Tokrat smo se o izzivih minulega leta in pričakovanjih za letošnje pogovarjali s predstavniki medijev.
Tokrat smo se o izzivih minulega leta in pričakovanjih za letošnje pogovarjali s predstavniki medijev.
Tina Guček Novinarka Marketing magazina
Najboljše šele prihaja ...
Kot pravi Aleš Muhič, sodirektor medijske hiše Pro Plus, je »POP leto zelo zaznamoval uspeh serije Skrito v raju, ki je povzročila pravo evforijo med gledalci. Temu fenomenu se je z novimi epizodami pridružil stari znanec Ja, Chef!, hkrati pa smo poskrbeli tudi za izjemno bogato športno ponudbo in z odbojkarji spisali pravljico na igrišču, tribuni in pred zasloni. Posebno omembo si zasluži tudi oddaja Vsi za naše!, kjer smo nogometaše spoznali na drugačen način. Tudi VOYO je dosegel nov mejnik, in sicer ima že več kot 180 tisoč naročnikov, z naročniki pa smo razvili tudi kakšno novo digitalno zgodbo z inovativnimi oglaševalskimi pristopi,« našteje.
Naslednjega leta se vsi na POP-u izjemno veselijo. Praznovali bodo namreč 30 let obstoja, torej tri desetletja strasti, uspehov, mejnikov in nepozabnih zgodb. »Teh se ne bomo le spominjali, spisali bomo tudi nove. Pripravljamo kar nekaj različnih oblik praznovanja, tako za gledalce kot tudi za poslovne partnerje. Leto slavja bo vrhunec doživelo 15. decembra, točno na ta dan pred 30 leti smo v eter namreč prvič poslali novo dnevno-informativno oddajo pri nas in s ponosom lahko rečem, da je 24UR praktično od samega začetka najbolj gledana informativna oddaja v državi. A najboljše šele prihaja ...,« napove Aleš Muhič.
Pričakujejo nadpovprečno rast digitalnega zunanjega oglaševanja
Letošnje leto je bilo za Europlakat uspešno. Podobno kot v tujini so tudi oni zaznali trend rasti v segmentu digitalnega zunanjega oglaševanja, zmerno rast so zabeležili tudi pri klasičnih formatih. Lani so LCD-zaslonom v središču Ljubljane dodali še večje LED-zaslone ob vpadnicah v Ljubljano, Maribor in Kranj, v prihodnjem letu pa bodo v mrežo LED-zaslonov dodali še nekaj lokacij. »Za vse naše digitalne zaslone so na voljo tudi podatki o velikosti občinstev, ki jih s svojimi kampanjami dosežejo oglaševalci. Z rednim vzdrževanjem in optimizacijo mreže skrbimo tudi za optimalne učinke naših klasičnih formatov. Če pride do sprememb v prometni infrastrukturi oz. se spremenijo potovalne navade, sproti prilagajamo tudi našo mrežo oglasnih površin. Pričakujemo, da bodo podobne razmere kot letos tudi v 2025 in da se bodo tudi pri nas nadaljevali trendi, ki jih analitiki napovedujejo za globalni trg. To pomeni nadpovprečno rast v segmentu digitalnega zunanjega oglaševanja in zmerno rast s klasičnimi formati zunanjega oglaševanja,« pravi Urban Korenjak, direktor prodaje v Europlakatu.
(Foto: Janez Marolt)
Bralce navadili na digitalne medije
Leto, ki mineva, je Časniku Finance prineslo obilo novosti, poslovali pa so še bolj uspešno kot v letu 2023. Osrednja storitev Financ, to je dnevni časopis, od začetka leta ne izhaja več na papirju, le v digitalni obliki, le petkova številka, revija Manager, tudi danes živi v tiskani obliki. »Večletno delo, kako navaditi naše občinstvo in tudi druge kupce na digitalne medije, je obrodilo sadove. Število naročnikov je naraslo na nekaj več kot 14 tisoč digitalnih, prihodki iz vsebin so se – kljub opustitvi tiska v dobršni meri – povečali in to za približno dva odstotka. Prav tako uspešno so poslovali tudi drugi naslovi naše medijske hiše, tako splet kot tudi tisk, recimo Moje Finance; to velja tudi za preostale spletne in tiskane storitve,« pravi Peter Frankl, direktor in glavni urednik Časnika Finance. Ob tem navede še nekaj številk: »Prihodki iz vsebinskega oziroma projektnega trženja, v starem izrazoslovju gre za oglase, so se povečali – kljub zmanjšanju tiska – za približno odstotek, sponzorski svežnji, tako pri medijih kot tudi dogodkih, so navrgli za 13 odstotkov več, kotizacije na dogodkih, tu gre predvsem za Poslovno akademijo Časnika Finance, pa za približno pet odstotkov več.«
Prihranke iz zmanjšanja vloge tiska in raznosa so vložili v krepitev vsebine in še boljše odnose s kupci, ki jih preko novega oddelka za marketing še bolje spoznavajo in razumejo. Ponudbo so razširili tudi s podkasti, videokasti in strokovnimi spletnimi intervjuji v živo. »Medicinski oddelek Časnika Finance, to je Bonnier Healthcare Slovenija, je prav tako posloval zgledno. Podjetju v celoti, kljub temeljiti preobrazbi, so se prihodki povečali za približno štiri odstotke, na nekaj več kot devet milijonov evrov, dobičkovna marža pa znaša okoli 14 odstotkov. V prihodnjem letu nameravamo svojo ponudbo širiti z novimi medijsko-nišnimi storitvami in krepitvijo hčerinskega podjetja Časnika Finance na Hrvaškem,« še pove Frankl.
