Da spletne pasice ali napisi na športnih dresih ne bodo prepričali sponzorjev, ki iščejo vedno nove načine oglaševanja, se strinja tudi Milan Eržen, vodja kolesarske ekipe Bahrain Victorious.
Da spletne pasice ali napisi na športnih dresih ne bodo prepričali sponzorjev, ki iščejo vedno nove načine oglaševanja, se strinja tudi Milan Eržen, vodja kolesarske ekipe Bahrain Victorious.
Foto: Nejc Lasič
»Naša vizija je bila vzpostaviti ekipo, ki bo temeljila na slovenskem znanju. Imam šefa, ki so mu na srečo všeč moje nore ideje in jih je tudi sposoben financirati,« je navzoče na začetku včerajšnjega dogodka v okviru športnega središča Društva za marketing Slovenije (DMS) nasmejal Milan Eržen, na katerem sta nastopila skupaj z njegovim varovancem, vrhunskim kolesarjem Matejem Mohoričem. Njegov »šef« je namreč zelo premožen; gre za princa Nasserja, člana bahrajnske kraljeve družine, ki se je pred desetletjem navdušil nad triatlonom in se odtlej redno udeležuje tekmovanj, na katerih je tudi zelo uspešen. Je tudi vnet podpornik vzdržljivostnih športov in s tem tudi kolesarske ekipe Bahrain Victorious, s katero so po Erženovih besedah želeli Bahrajn postaviti na svetovni zemljevid. »Dosti ljudi na primer ne ve, da je Bahrajn kraljevina in ni del Združenih arabskih emiratov, zato so želeli spremeniti to percepcijo in povečati svojo prepoznavnost po svetu,« pravi Eržen.
In princ Nasser se je očitno močno poistovetil z vrednotami, ki jih pooseblja kolesarstvo. »Z lastnostmi vzdržljivostnih športnikov, kot so trdo delo, predanost, struktura, cilji in osredotočenost na zdravje in dobro počutje, se poistovetijo tudi prebivalci Bahrajna,« lahko preberemo na strani kolesarske ekipe Bahrain Victorious, za katero pravijo, da je navdih vsakemu Bahrajnčanu. »Na poti, da postane najuspešnejša vzdržljivostna športna ekipa na svetu, je vsak član vzornik pri vrednotah, ki jih princ promovira v Zalivu, ne samo v triatlonu, ampak v vseh vidikih športa in življenja,« navajajo.
»Ne dopuščamo napak in svojeglavosti«
In temu lahko le pritrdimo, vsaj sodeč po tem, kar je pripovedal Matej Mohorič, eden najboljših kolesarjev na svetu. »Z vsako svojo odločitvijo vplivam na svojo uspešnost, zato se zdravo prehranjujem, skrbim za svoje telo in ne ponočujem. Moram paziti na svoje zdravje, na to, da sem miren v sebi in osredotočen na to, kar moram izvesti. Že dolgo se ne 'sekiram' več, da nisem prisoten na nobeni rojstnodnevni zabavi ali poroki. Odločil sem se pač za takšen življenjski slog, ki prinaša določene žrtve, ampak sam sem zaljubljen v kolesarjenje in sem vesel, da me za to tudi nekdo plačuje,« je med drugim povedal zgovorni mladenič, ki tudi dobro prenaša breme odgovornosti, ki jo je prinesla njegova uspešnost: »Name to ne vpliva, osredotočen sem le na svoje cilje, saj se zavedam, da imam pred sabo le še 4, 6 ali morda 8 dobrih let kolesarske kariere.«
Njegovo in disciplino celotne ekipe izpostavlja tudi Milan Eržen: »Z Matejem smo v ekipo dobili odličnega motivatorja, ki je brez dlake na jeziku, saj vsakemu pove, kar mu gre. Tudi sam sem tak in ekipo vodim s trdo roko. Ne dopuščamo napak in svojeglavosti. V ekipi ima vsak svojo vlogo in zato tudi tako dobro delujemo.« Mohorič je k temu še dodal: »V kolesarski ekipi za soliranje ni prostora. Čeprav je kolesarstvo individualen šport, pa nekaterih stvari preprosto ne moreš narediti brez ekipe. V življenju ne bi zmagal na dirki Milano – San Remo, če ne bi imel za seboj ekipe, ki me je podpirala vse do cilja.«
MARKETINŠKI DOBITKI PRIDEJO Z VSAKO ZMAGO
Za uspešno delovanje ekipe so morali zbrati kar 20 milijonov evrov, pri čemer jih poleg bahrajnskega princa podpirajo številni pokrovitelji, tudi slovenski. Njihov drugi največji partner je Merida, drugi največji proizvajalec koles, ki se jim je naložba v ekipo že močno obrestovala. Merida si je namreč zaželela, da bi Matej Mohorič vozil njihovo najnovejše kolo in prav na njem je postal svetovni prvak v makadamu. »Mavrična majica prva je bila zagotovo največji marketinški dobitek Meride. Le dan pozneje so namreč tudi javno predstavili svoje novo kolo in kaj je lepšega, kot imeti zmagovalca na tem kolesu. Na tak način se je njihova vidnost močno povečala,« je povedal Eržen.
