudi zaključek praznovanja 20. obletnice podjetja T-2, a hkrati napoveduje prihodnje inovacije, s katerimi bo podjetje še naprej izboljševalo življenja svojih uporabnikov.

Inovator in zanesljiv partner v tehnološkem prostoru

Posebnost televizijskega oglasa je priredba skladbe Zemlja pleše, ki sta jo leta 1962 ustvarila Mojmir Sepe in Gregor Strniša. »Izvedbo glasbenega dela je z uporabo napredne tehnologije 'zapel' Jože Robežnik, kar predstavlja izjemen tehnični dosežek. V sodelovanju s profesionalnim pevcem in uporabo UI-platforme je nastala glasbena interpretacija, ki je gledalce navdušila z avtentičnostjo, prebudila pristna čustva in jih popeljala v praznično vzdušje. Glasba v oglasu mojstrsko združuje slovensko kulturno dediščino z dosežki sodobne tehnologije, s čimer še dodatno poudari glavno sporočilo oglasa – harmonijo med preteklostjo in prihodnostjo,« pravijo v T-2.

Po njihovih besedah z oglasom sledijo svojim načelom, da v oglaševanju sledijo trendom oz. jih aktivno soustvarjajo, kar jasno odraža njihovo podobo enega od bolj inovativnih ponudnikov na področju telekomunikacijskih storitev.  »To nam omogoča, da ostajamo relevantni v očeh naših strank, hkrati pa poudarjamo in gradimo podobo inovativnega in naprednega podjetja. T-2 je bil vse od svojega nastanka tehnološki pionir, ki se je za svoje mesto na trgu boril z inovativnostjo in skrbjo za naročnike. Ta miselnost je ukoreninjena tudi v komunikacijski strategiji, kjer finančne zmožnosti, ki so bistveno manjše od zmožnosti konkurentov, uspešno dopolnjujemo z inovativnostjo in konsistentnostjo strategije trženja in komuniciranja,« pravi Matevž Šmalc, ki hkrati poudari, da njihovi projekti v sebi vedno nosijo tudi sporočilo, da so kot podjetje pripravljeni stopati v prihodnost skupaj s svojimi uporabniki.

Kot pravi Matevž Šmalc, vodja sektorja za marketing in multimedije pri T-2, so po težkem letu za blagovno znamko želeli dokazati, da dihajo z obema kriloma pljuč, in pokazati, da so tudi po dvajsetih letih obstoja še vedno na vrhu inovativnosti telekomunikacijskih tehnologij z iskreno željo vsakemu naročniku posebej zagotoviti najboljšo možno izkušnjo.

Več kot tisoč fotografij in več kot sto videov

Tehnično zahteven proces ustvarjanja oglasa je vključeval več kot tisoč fotografij in več kot sto videov in posnetkov Jožeta Robežnika, združenih z naprednimi UI-platformami, ki so ustvarile prepričljiv vizualni in avdio učinek. Projekt je bil izveden tudi s pomočjo strokovnjakov za umetno inteligenco, Luke Tišlerja in Billyja Bomana, ki sta s svojim znanjem prispevala k presežku projekta.

Kot je za MM povedal Luka Tišler, je bil zanj največji izziv, kateri videomodel uporabiti za specifične prizore, saj jih je na trgu že veliko, vsak pa ima svoje prednosti in slabosti. »Zato je bilo potrebno vsak model raziskati z vidika gibanja subjekta in ohranjanja čim več detajlov, sploh na obrazih, saj je Jožetov obraz zelo prepoznaven in tu ni bilo prostora za kompromise,« pravi.

Oglas za T-2 je edini, ki ga je Luka Tišler z umetno inteligenco zasnoval za slovensko podjetje, medtem ko ima s tujimi naročniki veliko dela. »Slovenija žal tradicionalno sramežljivo stopiclja za globalnimi znamkami in po novitetah poseže, ko so te že preverjene na tujih trgih. Bi pa na tem mestu pohvalil T-2, ki v Sloveniji orje ledino,« pravi.

Kot pri vsakem projektu je tudi pri tem najprej »natreniral« svoj (Chat)GPT in se z njim »pogovoril«, kakšne slike bi bile najbolj učinkovite glede na brief kreativne agencije. »Nato sem izbral najboljše fotografije Jožeta, ki so mi jih poslali iz agencije, in natreniral UI-model, ki sem ga vključil v proces izdelave slik in s tem zagotovil konsistenco Jožetovega obraza v slikah. Z Billyjem sva se nato lotila izdelave slik v platformi ComfyUI, ki omogoča najvišjo stopnjo prilagoditev med UI-orodji. Za pretvorbo slik v videoposnetke sva testirala orodja, kot so MiniMax, Kling in Luma, a sva se na koncu zaradi stabilnosti, kakovosti in hitrosti odločila za Runway. Ko sva bila zadovoljna z videi, sva se lotila montaže, povečave in barvne obdelave z orodji Premiere Pro, Topaz in Davinci Resolve,« sam proces pojasni Tišler.

