Bi kozarec mleka? Predstavljajte si svet brez izbire. Kjer se v enakih kavbojkah, kot jih ima sosed, sprehajate med trgovskimi policami, polnimi snežno belih embalaž s preprostim črnim napisom Mleko.
Bi kozarec mleka? Predstavljajte si svet brez izbire. Kjer se v enakih kavbojkah, kot jih ima sosed, sprehajate med trgovskimi policami, polnimi snežno belih embalaž s preprostim črnim napisom Mleko.
Si predstavljate svet, ki ne potrebuje plakatov z belimi brki?
Zeh? Mogoče. Najbrž se precej ljudi ne bo strinjalo z menoj in bi bili srečni brez dolgočasnih in nasilnih motilcev v obliki oglasov. Vsaj če sklepam po odstotku tistih, ki imajo na svojih napravah naložen adblocker. Smo zatajili oglaševalci? Smo pozabili, kaj so dobre zgodbe? Že Leo Burnett je trdil, da največja nevarnost oglaševanja ni v zavajanju, ampak dolgočasenju potrošnikov. Dolgočasenje je v tem primeru še mil izraz za vse tisto, kar lahko spremljamo zadnja leta, če ne dlje. Kaj se nam je zgodilo?
V tem in morda še kakšnem zapisu bom iskal odgovore na to, zakaj se dobre zgodbe s tako muko prebijejo na plan, pa naj bo to katera koli industrija. In postavljam trditev: vsi, ki smo vključeni v proces nastajanja, stremimo k doseganju dogovorjenih ciljev, kreativnost pa je učinkovita bližnjica do uspešnih rezultatov. Zakaj se potem spotikamo in vrtimo v mlačnem?
TEKOČA PROBLEMATIKA
Če primerjam neskončni spust po pretočnih vsebinah z reko, ki nikoli ne usahne, so danes oglasi ovira ali jez, ki ga želimo čim prej preskočiti. Zakaj so danes ti jezovi tako redko del reke oziroma oglasi del vsebine, ki jo dejansko želim spremljati?
Več kot 90 odstotkov uporabnikov najbolj priljubljene videoplatforme oglase preskakuje takoj, ko jih le lahko. Se počutimo soodgovorni za to? Da.
NALIJMO SI ČISTEGA VINA
Kot kreativec v oglaševalski industriji in strasten uporabnik naprednih tehnologij prepoznam vsebine, ki jih generirajo brezmesni možgani, leni kreativci pa spravijo do naročnikov. Trenutna AI-orodja so nagnjena k hiperustvarjanju, ki sledi določenim algoritemskim smernicam in vzorcem. Slednje nas vztrajno vodi k homogenizaciji, kjer izvirnost in originalnost bledita. Oglaševanje, ki naj bi ga napajali svežina idej in nepredvidljivost kreativnega uma ter človeški fluid, bi lahko postalo dolgočasno in predvidljivo. Še bolj.
Spletna mesta, zasnovana po istem kopitu, blagovne znamke, ki izgubljajo razlikovalnost, in komunikacija, ki uspava. Bi mogoče kavico?
Pred nami je izziv, kako prebuditi in ohraniti ogenj kreativnega duha v dobi, ko se zdi, da tehnologija vse bolj določa pravila igre. Tehnologija je super, da ne bo pomote, če jo znamo relevantno vključiti.
Ste za deci bel'ga? Ali bi raje kozarec sauvignona iz srca doline Loare, francoske zibelke vina, kjer leži mali vinograd, star več stoletij in kjer sleherno grozdno jagodo obere roka desete generacije družine Bourgeois? Se mi je zdelo.
SAMO ŠE EN'GA KRATKEGA
Na drugi strani postajajo vsebine, ki jih generirajo uporabniki družbenih omrežij, vse bolj pristne, intimne in, vsaj na zunaj, avtentične.
Včeraj sfejkani vplivneži z Instagrama danes na TikToku ponosno kažejo strije in degenerirano razširjeno družino. Kot Kmetija na steroidih. To se gleda. In proti temu tekmujemo. Bi se lahko od njih kaj naučili? Bi morali tudi sami skočiti na isti iztirjen vlak?
TikTok, najpopularnejša digitalna platforma ta hip, je z naprednim algoritmom samo še poglobila skrbi marsikaterega starša, ki se že sam težko odlepi od »doomscrollanja« po svojih kanalih in bi samo še en'ga kratkega ... Youtube Shortsa.
ME PRIME, DA BI ...
Uuu, mogoče res rabiva malo hidracije.
Preko luže je do nas prišla realnost, kjer sta youtuberja, kvazi športnika in promotorja hidracijskih napitkov Prime, KSI in Logan Paul, takšna carja, da mladi v Ljubljani »trgujejo« z uporabljenimi praznimi plastenkami omenjenega drinka, ki ti v fitnesu ali šoli prinese dodatne statusne točke. Me prime, da bi ...
Neumnost brez primere ali Effie case? Vsekakor najhitreje rastoča blagovna znamka pijače v zgodovini človeštva, ki naj bi letos presegla 1,2 milijarde ameriških dolarjev letne prodaje.
TEKOČA SMRT
Vodo imamo vsi radi, bi mogoče kozarec vode?
Kaj pa, če je v pločevinki? Za razliko od omenjenega hidracijskega napitka bi se verjetno marsikateri kreativec prej poistovetil s komunikacijsko strategijo Liquid Death, ameriške blagovne znamke vode, ki s svežim pristopom k oglaševanju postavlja nova pravila. Oz. ruši vsa obstoječa. Mike Cessario, sicer grafični oblikovalec, z inovativnim komunikacijskim pristopom »ubija žejo« in z aluminijasto embalažo, ki je za pakiranje vode nenavadna, obljublja smrt plastiki. Pohvalno. Mogoče malo bolj razumem mlade, ki »fleksajo« s flaškami Prime.
ŠE ZADNJI ŠLUK
In kaj je skupno omenjenim znamkam, ki nas kupijo? Obrazi. Za vinom stoji 10 rodov, za vodo strasten dizajner z noro idejo in za hidracijskim napitkom dva fanatika, ki osvajata svet.
Za vsako od teh znamk stojijo pravi ljudje, ki so se izpostavili, verjeli in si upali.
In tako moramo verjeti v vaše znamke tudi mi, ki jih soustvarjamo. Ker smo mi tisti, ki na koncu z vami pišemo zgodbe.
Zato zaprite Teamse in pridite naokoli.
Častim Laško ali Union.
Cheers, naslednjič povabim na kosilo.
VIR: MM