v nedeljo, 13. aprila 2025, vas ob 19. uri vabimo v ljubljanski Jazz Club Kazina na predstavitev knjige Za mano belina gledališkega in opernega režiserja Martina Kušeja. Dogodek bo povezovala dramaturginja in teatrologinja Alja Predan, odlomek iz knjige pa bosta interpretirala dramska igralka Maša Derganc ter pesnik in pisatelj Aleš Šteger. Knjiga, ki jo je prevedla Tina Mahkota, je izšla v sozaložništvu z založbo Mont.
Spoštovani,
v nedeljo, 13. aprila 2025, vas ob 19. uri vabimo v ljubljanski Jazz Club Kazina na predstavitev knjige Za mano belina gledališkega in opernega režiserja Martina Kušeja. Dogodek bo povezovala dramaturginja in teatrologinja Alja Predan, odlomek iz knjige pa bosta interpretirala dramska igralka Maša Derganc ter pesnik in pisatelj Aleš Šteger. Knjiga, ki jo je prevedla Tina Mahkota, je izšla v sozaložništvu z založbo Mont.
Mednarodno priznani uspešni režiser in gledališki direktor Martin Kušej v avtobiografsko-esejistični knjigi Za mano belina, ki jo je objavil pri dunajski založbi leta 2022, odstira pogled v svoje ustvarjanje in se ukvarja z »življenjem v trenutku«, ki ni nikjer tako intenzivno kot na odru. Njegova izrazito politična knjiga govori o umetnosti osvobajanja od preteklosti, da lahko naredimo naslednji korak v prihodnost, o politikah identitete, diktaturi mnenj in krčenju svobode. Kušej opisuje številne svoje uprizoritve na evropskih gledaliških in opernih odrih, predvsem pa razkriva svoj zelo osebni pristop k doseganju »trenutka resnice«, trenutka, ko v gledališču ugasnejo luči in se občinstvo odpravi na potovanje v neko drugo, čarobno resničnost. Spregovori tudi o svoji identiteti koroškega Slovenca, ki je ni nikoli zatajil, in svojih začetkih v slovenskem gledališču v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Za mano belina se upira doseganju spoznanj s pogledom, uprtim nazaj. Gledališče je za Martina Kušeja »umetnost trenutka«, ki mu je preteklost tuja. Njegove zgodbe služijo samo kot sredstvo prihoda v Zdaj.
»Vesel in ponosen sem, da je moja knjiga zdaj izšla tudi v slovenščini. To je zame znak velikega priznanja in poudarja moje zanimanje in občutek pripadnosti slovenski kulturi in ljudem te dežele. Moja poklicna pot se je med drugim začela v Ljubljani in zato je poseben trenutek, da se ta krog po dolgih letih spet odpira. Delal sem po vsej Evropi in veseli me, da spet uprizarjam dramsko igro v slovenskem gledališču ter da lahko s svojo knjigo spregovorim o vmesnem času, gledališkem delu, pa tudi o svojem življenju in umetniški filozofiji, ki je z njim neločljivo povezana,« je povedal avtor knjige Martin Kušej.
Martin Kušej je gledališki in operni režiser, rojen 1961 v Volšperku (Wolfsbergu) v Labotski dolini na avstrijskem Koroškem v družini slovenskega rodu. Najprej je študiral germanistiko in šport na Univerzi v Gradcu, nato še režijo na tamkajšnji Visoki šoli za glasbo in uprizoritvene umetnosti. Kot asistent režije se je v osemdesetih letih kalil v Gradcu in Ljubljani, kamor je prišel tudi z namenom, da se bo naučil slovensko. Takrat je še igral rokomet v prvi avstrijski ligi. V devetdesetih letih se je uveljavil kot eden izmed najbolj prodornih in izvirnih avstrijskih gledališčnikov in režiral v najuglednejših evropskih dramskih in opernih gledališčih. Je prejemnik vrste avstrijskih in nemških nagrad. V letih med 2019 in 2024 je vodil osrednjo gledališko hišo nemško govorečega prostora, dunajski Burgtheater. Kušejeva vizija ob prevzemu vodenja je bila ustvariti in gojiti gledališče, ki ne bo »nacionalno«, temveč svetovno, odprto, večjezično, večkulturno, vključujoče.Vljudno vabljeni!
VIR: Kreativna baza