Tokrat svoj pogled na leto 2022 in pričakovanja za 2023 razkrivajo v digitalnih agencijah.

VSTOPAJO V SVET GLOBLJIH ZGODB

Tjaša Lenardič,
strateginja v spletni agenciji ENKI, na leto 2022 gleda z velikim nasmehom, saj pravi, da je bilo polno prijetnih izkušenj. »Zaključujemo ga z odličnimi, kar rekordnimi rezultati, tako za partnerje kot ENKIpo, pa tudi že sedmim nazivom naj spletne agencije. Z vizijo ustvarjanja zavestnih blagovnih znamk vstopamo v svet globljih zgodb, ki v širšem pogledu delujejo odgovorno do vseh. Ti premiki resnično bogatijo naša srca,« pove.

Vstopili so tudi v bližjo prihodnost in ustvarili prva doživetja v virtualni resničnosti. Z Bronox VR so v praksi dokazali moč virtualne resničnosti v prodajnih aktivnostih B2B-segmenta in pridobili ključne izkušnje za nadaljnjo uporabo te tehnologije. Na področju spletnega trgovanja so beležili velike prodajne rasti, kar Tjaša Lenardič pripisuje širitvi njihove storitve v vse ključne faze: razvoj poslovnega modela, izdelava spletne trgovine in promocija. »Z Natureta.si, ki jo je stroka tako v Sloveniji kot mednarodno večkrat nagradila kot najboljšo spletno trgovino, smo tako dosegli preko 350-odstotno rast prodaje. Tudi v segmentu razvoja spletnih aplikacij smo hvaležni za številne mednarodne potrditve, ki platforme postavljajo ob bok najboljšim v svetu. Znanje prenašamo v številne nove projekte, ki bodo luč sveta ugledali v kratkem. Meje smo premikali tudi pri oglaševalskih akcijah. Naj omenim dve: nagrajeno Porsche Taycan, ki je drzno nagovorila kripto svet, in Spar Slovenija s tehnologijo obogatene resničnosti,« pravi.

Dodaja, da v agenciji ENKI ves čas vstopajo v prihodnost. Ustvarjajo prve projekte z orodji kanaliziranja, enega od teh za mednarodni nastop vodilne medijke Tjaše Dorelay. »To je posebna izkušnja, za nekatere celo mejna, a prinaša številne vpoglede, ki so sicer spregledani. V zadovoljstvo mi je, da tehniko kanaliziranja kot del ustvarjalnega procesa lahko omogočimo tudi partnerjem. Hvaležna sem, da me obkrožajo tako zavestni, strastni in sposobni sodelavci. Ko zrem v leto 2023, vidim energijo, ki nas vodi v številne radostne izzive,« sklene.


SKOK V PRVO LIGO


Za digitalno agencijo W3B je bilo leto 2022 polno sprememb in novih izzivov, povezanih s selitvijo, reorganizacijo in vzpostavitvijo novih poslovnih procesov v zadnjem četrtletju, ki so jih uvedli zaradi povečanja obsega dela in števila sodelavcev. »Iz manjše agencije je tako letos zraslo zdravo ogrodje agencije, ki bi ga v duhu aktualnega športnega dogodka lahko pomenovali kot 'skok v prvo ligo'. Naše poslovanje in s tem povezana rast je umirjena in zdrava, saj podjetje razvijamo na dolgi rok. S poslovanjem in rastjo smo zadovoljni in ga ocenjujemo kot uspešno, načrte smo dosegli že pred zadnjim četrtletjem, tako da smo veseli večje rasti,« pravi Denis Jakin, solastnik in direktor poslovnega razvoja v W3B.

Največ so delali z obstoječimi naročniki, kjer je bilo prostora za rast še veliko, predvsem so razširili obseg na medijskem zakupu in ustvarjanju vsebin in odpiranju dodatnih trgov v tujini. Nekaj novih naročnikov se jim zaradi dobro izvedenih »pilotnih« projektov obeta za leto 2023, veliko pogovorov v tej smeri pa še poteka.

