Drugi del članka o tem, kako so v slovenskih agencijah doživeli leto 2022 in kakšna so njihova pričakovanja za 2023.

ZRELEJŠI, ODGOVORNEJŠI, PAMETNEJŠI

Goran Radinović,
ustanovitelj agencije Aritmija, pravi, da mu letošnji decembrski pogled na leto, ki se izteka, prikliče trenutke, ki so bili resnično enkratni. »Letos smo se večkrat kot kadar koli prej razveselili zlatih, bronastih ter drugih nagrad in priznanj, prav tako smo večkrat kot kadar koli prej stisnili roko novemu naročniku. Kljub resnično fantastičnim dosežkom se mi zdi naš dosežek tudi to, da smo se kot agencija nekaj novega naučili, dobili priložnost za ustvarjanje pri projektu, ki smo si ga želeli, spoznali nove odlične sodelavce. Gre za dosežke, ki jih je težko izmeriti, a so bistveni za rast sodelavcev in agencije. S tem smo postali zrelejši, odgovornejši, pametnejši in to nas navdihuje bolj kot izkaz poslovnega izida, ki se bo letos ustavil pri podobnih številkah kot lani,« pove.

Letos so s sodelavci prejeli tri zlate nagrade na Slovenskem oglaševalskem festivalu, bronasto nagrado na Zlatem bobnu in se zavihteli na drugo mesto najboljših agencij v regiji, razveselili pa so se tudi priznanj Bienala Brumen in portala Packaging of the World. »Človek bi si težko želel kaj več, pa vendar ostajajo naše kolektivne želje in cilji visoki. V novo poslovno leto vstopamo optimistično, kljub slabšim gospodarskim napovedim. Ostajamo dovolj majhni, kar nam še vedno omogoča oseben odnos, poštene cene in vrhunski servis, a hkrati dovolj veliki, da bomo lahko ustvarjali zapletene marketinške projekte. Svoje delo bomo nadaljevali regijsko, hkrati bomo prvič ustvarjali v tujini, prvič celo na drugi celini. Kljub rasti in širitvi delovanja agencije ostajamo zvesti in hvaležni našim obstoječim naročnikom, s katerimi si bomo še vedno prizadevali ustvarjati projekte, ki bodo prinašali vrhunske rezultate,« pravi Goran Radinović.



Z VIDIKA OSVOJENIH NAGRAD NAJUSPEŠNEJŠE LETO DO ZDAJ


Leto 2022 je bilo za DROM agency leto stabilizacije po obdobju daljše hitre in intenzivne rasti. »Obseg aktivnosti se je marsikje krčil, kar nas v kombinaciji s povečanjem ekipe v preteklih letih postavlja tudi pred nekatere finančne preizkušnje. Kljub novim naročnikom – Nissanu in Cedeviti v regiji ter NIJZ v Sloveniji – smo previdni, na bero projektov in kakovost izvedenih kampanj pa najbolj ponosni doslej,« pravi strateška direktorica Milena Jakovljević.

Med projekti izpostavi Instagramov profil za A1 Vajb ter modni natečaj REDical Park za Beefeater Gin & Tonic, Juke x Batman za Nissan, predstavitev novega okusa Cockte Blondie skupaj s Senidah, Lidlovo 15-letnico ter družbeno aktivne in odgovorne projekte, ki so del njihove dolgoročne strategije in so jih letos izvedli največ do zdaj. Ponosni so na kampanjo za prvo psihološko pomoč (NIJZ), kampanjo ob rožnatem oktobru za Cedevito v regiji (»Bodi tu«) in na »Tvoje telo, tvoja stvar« (Cockta) ter Korake za tačke in Rožnati oktober (Lidl Slovenija). »Ti projekti so za ekipo izpolnjujoči, predstavljajo nam izjemno zadovoljstvo ter postavljajo jasno smer, s katero bomo nadaljevali tudi v letu 2023,« pove.

Za njimi je z vidika osvojenih nagrad najuspešnejše leto do zdaj: od treh zlatih in naj digitalne kampanje na Diggitu, nagrade Zlati likalnik za digitalno osebnost leta, štirih osvojenih prvih mest na WEBSI-ju ter najboljše digitalne kampanje, dveh zlatih in ene srebrne na SOF-u do najboljše digitalne integrirane kampanje na srbskem nacionalnem festivalu Kaktus.


