Vozniki najbolje prodajanega priključnega hibridnega vozila (PHEV) v Evropi so po najnovejših Fordovih podatkih v enem letu potencialno prihranili toliko izpustov CO2, kolikor bi jih proizvedli na potovanju od Londona do Buenos Airesa in nazaj.


Foto: Ford

Köln, 31. januarja 2022 – Vozniki najbolje prodajanega priključnega hibridnega vozila (PHEV) v Evropi so po najnovejših Fordovih podatkih v enem letu potencialno prihranili toliko izpustov CO2, kolikor bi jih proizvedli na potovanju od Londona do Buenos Airesa in nazaj.
 
Analiza anonimiziranih podatkov kupcev priključno hibridne Kuge po vsej Evropi je pokazala, da je povprečna letna razdalja, ki so jo prepotovali, znašala nekaj več kot 10.000 km. Na podlagi homologiranih podatkov o skupnih izpustih po WLTP bi priključno hibridna Kuga na enaki razdalji izpustila približno 1110 kilogramov CO2 manj kot primerljiv model Kuge z 1,5-litrskim bencinskim motorjem EcoBoost.1
 
Podatki so razkrili tudi, da vozniki priključno hibridne Kuge svoje vozilo radi ohranijo napolnjeno, saj je skoraj polovica vseh polnjenj potekala čez noč. Priljubljeno je bilo tudi kratkotrajno dnevno polnjenje, ki je trajalo eno do dve uri, Ford pa pričakuje, da bodo uporabniki vozila PHEV polnili še pogosteje, saj se bo infrastruktura za polnjenje z elektriko po Evropi še naprej širila.
 
Kuga Plug-In Hybrid je bila najbolje prodajano vozilo PHEV v letu 2021 med vsemi znamkami na vseh evropskih trgih in je za več kot 17 odstotkov prekosila najbližjega tekmeca v segmentu.2 Prodaja priključnih hibridnih in povsem električnih vozil je leta 2021 predstavljala 19 odstotkov vseh prodanih novih vozil v primerjavi z 21,7 odstotka vozil z dizelskim motorjem,2,3 več kot pol vseh Kug, prodanih leta 2021, pa je imelo priključno hibridni ali popolnoma hibridni pogon.
 
“Nekatere stranke preprosto ne morejo z bencinskega ali dizelskega vozila takoj preskočiti na povsem električni pogon. Zato smo našo priključno hibridno Kugo zasnovali tako, da ponuja najboljše iz obeh svetov. To, da smo z njeno prodajo prehiteli vse druge priključne hibride v Evropi, kaže na to, da imamo pravi recept,” je povedal Glen Goold, direktor linije modela Ford Kuga. “Ford je zavezan elektrificirani prihodnosti, avtomobili, kot je Kuga Plug-In Hybrid, pa kupcem pomagajo, da ta korak naredijo z nami.”
 
Električni pogon prinaša prednosti uporabnikom
 
Anonimizirani podatki o uporabi vozila, ki jih je Ford zbral, da bi mu pomagali razumeti in optimizirati izkušnjo lastništva priključno hibridnega vozila, so omogočili vpogled v to, kako kupci kar najbolje izkoristijo vsestranskost modela Kuga Plug-In Hybrid:
 
  •          Uporabniki redno polnijo svojo priključno hibridno Kugo – v vsakih 100 dni vožnje je bilo vključenih 71 polnjenj, kar pomeni, da uporabniki pogosteje kot ne polnijo svoje avtomobile tiste dni, ko se vozijo z njimi. Poleg tega je bilo ob priključitvi na polnjenje povprečno stanje napolnjenosti 30-odstotno, kar kaže na to, da stranke redko vozijo do izpraznitve baterije in jo raje (do)polnijo, da si zagotovijo maksimalni električni doseg vožnje.
 
  •          Vozni doseg priključno hibridne Kuge je uporabnikom omogočal prilagodljivost v skladu z njihovim potrebami – povprečna dnevno prevožena razdalja in število voženj nad 100 km sta dosegla vrh v poletnih mesecih julija, avgusta in septembra, kar kaže na to, da so stranke lahko izkoristile bencinsko-električni doseg vožnje hibridnega modela in uživale v poletnih počitnicah in dejavnostih.
 
  •          Stranke izkoriščajo možnost nočnega polnjenja doma, da bi zmanjšale stroške vožnje – od 5,7 milijona električnih polnjenj priključno hibridne Kuge, zabeleženih v zadnjih 12 mesecih zbiranja podatkov, jih je bilo 46 odstotkov opravljenih čez noč, najpogostejše polnjenje pa je trajalo 12 ur ali več čez noč. Poleg tega, da lahko lastniki izkoristijo ugodnejšo tarifo električne energije, priljubljenost nočnega polnjenja kaže, da uporabniki privzemajo podobne navade kot pri polnjenju pametnih telefonov in drugih naprav, ki so hitro in brez težav našle prostor v vsakdanjem življenju.
 
Drugo najbolj priljubljeno trajanje polnjenja je bilo med eno in dvema urama podnevi, kar kaže na to, da vozniki priključno hibridne Kuge radi izkoristijo hitro polnjenje tudi čez dan, kadar to omogočajo javne polnilnice.
 
Kuga Plug-In Hybrid pomaga pri prehodu na električno vozilo
Kuga Plug-In Hybrid je bila z več kot 48.000 prodanimi vozili2 najbolje prodajani PHEV v vseh segmentih v letu 2021, pri čemer je v osmih mesecih leta prehitela svojega najbližjega tekmeca v segmentu.
 