Obletnica, podkasti, videozgodbe ...
Leto 2024 je v medijski hiši Delo zaznamovala 65-letnica časopisa Delo, katerega dolgoletna tradicija je pomemben gradnik medijske znamke Delo. Ta svoj doseg širi tudi na spletnem portalu delo.si, ki so ga junija prenovili z inovativnimi funkcionalnostmi in tehničnimi rešitvami, ki pozitivno vplivajo na uporabniško izkušnjo.
Pomemben del identitete Dela postajajo avtorske serije Dpodkastov. V letu 2024 so obstoječim devetim serijam dodali še nove, ki se poglabljajo v različne življenjske sloge in omogočajo trajno povezavo z blagovnimi znamkami oglaševalcev. To so serija podkastov Oneplus Za ženske z vizijo, Deloindom o kakovosti bivanja in Sovoznik.
»V okviru poslovne medijske platforme Delov poslovni center smo ustvarili odlične primere videozgodb za naše naročnike, s katerimi krepimo področje znamčenja delodajalca in omogočamo nagovarjanje širšega segmenta B2B, kar bomo v letu 2025 še intenzivneje nadaljevali. V polnosti je zaživel tudi studio Odprte kuhinje, katerega največja uspešnica leta so razprodane kulinarične delavnice za naše bralce, ki jih v prihodnje načrtujemo še več, tudi v navezavi z izbranimi oglaševalci,« pravi Estera Lah Poljak, vodja korporativnega komuniciranja v medijski hiši Delo.
Nova strategija se je izkazala za pravilno
»V letu ekonomskih, političnih in drugih nemirov smo v Media24 postavili novo strategijo, ki temelji na kakovosti vsebin, zadrževanju obstoječih in pridobivanju novih bralcev. Izkazala se je kot pravilna, saj beležimo rekordne branosti. Svet24.si je v novembru prvič presegel 700.000 unikatnih uporabnikov, tudi v tisku beležimo pozitivne trende,« pravi Nives Roš, direktorica oglasnega trženja v Media24.
Vsebine razvijajo s partnerji, ki so v njih prepoznali pravega sogovornika. Na področju izobraževanja z izobraževalnimi ustanovami pripravljajo vsebine, ki spodbujajo vseživljenjsko učenje in razvoj ter številnim na razpotjih olajšajo izbiro nadaljnje poti v izobraževanju. »Pomemben glasnik napredka smo tudi na področju trajnosti in ekologije, kar je pripomoglo k večji odgovornosti ne le naših bralcev, ampak tudi poslovnih partnerjev. Z odmevno kampanjo na področju svežih trendov v kulinariki smo uspeli znatno vplivati na prehranske navade in dvig kakovosti kulinarične ponudbe v državi. V letu 2025 bomo nadaljevali z zastavljeno strategijo, tako v tisku kot na spletu. Verjamemo, da bo izjemne rezultate prepoznalo še več naših partnerjev. Izjemno ponosna sem na svojo ekipo, ki s svojimi premišljenimi in inovativnimi podvigi skrbi za rast in razvoj,« pravi Nives Roš.
Z inovativnimi pristopi nagovarjajo nove generacije
Leto 2024 je bilo uspešno tudi za Infonet Media. »Naš paradni konj, Radio 1, je ostal na samem vrhu lestvice poslušanosti, saj nas po podatkih Mediane dnevno spremlja kar 300 tisoč poslušalcev. Denis Avdić Show ostaja najbolj poslušan jutranji program, Deželak Junak pa je znova združil Slovenijo in z rekordnim zneskom pomagal najšibkejšim. Poleg tega smo pred kratkim predstavili novo postajo Radio 1 Rock in podkast Backstage z Jano Morelj, ki združuje vse ljubitelje rock glasbe, in poželi prve odlične odzive. Radio 1 80’ pa je z dvigom na lestvici in s 57 tisoč poslušalci dnevno še en dokaz, da zmoremo nagovoriti raznolike ciljne skupine. Nov drzen podkast Tisti dnevi v mesecu pa je požel veliko zanimanja in brez dlake na jeziku odpira tako resne kot tudi žgečkljive družbene teme,« našteje direktorica Tanja Škarjot.
Vlagajo tudi v inovacije in tehnologijo in v letu 2025 načrtujejo nadaljnjo širitev programa in vsebin, ki združujejo poslušalce, ter še večjo digitalno prisotnost. Njihovi cilji ostajajo jasni: ohranjati kakovost in vodilni položaj na trgu ter z inovativnimi pristopi nagovarjati nove generacije.
Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu januar-februar 2025, #523-524. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.
VIR: MM