NAJBOLJŠE REZULTATE PRINAŠA DELO Z DOLGOROČNIMI NAROČNIKI


Za agencijo Internavti je bila ena od pomembnejših poslovnih odločitev v letu 2022 pogostejše zavračanje vabil na natečaje, na katere so povabljene več kot tri agencije, na katerih ne dobijo zadostnih inputov in ni kompenzacij. »Takšni natečaji so po našem mnenju izrazit način izčrpavanja agencij in bi morali počasi postati del preteklosti. Tudi arhitekti ali odvetniki vam ne izdelajo brezplačnih strokovnih mnenj, kajne? V letu 2023 bomo na tem področju še bolj odločni,« pravijo. Njihove izkušnje kažejo, da delo z dolgoletnimi naročniki, kjer so ustvarili zaupanje, prinaša najboljše rezultate. Sledeč tej filozofiji so se v letu 2022 največ posvečali obstoječim naročnikom in tistim, ki so navezali stik z njimi prav zaradi njihovega načina dela.

»Kar zadeva oglaševalske tekme, pa smo se v letu 2022 načrtno udeležili samo SOF-a. Žal nismo ponovili uspeha 30. SOF-a, kar potrjuje dejstvo, da je lažje narediti dober rezultat, kot ga ponoviti. Je pa to za nas dodatna motivacija za ustvarjanje presežnih oglaševalskih del v tem in prihodnjih letih,« menijo.

Leto 2022 jim je (tako kot že leto 2021) prineslo številne izzive pri načrtovanju: »Leto sploh ni bilo slabo, bilo pa je leto, ki je precej zamajalo dosedanjo dinamiko tržnokomunikacijskega posla in vzpostavilo novo, malo drugačno, ki jo je treba sprejeti. Posledično krepimo tudi nekatere drugačne kompetence zaposlenih. Za nas bo leto 2022, kot kaže, dobro. Izboljšali smo procese in s tem dobičkonosnost poslovanja, kar nam omogoča nekatere optimistične korake naprej v leto 2023. Prvi od njih bo selitev v nove poslovne prostore na začetku leta  – tako da bo za nas leto 2023 zagotovo optimistično,« sklenejo direktorica projektov Anja Bencik, kreativni direktor Blaž Kocjančič in direktorica Urša Pučko.


(Foto: Aljaž Habot)


V LETO 2023 POLNI ZDRAVEGA OPTIMIZMA


V agenciji Bold Group poslovanje v letu 2022 ocenjujejo kot zelo uspešno. Lani so se prvič na trgu pojavili pod novo blagovno znamko bold.group in v relativno kratkem času dosegli prepoznavnost v Sloveniji. »Prve korake smo naredili tudi na trgih regije Adriatik, kamor bodo v prihodnosti, poleg slovenskega trga, ki je za uspešno poslovanje še vedno najpomembnejši, usmerjeni naši napori. Leto je uspešno tudi s finančnega vidika, saj smo že avgusta dosegli promet lanskega leta, in z vidika vseh uspešno zaključenih projektov, zadovoljnih naročnikov in prejetih nagrad. Vse to ne bi bilo mogoče brez predanih sodelavcev, s katerimi vsak dan skupaj živimo vrednote naše agencije,« pravi Gregor Bobovnik, partner in izvršni direktor.

Kot veliko priznanje si štejejo, da so s številnimi naročniki nadaljevali sodelovanje tudi letos, saj to pomeni, da so zadovoljni z njihovim delom. Vedno pa najdejo prostor tudi za nove naročnike in za strateška povezovanja s preostalimi marketinškimi deležniki na trgu.

»Ponosni smo tudi na vse nagrade, ki smo jih s trdim delom, zagnanostjo, kreativnostjo in inovativnostjo prejeli letos. Med njimi so prvo mesto v kategoriji kripto in tretje mesto v kategoriji uporaba novih tehnologij na tekmovanju WEBSI in finale na SoMo Borcu. Kot predavatelji smo sodelovali na številnih dogodkih, zavedamo pa se tudi pomena komuniciranja lastne blagovne znamke, zato smo skupaj z našo agencijo za odnose z javnostmi zastavili strateški načrt pojavljanja v medijih ter drugih javnostih in ta načrt redno uresničujemo,« pravi. Dodaja, da bodo v leto 2023 bomo zakorakali polni zdravega optimizma. Njihov cilj je, da zadržijo zdravo rast in hkrati ohranjajo raven kakovosti, ki so je naročniki vajeni in jim zato tudi zaupajo.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2023, #499-500. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

VIR: MM