Ravnokar se je zaključila novinarska konferenca (VIDEO STA: https://youtu.be/MIwIMaSRW7c), kjer je VZMD - z odvetniki Petro Jereb, Domnom Peperkom in Matjažem Titanom - predstavil kolektivne odškodninske postopke


Ravnokar se je zaključila novinarska konferenca (VIDEO STA: https://youtu.be/MIwIMaSRW7c), kjer je VZMD - z odvetniki Petro Jereb, Domnom Peperkom in Matjažem Titanom - predstavil kolektivne odškodninske postopke, ki jih je sprožil zoper operaterje TELEKOM SLOVENIJE, A1 Slovenija, TELEMACH in T-2, in sicer zaradi oškodovanja blizu poldrugega milijona naročnikov, v skupni vrednosti preko 200 mio €. V Sloveniji se telekomunikacijski operaterji namreč že vrsto let poslužujejo poslovne prakse enostranskega dvigovanja cen naročniških paketov, brez vnaprej predvidenih razlogov in metode zvišanja cene. Kljub dejstvu, da tovrstne prakse predstavljajo kršitev zakonodaje na področju varstva potrošnikov, so v javni zavesti vse predolgo ostajale prezrte, posebej pa s strani pristojnih institucij in oblastnih organov. V VZMD so se zato odločili, da prevzamejo civilno iniciativo in sprožijo kolektivni postopek na podlagi Zakona o kolektivnih tožbah (ZKolT) ter na ta način vsem prikrajšanim naročnikom zagotovijo ustrezno obravnavo in odškodnino.

S tem, ko si operaterji v naročniških pogodbah pridržijo pravico do enostranske spremembe cene, vnašajo v razmerje z naročniki znatno neravnotežje v pravicah in obveznostih. Hkrati potrošnikom onemogočajo ekonomično izbiro operaterja, saj ne morejo predvideti cene naročniškega paketa za več kot mesec naprej. Sodišče EU je pogodbene pogoje, ki omogočajo tovrstne nepredvidljive enostranske dvige cen, že označilo kot nepoštene. Slednje pomeni, da morajo operaterji vzpostaviti prejšnje stanje in zaračunavati naročnino po prvotno dogovorjeni ceni ter naročnikom povrniti razliko med prvotno ceno in ceno, ki je bila plačana na podlagi nezakonitih (in ničnih) podražitev.

VZMD vabi vse prikrajšane naročnike, da obiščejo spletno stran https://kolektivno-varstvo.si/spor-telekomunikacije/, se podrobneje seznanijo s kolektivnim postopkom zoper operaterje in izpolnijo obrazec za evidentiranje oškodovanih naročnikov - tako bodo podprli prizadevanja VZMD za zagotovitev odškodnin in vzpodbudili operaterje k zakonsko skladnim poslovnim praksam.

VIR VZMD