Inteligentni pogonski sklop SUV-ja zagotavlja učinkovitost in udobje: pri merjenju skupnih voženj po WLTP znaša električni doseg 57–65 km, pri mestnih vožnjah pa se poveča na 71–89 km ter tako voznikom omogoča pogoste vožnje samo z električnim pogonom. Poraba energije 14,8 kWh/100 km po WLTP je manjša kot pri ključnih tekmecih.
 
Poleg tega priključno hibridna Kuga ponuja vozni doseg in udobje vozila z bencinskim pogonom, hkrati pa z uporabo energije iz baterije dopolnjuje zmogljivost bencinskega motorja za večjo učinkovitost, tudi kadar ni v popolnoma električnem načinu EV Now. Podatki o porabi goriva 0,9–1,3 l/100 km in izpustih CO2 od 21–29 g/km po WLTP so ugodnejši od podatkov ključnih tekmecev in pomenijo, da lahko vozniki pustijo vozilo v načinu EV Auto z zavedanjem, da bo delovalo na najučinkovitejši možni način.4
 
Vozniki lahko uporabijo tudi način EV Later, da energijo baterije prihranijo za pozneje, kar jim omogoča popoln nadzor nad tem, kako in kdaj uporabiti baterijo. Priključno hibridna Kuga lahko poleg polnjenja prek zunanjega vira energije samodejno napolni baterijo tudi med vožnjo, in sicer s tehnologijo regenerativnega polnjenja – ta zajema kinetično energijo, ki se običajno izgublja med zaviranjem. Tudi če je baterija popolnoma izpraznjena, Kuga Plug-In Hybrid navduši z varčno porabo goriva, ki znaša 5,2–6,0 l/100 km in je manjša kot pri ključnih tekmecih.4
 
Kuga Plug-In Hybrid ponuja tudi nižje skupne stroške lastništva v primerjavi s svojimi ključnimi tekmeci v segmentu, saj lahko v običajnem triletnem obdobju/60.000 km prihrani več kot 1800 EUR, k čemur prispevajo nizka poraba goriva in energije, nizki stroški servisiranja in visoka preostala vrednost. (podatki veljajo za nemški trg) 4
 
Fordova paleta povsem električnih, priključno hibridnih, povsem hibridnih in 48-voltnih blagih hibridnih osebnih vozil vključuje tudi modele Mustang Mach-E in Mustang Mach-E GT, Kuga Hybrid, Mondeo Hybrid, S MAX Hybrid, Galaxy Hybrid, Explorer Plug In Hybrid ter Puma, Fiesta in Focus EcoBoost Hybrid.6
 
# # #
                                                                                                                            
1 Kuga Plug-In Hybrid – homologirani izpusti CO2 21–29 g/km, homologirana poraba goriva 0,9–1,3 l/100 km po WLTP.
Kuga z 1,5-litrskim motorjem EcoBoost s 150 KM – homologirani izpusti CO2 147–160 g/km, homologirana poraba goriva 6,5–7,0 l/100 km po WLTP.
2 Ford Evropa poroča o prodaji vozil na 20 evropskih tradicionalnih trgih, v katere so vključene naslednje države: Avstrija, Belgija, Češka republika, Danska, Finska, Francija, Grčija, Irska, Italija, Madžarska, Nemčija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Romunija, Španija, Švedska, Švica in Velika Britanija.
3 Po podatkih agencije JATO Dynamics, www.jato.com
4 Kot kažejo Fordove analize.
5 Po Fordovih podatkih, izračunanih na podlagi nemškega trga.
6 Ford Mustang Mach-E z zadnjim pogonom in baterijo za podaljšan doseg omogoča homologiran doseg z izključno električnim pogonom do 610 km po WLTP.
Ford Mustang Mach-E GT omogoča homologiran doseg z izključno električnim pogonom do 500 km po WLTP.
Ford Kuga Hybrid – homologirani izpusti CO2 124–146 g/km, homologirana poraba goriva 5,4–6,4 l/100 km po WLTP.
Ford Mondeo Hybrid – homologirani izpusti CO2 127–142 g/km, homologirana poraba goriva 5,6–6,2 l/100 km po WLTP.
Ford S-MAX Hybrid in Galaxy Hybrid – homologirani izpusti CO2 146–153 g/km, homologirana poraba goriva 6,4–6,7 l/100 km po WLTP.
Ford Explorer Plug-In Hybrid – homologirani izpusti CO2 71 g/km, homologirana poraba goriva 3,1 l/100 km, doseg z izključno električnim pogonom 42 km po WLTP.
Ford Puma EcoBoost Hybrid – homologirani izpusti CO2 119–143 g/km, homologirana poraba goriva 5,3–6,3 l/100 km po WLTP.
Ford Fiesta EcoBoost Hybrid – homologirani izpusti CO2 111–138 g/km, homologirana poraba goriva 4,9–6,1 l/100 km po WLTP.
Ford Focus EcoBoost Hybrid – homologirani izpusti CO2 115–149 g/km, homologirana poraba goriva 5,1–6,6 l/100 km po WLTP.
Izpusti CO2 in poraba goriva se lahko razlikujejo glede na različice vozil, ki so na voljo na posameznih trgih.
Navedena poraba goriva/energije, emisije CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.

PR: SUMMIT MOTORS LJUBLJANA