Radovljiški turizem v zadnjem desetletju beleži izjemno rast. Kot je pokazala anketa, so domačini v veliki večini še vedno zadovoljni z razvojem destinacije, vendar pa zaznavajo preobremenjenost v poletnem času.
Radovljica, 1. februarja - Radovljiški turizem v zadnjem desetletju beleži izjemno rast. Kot je pokazala anketa, so domačini v veliki večini še vedno zadovoljni z razvojem destinacije, vendar pa zaznavajo preobremenjenost v poletnem času. Nova strategija turizma se zato osredotoča na rast obiska izven glavne poletne sezone.
Kot je na današnji predstavitvi Turistične strategije Občine Radovljica 2023-2028 povedala direktorica javnega zavoda Turizem in kultura Radovljica Kaja Beton, so boljša prepoznavnost Slovenije, večja obremenjenost turističnih kapacitet na Bledu, razvoj turistične ponudbe v regiji in vsesplošna rast turizma v zadnjem desetletju prinesli velik skok v številu gostov, predvsem v poletnem času.
Lani je bilo tako julija in avgusta na območju radovljiške občine več kot 97.000 gostov, kar je 40 odstotkov več kot v celotnem letu 2016. Poleg tega je bila to več kot polovica vseh gostov, ki so lani prenočevali v destinaciji. Skupaj je bilo lani ustvarjenih 443.000 turističnih prenočitev, kar je precejšen skok v primerjavi s predkoronskim letom 2019, ko so našteli 317.000 nočitev.
Večje število gostov pomeni večji prihodek, hkrati pa prinaša tudi več obremenitev kadra, kapacitet, infrastrukture in narave. Pri pripravi turistične strategije za novo obdobje so zato preverili tudi stališča domačinov, ki pa, kot je povedala direktorica zavoda, še vedno v veliki večini podpirajo turizem in so zadovoljni z razvojem destinacije.
"Smo pa v anketi zaznali prve komentarje v smislu, da je poleti morda obiskovalcev dovolj in da njihovega števila ni treba več povečevati," je povedala Beton. "To je nek alarm, ki ga moramo v tem trenutku, ko je odnos do turizma še pozitiven, upoštevati," je izpostavila.
Tudi turistično gospodarstvo, ki je prav tako sodelovalo pri pripravi strategije, je opozorilo na veliko poletno obremenitev in izrazilo željo po več izvensezonskih oziroma celoletnih produktih. Tudi temu bodo v destinaciji namenili več pozornosti, danes pa so že predstavili prvi nov produkt, poimenovan Doživi mesto čokolade.
"Radovljica kot najslajše slovensko mesto po festivalu čokolade in čokoladnici sedaj ponuja še novo čokoladno doživetje," je povedala Beton. Kot je pojasnila, udeleženci triurnega vodenja tudi preko okušanja spoznajo zgodovino čokolade, vse od uporabe kakavovih semen med Maji in Azteki, prek tega, kako je čokolada prišla v Evropo in v baroku postala del družabnih dogodkov, pa do uporabe čokolade v sodobni kulinariki in v izdelavi pralin.
V doživetju, ki stane 85 evrov na osebo, sodelujejo Lekarniški in alkimistični muzej, Hiša Linhart in čokoladnica Radolška čokolada. Prva vodenja bodo izvedli 17. februarja, nato pa bodo sledila vodenja v marcu. Produkt bodo predvidoma izvajali le v pomladnem in jesenskem času, ne pa tudi poleti, ko so sodelujoči ponudniki že sicer zelo obremenjeni.
Poleg novih produktov se bodo na celotnem območju radovljiške občine osredotočili tudi na nadgradnjo obstoječih produktov, tako na področju kulinarike in kulture, kot na področju pohodništva in kolesarjenja. V akcijskem načrtu, ki ga je skupaj s strategijo konec januarja potrdil radovljiški občinski svet, so izpostavljeni tudi načrti urejanja različne infrastrukture, od javnih pitnikov in stranišč do ureditve območja Gradu Kamen.
Kot je povzela Beton, je njihov cilj kakovostna turistična ponudba, ki bi goste privabljala ne le poleti ampak tudi v pomladih in jesenskih mesecih. "Želimo si destinacijo, ki temelji na lokalni ekonomiji, odgovornih obiskovalcih in vključeni skupnosti," je sklenila.
VIR: Krog STA