UI omogoča večjo prilagodljivost, personalizacijo in hitro produkcijo vsebin

Na vprašanje, kako ostajajo na tekočem z vsem, kar se dogaja na področju UI, Matevž Šmalc pove, da se zavedajo pomena stalnega izobraževanja in spremljanja trendov na tem področju. »Naš marketinški oddelek aktivno spremlja novosti, poleg tega pa sodelujemo z agencijami, kot je Arih, ki nam zagotavljajo strokovno podporo in najnovejša znanja s tega področja. Sinergija med našo interno ekipo in zunanjimi strokovnjaki nam omogoča, da vedno delujemo z najnovejšimi tehnologijami,« pravi.

Po njegovem mnenju so prednosti oglasov, ustvarjenih z UI, številne. »Omogočajo večjo prilagodljivost, personalizacijo in hitro produkcijo vsebin, ki lahko hkrati ohranjajo visoko kakovost. Umetna inteligenca odpira tudi vrata za ustvarjanje vizualnih in zvočnih elementov, ki so bili prej nepredstavljivi. Po drugi strani pa se lahko pojavijo izzivi pri ohranjanju človeškega čara in pristnosti, zato je ključno, da tehnologijo uporabljamo premišljeno in z občutkom za čustveno povezovanje z gledalci,« opozori Šmalc.

Začetek velikih sprememb

V agenciji Arih Dinamik umetno inteligenco razumejo kot orodje, ki jih učinkovitejše pripelje do želenih rešitev. »Za zdaj. Ker pa je agencijsko delo izredno kompleksno, prepleteno z mnogimi vzročno-posledičnimi segmenti oz. gre za nekakšno mešanico kreativnega procesa, projektnega vodenja, financ, produkcije, distribucije in preverjanja učinkovitosti, je umetna inteligenca v različne etape projekta za zdaj vgrajena le delno. Verjamem, da je to le začetek velikih sprememb. V agenciji gradimo svoj model dinamičnih kampanj, ki bodo v celoti produkt notranjih UI-verig, na voljo pa bodo naročnikom po vsem svetu. Ti si bodo na naši UI-platformi lahko sami sestavili optimalno dinamično kampanjo za njihove zahteve – trga, časa in denarja,« pravi Igor Arih.

»Združili smo naravno inteligenco, ustvarjalnost in sodobne tehnologije umetne inteligence, da smo dosegli rezultat, ki presega tradicionalne meje produkcije,« pravi Igor Arih. (Foto: Robert Balen)

Tudi v T-2 verjamejo, da UI postaja vse bolj pomemben del oglaševanja v Sloveniji. »Oglasi, ustvarjeni z UI, omogočajo bolj učinkovito in inovativno komunikacijo z uporabniki, kar bo zagotovo spodbudilo njihovo širšo uporabo. Pričakujemo, da bodo sčasoma postali stalnica, saj tehnologija napreduje, stroški uporabe pa se zmanjšujejo. Hkrati pa menimo, da bo uspešnost takšnih oglasov odvisna od tega, kako dobro bodo znamke ohranile človeško noto in čustveno povezanost s svojimi strankami,« pravi Matevž Šmalc.

Veseli ga, da so njihovi uporabniki oglas sprejeli izjemno pozitivno. »Ključ je v tem, da tehnologijo uporabimo kot orodje za ustvarjanje čustvenega stika in avtentičnosti. Ljudje mogoče sprva ne opazijo, da so določeni elementi 'umetno' ustvarjeni, saj je naš cilj, da končni rezultat deluje naravno in vključujoče. V primeru našega prazničnega videospota so bili odzivi še posebej navdušujoči – gledalci so bili očarani nad povezovanjem tradicije in napredne tehnologije,« sklene.

V agenciji Arih so poskrbeli, da se v digitalnem prikazu ohranita toplina in človeški čar podobe Jožeta Robežnika, ki pravi, da je bil občutek, ko se je videl v podobi, zasnovani z umetno inteligenco, najprej malce strašljiv. »Pozneje sem ugotovil, da me UI vidi lepšega, bolj pravilnega, z več lasmi, bolj mišičastega, boljšega plesalca ... skratka, da je najbrž malo zaljubljena vame. To me je povsem pomirilo,« v smehu pove.

 

Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu marec 2025, #525. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

VIR: MM