In kako nagovarjajo potencialne sponzorje? »Predvsem je pomembno, da jih prepričaš v zgodbo, ki bo podjetju, ki se bo naši ekipi pridružil kot partner, prinesla prepoznavnost, povečanje prodaje oziroma druge cilje, ki jih zasledujejo. Večinoma so to podjetja, ki so čustveno navezana na šport. Zanje poskrbimo tako, da vsako leto organiziramo dogodek, na katerem lahko direktorji podjetij ali direktorji marketinga pridejo na dirke kot člani naše ekipe. Pripeljemo jih z zasebnim letalom in luksuznimi avtomobili, na dogodku nosijo naše majice, jedo v istih restavracijah kot člani naše ekipe in se družijo z njimi,« je pripovedoval Eržen in izpostavil še eno prednost kolesarstva kot športa: »Kolesarstvo je po svoji privlačnosti primerljivo s formulo 1 in motošportom, a ima eno pomembno prednost. To so emocije. Ko Matej pride na cilj prvi, kamere najprej zabeležijo njegov izraz na obrazu, njegova čustva, ki privrejo na dan. Ta se pri voznikih formule 1 ali motorjev 1 skrivajo za njihovimi čeladami.«
RAZMIŠLJAJO O LASTNI VSEBINSKI PLATFORMI
Po njegovih besedah tudi sponzorji iščejo ta čustva, saj jih lahko povežejo v svojo zgodbo in enako čustveno nagovorijo svoje potrošnike. »Matej je vpleten v različne marketinške akcije naših sponzorjev in oboji smo zelo zadovoljni. Pri nas resnično poskušamo s partnerji ustvariti zgodbo in ne prodajamo pasic na prireditvah ali našitkov na dresih. Našo zgodbo v največji meri pripovedujemo na družbenih omrežjih, kjer se najlažje povežemo z ljudmi in našimi partnerji,« pravi Eržen.
V svoji marketinški ekipi imajo vsaj deset ljudi, ki snemajo praktično celotno zakulisje dogajanja in seveda vse dirke, na katerih tekmujejo njihovi kolesarji. »Vsebin imamo toliko, da intenzivno razmišljamo o tem, da bi ustvarili platformo, na kateri bi jih lahko tudi unovčili. Preko družbenih omrežij, kot so TikTok, Instagram in Facebook, svojih vsebin pač ne moremo unovčiti, denar ne prihaja k nam. Tudi na Stravi, katere lastnik je postal milijarder tudi zaradi objavljenih dosežkov kolesarjev, mi nimamo nič od tega. Če pa bi imeli globalno platformo, ki bi se ji pridružile tudi druge kolesarske ekipe, bi na ta način dobili še dodaten vir prihodkov,« je pripovedoval vizionarski vodja ekipe.
NAJVEČJE INOVACIJE NA PODROČJU NUTRICIONIZMA
Tudi v kolesarstvu inovacij ne manjka in za ekipo Bahrain Victorious je tudi na tem področju pomembno, da je na vrhu. »Naš osnovni posel je tekmovati in zmagovati na dirkah. No, to ni tako preprosto, kot se sliši. Ves čas moramo biti v stiku s sodobnimi smernicami, vsako leto napredovati, in v ekipi ves čas razmišljamo, kako bi lahko nekaj naredili še boljše,« pravi Matej Mohorič.
Po Erženovih besedah trenutno do največ inovacij na področju kolesarstva prihaja pri nutricionizmu. »Na začetku smo imeli le enega nutricionista, zdaj jih imamo štiri, a bi jih potrebovali še več. Takoj ko po dirki poberemo kolesarjevo pametno napravo s kolesa, podatke preuči nutricionist, ki pogleda na primer, koliko kalorij je kolesar porabil, in mu nato do grama natančno pripravi ustrezno prehrano za okrevanje po dirki. Imamo namreč pravo kuhinjo na kolesih za naše športnike, kjer je vse do potankosti preračunano, koliko in kaj naj pojedo,« še en vidik kolesarskega športa predstavi Eržen.
V Sloveniji imajo partnerja na področju prehrane, ki jim za vse največje dirke vozi hrano iz naše države. Vodja ekipe izpostavi tudi partnerstvo s podjetjem Never Second, s katerimi skupaj razvijajo prehranske dodatke. »V zgolj štirih letih so prišli na sam vrh med tovrstnimi ponudniki in dosegajo tako neverjetno rast prodaje, da ne morejo zadostiti povpraševanju,« pravi Eržen.
Za konec je še poudaril: »Pomembno je, da imaš okrog sebe kreativne ljudi. V našo ekipo zato radi sprejemamo ljudi, ki niso iz kolesarskega biznisa, saj vidijo stvari drugače kot mi. Mi pa moramo biti dojemljivi za njihove ideje in ne vztrajati pri svojem.«
VIR: MM