»Pri sodelovanju na tekmovanjih še nismo dobro razvili agencijske logike pripravljanja in objavljanja del, smo pa v sklopu sodelovanja z naročniki uspeli na tekmovanju WEBSI z Narodno galerijo in WRA s Halder Slovenija. Upamo, da bomo v bližnji prihodnosti razvili čut za tekmovanja in med projekti prepoznali tiste, ki bodo lahko konkurirali v vse bolj pisanem agencijskem okolju. Nismo pa agencija, ki bi projekte ustvarjala zgolj zaradi tekmovanj in ne postavljamo sodelovanja na tekmovanjih med ključne poslovne cilje,« pravi Jakin.

V leto 2023 so zaradi načrtovanja dejansko že stopili in sledijo načrtu, ki je zaradi uspešnosti preteklih let še bolj ambiciozen. Pravijo, da bodo storili vse, kar je v njihovi moči, da načrte dosežejo. »Izzivi so vedno bili in vedno bodo, ker je digitalno globalno, verjamemo, da bomo našli pot do zastavljenega cilja,« sklene.


»LETO 2023 BO LETO PRILOŽNOSTI«


Leto bodo v družbi iPROM zaključili uspešno. »Z razvojem nove generacije rešitev Ad Tech, ki so prilagojene najvišjim evropskim standardom spoštovanja zasebnosti in na drugi strani v lastnih podatkovnih skladiščih podjetij ščitijo z oglaševanjem pridobljene podatke ter omogočajo njihovo pametno rabo, smo trenutno med vodilnimi ponudniki v evropskem prostoru. S strategijo 'blue ocean' družba iPROM v množici izvajalcev digitalnega oglaševanja utrjuje svoj položaj na področju razvoja tehnoloških rešitev in integracij oglaševalskih tehnologij v poslovanje podjetij in organizacij,« je povedal Simon Cetin, partner in ustanovitelj družbe iPROM.

V njihovem portfelju je več kot 200 kupcev in partnerjev, med njimi so najuglednejše blagovne znamke, oglaševalske agencije in številne založniške hiše. V zadnjem letu so še dodatno okrepili prisotnost na trgih regije Adriatik in širše. Med nagradami je izpostavil veliko nagrado Diggit, ki so jo prejeli za integracijo programatične oglaševalske infrastrukture v trženje podjetja Fraport Slovenija. S platformo Ljubljana Airport Fly so naročniku zagotovili podatkovno in oglaševalsko neodvisnost za močno konkurenčno ter razlikovalno prednost v prihodnosti. »Strokovna žirija je to prepoznala. Za omenjeni projekt smo prejeli tudi nagrado WEBSI in bili finalisti evropskega tekmovanja Digital Communicaton Award 2022 v kategoriji data-driven & automated communications,« pove.

Konča z mislijo, da bo leto 2023 leto, ko bodo podjetja morala začeti s temeljito analizo svojih aktivnosti na področju digitalnega oglaševanja, trženja in upravljanja s podatki: »Podatkovna neodvisnost, zaščita in pametna raba lastnih podatkov za uspešno aktivacijo svojih ciljnih občinstev v digitalnih medijih v zakonsko skladnem okolju so že in bodo temelj digitalnih strategij podjetij in organizacij v naslednjih letih. Podatki, pridobljeni vzporedno z digitalnim oglaševanjem, imajo precej večjo vrednost kot pa neposredni učinki same oglaševalske akcije. Podjetja, ki bodo te priložnosti prepoznala in jih izkoristila, bodo v izjemni konkurenčni prednosti. Leto 2023 bo leto priložnosti.«

foto: Črt Piksi


Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2023, #499-500. Revijo lahko naročite na
info@marketingmagazin.si.

VIR: MM