Stereotip pravi, da predstavniki generacije Z zahtevajo boljše delovne pogoje, višjo plačo, manj obremenitev in večjo prilagodljivost kot starejše generacije.
Morda ste se s takšnim odnosom mladih v delovnem okolju že soočili. Strokovnjakinje in strokovnjaki pravijo, da temu ni čisto tako, je pa res, da je mlajša generacija praviloma veliko bolj neposredna pri izražanju svojih želja in pričakovanj. Morda celo drži trditev, da mladi niso razvajeni in preveč predrzni, ampak samo počnejo tisto, kar bi drugi morali starejši storiti že zdavnaj. In to je jasno postavljanje mej pri delu. Kot kažejo raziskave, imajo vse generacije visoka pričakovanja do svojih delodajalcev, morda se med seboj nekoliko razlikujejo, a pričakovanja niso nujno vezana na starost. V zadnjem obdobju so se zgodile večje spremembe in marsikdo je spoznal, da življenje ni samo delo. In vsakomur je, v korist vseh vpletenih, dovoljeno kdaj tudi reči ne.
Ko vas vodja ali sodelavec oz. sodelavka prosi za pomoč pri novem projektu ali nalogi, si najprej vzemite čas za razmislek, kaj bo to sodelovanje pomenilo za vas. Nihče ne potrebuje odgovora takoj. Ustavite se in razmislite o prioritetah. Ni nujno, da je vaš odgovor vedno pritrdilen. Včasih je težje zavrniti uslugo – pa vendar, premislite in se šele nato odločite.
POZANIMAJTE SE O NALOGI
Velikokrat se zmotimo in prehitro ocenimo zahtevnost ter težo usluge, zato jo potrdimo, še preden spoznamo njene podrobnosti. Naučite se, da pred odgovorom ugotovite vse detajle, ki jih je potrebno vedeti, šele nato povejte, kako se vam ideja zdi.
UGOTOVITE MNENJE SODELAVCA, SODELAVKE
Preden odgovorite, se pozanimajte, ali v opravilu vidi negativne plati. Navsezadnje je bolje seznanjen s postopkom in nalogo ter ima boljši uvid v morebitne težave, ki med postopkom nastanejo.
NE PUSTITE JIH ČAKATI
Izredno pomembno je, da sodelavcu podate odgovor karseda hitro. Za uslugo so vas prosili, ker nimajo časa, zato je ključno, da jim v kratkem času tudi iskreno poveste končno mnenje o nalogi. V kolikor je potrebno, si vzemite en dan za razmislek, a zaradi dobrih odnosov nikakor ne dovolite, da se obdobje razleze na več dni.
UTEMELJITE SVOJ ODGOVOR
Izredno pomembno je, da niste nesramni in da ohranite svojo vljudnost na delovnem mestu, tudi pri zavrnitvi usluge. V primeru negativnega odgovora jim jasno povejte, zakaj ste se tako odločili in kakšni so dvomi, ki so se vam odprli. Na ta način bo sogovornik bolje razumel vašo odločitev.
OHRANITE DOBER ODNOS IN BODITE VLJUDNI
Če enkrat izrazite jasen »ne«, to še ne pomeni, da vam bodo to zamerili. Ključno je, da ohranite profesionalen odnos do njih in negativne iskrice, ki jih imate z enim kolegom, ne prenašate na druge ljudi.
PONUDITE ALTERNATIVO
Obstajajo ljudje, ki vam bodo odločitev zamerili, a teh se ni potrebno ustrašiti. V tem primeru jim ponudite alternativo in druge ideje, kako naj rešijo težavo. Na ta način vam bo vseeno hvaležen, kljub temu, da ste ga ravnokar zavrnili.
Beseda »ne« ni tako negativna, kot se mogoče zdi. Z njo kontrolirate količino svojega dela, stres, preživljanje osebnega časa ter karierno rast, zato je včasih potrebno nanjo gledati tudi iz pozitivne, svetle plati.
Ko vas vodja ali sodelavec oz. sodelavka prosi za pomoč pri novem projektu ali nalogi, si najprej vzemite čas za razmislek, kaj bo to sodelovanje pomenilo za vas. Nihče ne potrebuje odgovora takoj. Ustavite se in razmislite o prioritetah. Ni nujno, da je vaš odgovor vedno pritrdilen. Včasih je težje zavrniti uslugo – pa vendar, premislite in se šele nato odločite.
POZANIMAJTE SE O NALOGI
Velikokrat se zmotimo in prehitro ocenimo zahtevnost ter težo usluge, zato jo potrdimo, še preden spoznamo njene podrobnosti. Naučite se, da pred odgovorom ugotovite vse detajle, ki jih je potrebno vedeti, šele nato povejte, kako se vam ideja zdi.
UGOTOVITE MNENJE SODELAVCA, SODELAVKE
Preden odgovorite, se pozanimajte, ali v opravilu vidi negativne plati. Navsezadnje je bolje seznanjen s postopkom in nalogo ter ima boljši uvid v morebitne težave, ki med postopkom nastanejo.
NE PUSTITE JIH ČAKATI
Izredno pomembno je, da sodelavcu podate odgovor karseda hitro. Za uslugo so vas prosili, ker nimajo časa, zato je ključno, da jim v kratkem času tudi iskreno poveste končno mnenje o nalogi. V kolikor je potrebno, si vzemite en dan za razmislek, a zaradi dobrih odnosov nikakor ne dovolite, da se obdobje razleze na več dni.
UTEMELJITE SVOJ ODGOVOR
Izredno pomembno je, da niste nesramni in da ohranite svojo vljudnost na delovnem mestu, tudi pri zavrnitvi usluge. V primeru negativnega odgovora jim jasno povejte, zakaj ste se tako odločili in kakšni so dvomi, ki so se vam odprli. Na ta način bo sogovornik bolje razumel vašo odločitev.
OHRANITE DOBER ODNOS IN BODITE VLJUDNI
Če enkrat izrazite jasen »ne«, to še ne pomeni, da vam bodo to zamerili. Ključno je, da ohranite profesionalen odnos do njih in negativne iskrice, ki jih imate z enim kolegom, ne prenašate na druge ljudi.
PONUDITE ALTERNATIVO
Obstajajo ljudje, ki vam bodo odločitev zamerili, a teh se ni potrebno ustrašiti. V tem primeru jim ponudite alternativo in druge ideje, kako naj rešijo težavo. Na ta način vam bo vseeno hvaležen, kljub temu, da ste ga ravnokar zavrnili.
Beseda »ne« ni tako negativna, kot se mogoče zdi. Z njo kontrolirate količino svojega dela, stres, preživljanje osebnega časa ter karierno rast, zato je včasih potrebno nanjo gledati tudi iz pozitivne, svetle plati.
Vabljeni h spremljanju spletne strani projekta https://projekt-polet.si, kjer lahko izveste več o podobnih vsebinah.
PR: GZS