V drugem delu serije člankov med telekomunikacijskimi podjetji o pričakovanjih in informiranosti uporabnikov ter skrbi za uporabniško izkušnjo smo se pogovarjali z Matevžem Šmalcem, vodjo sektorja za marketing in multimedije v T-2.

V drugem delu serije člankov med telekomunikacijskimi podjetji o pričakovanjih in informiranosti uporabnikov ter skrbi za uporabniško izkušnjo smo se pogovarjali z Matevžem Šmalcem, vodjo sektorja za marketing in multimedije v T-2.

Gašper Meden Novinar Marketing magazina

Foto
Fizkes | Dreamstime.com

NEKATERI UPORABNIKI POZORNI NA CENO, DRUGI NA KAKOVOST STORITEV

V T-2 pozorno spremljajo, kako njihove storitve ocenjujejo in vrednotijo uporabniki ter katerim kriterijem dajejo prednost. Nasploh po besedah Matevža Šmalca opažajo dve skupini strank. V prvo sodijo uporabniki, ki so dobro informirani predvsem o ceni in iščejo boljšo ponudbo na trgu, v  drugo pa tisti, ki v ospredje postavljajo kakovost produkta oziroma storitve. »Tako se za  T-2 kot ponudnika na primer odločijo zaradi najboljše televizijske izkušnje ali pa zato, ker jim to priporočijo zadovoljni znanci, ceno pa kot kriterij izbire postavljajo šele na drugo mesto. Na splošno lahko ugotovimo, da so naši uporabniki srednje dobro informirani, seveda pa obstajajo izjeme, tako v eno kot v drugo smer,« pojasnjuje.

POMEMBNO VLOGO IMAJO TUDI PRIPOROČILA ZNANCEV

Ceno Šmalc opredeljuje priporočila znancev kot enega od ključnih dejavnikov pri izbiri operaterja, takoj zatem pa že pride na vrsto sama percepirana vrednost, ki jo stranka za razpoložljivo ceno tudi dobi. »Vrednost storitve vključuje vrsto koristi, ki jih uporabniki iščejo skladno s svojimi potrebami in pričakovanji, medtem ko je v ceni, ki jo oblikuje ponudnik, izražena le višina nadomestila za njihovo uporabo. Tako lahko vrednost določa sama specifika produkta, ki odgovarja specifičnim zahtevam stranke, ali pa celotna uporabniška izkušnja, ki je je deležen uporabnik – od prijaznosti prodajalca, hitrosti odziva v klicnem centru, stabilnosti delovanja omrežja ali pa razpoložljivosti naprednih funkcij televizije,« je povedal. Ob tem dodaja, da imajo pomembno vlogo pri izbiri operaterja tudi priporočila znancev, kar se po besedah sogovornika odraža tudi v dejstvu, da imajo v T-2 na trgu najbolj zadovoljne naročnike.

PRI UPORABNIŠKI IZKUŠNJI JE VELIKO SPREMENLJIVK

V primeru T-2 je večini uporabnikov uporabniška izkušnja zelo pomembna, pri čemer Šmalc izpostavlja, da je treba upoštevati veliko število spremenljivk. »Osnovo predstavljajo stabilnost delovanja omrežja, hitrost interneta in količina podatkov v mobilnem paketu, ki pri uporabi storitev ustvarjajo zadovoljstvo uporabnika. Prava tekma za naklonjenost uporabnikov pa se dogaja drugje, na primer pri enostavnosti in prilagodljivosti TV-vmesnika, programski shemi, hitrosti odprave morebitnih napak, delovanju wi-fi povezave povsod v stanovanju, prijaznosti osebja in časa odziva v klicnem centru. In to so le nekateri elementi te izkušnje, na katere se osredotočamo pri T-2,« pojasnjuje.

DODANA VREDNOST JE TEK NA DOLGE PROGE

Pri vprašanju, ali oglaševalske akcije vplivajo na nakupno odločitev, Šmalc odgovarja z vprašanjem, v kolikšni meri in za kakšen časovni rok. »T-2 na trgu ne tekmuje s ceno, temveč s kakovostjo izkušnje, ki ustvarja dolgoročno zadovoljstvo naročnikov. »Z drugimi besedami, tekmujemo z višjo, ali če hočete – 'dodano' vrednostjo, kar pa po sami definiciji pomeni tek na dolge proge,« je povedal.

SLEDENJE STRATEGIJI SE JE OBRESTOVALO

Konkurenco v telekomunikacijski panogi opredeljuje kot ostro že od nekdaj, v Sloveniji morda še bolj kot drugje v Evropi. »Diferenciacija ob tako nizkem cenovnem pozicioniranju, kot smo ga navajeni v Sloveniji, je seveda zelo težka, ni pa nedosegljiva. T-2 kot operaterju se je v zadnjih 15 letih izjemno obrestovalo, da ni spreminjal svoje strategije, saj kljub težkim časom, ki jih je podjetje preživljalo v preteklosti, ni izgubil osnovnega fokusa. To pa je odlična uporabniška izkušnja in posledično zadovoljstvo naročnikov. In to našim naprednim rešitvam zagotavlja tudi večjo vrednost, ki jo takšni naročniki sami porajajo.«

VIR: MM