V najnovejši številki revije Naš stik vam podrobneje predstavljamo lastnosti električnega volkswagnovega ID.7, tukaj pa lahko preberete še, koliko lahko z njim prihranite v primerjavi z nakupom primerljivega dizelskega vozila.

Datum objave:
11. junij 2024

Avtor:
Brane Janjič / Željko Purgar

Avtor fotografij:
Željko Purgar

V najnovejši številki revije Naš stik vam podrobneje predstavljamo lastnosti električnega volkswagnovega ID.7, tukaj pa lahko preberete še, koliko lahko z njim prihranite v primerjavi z nakupom primerljivega dizelskega vozila. 

Stroškovno upravičenost zamenjave klasičnega avtomobila z volkswagnom ID.7 smo ugotavljali s primerjavo nakupa in uporabe volkswagnovega Passata variant 2.0 TDI R-line.
ID.7 pro z velikostjo baterije 77 kWh stane 54.341 evrov, pri čemer  je znesek možno znižati s subvencijo Eko sklada za 4.500 evrov. Volkswagen Passat variant 2.0 TDI R-line stane 46.105 evrov. Pri preračunavanju smo upoštevali ocenjeno celoletno bruto porabo električnega vozila, po kateri ID.7 na avtocestah porabi 22,4 kWh/100 km, po cestah izven avtocestnega omrežja pa 15,8 kWh/100 km. Za passat variant 2.0 TDI smo upoštevali porabo 7,6 l/100 km na avtocesti in 5 l/100 km na cestah izven avtocestnega omrežja. Upoštevali smo ceno dizelskega goriva na dan 17. maj 2024 izven avtocestnega omrežja, to je 1,484 €/l. Pri stroških vzdrževanja pa smo pri obeh avtomobilih upoštevali prevoženih nad 150.000 kilometrov v petih letih. Nad 150.000 prevoženih kilometrov se namreč stroški vzdrževanja določajo individualno in jih ni možno posplošiti. Tako smo pri stroških vzdrževanja upoštevali redne servise na 30.000 kilometrov. V petih letih tako znašajo stroški vzdrževanja do 150.000 kilometrov 1.780 evrov za ID.7 in 3.120 evrov za Passata 2.0 TDI.

Tako kot pri vseh avtomobilih velja, da z električnim avtomobilom prihranijo največ uporabniki, ki z vsakdanjo mobilnostjo z osebnim avtom izpustijo v ozračje največ toplogrednih plinov, imajo z njo največje stroške in si ob vsem v časovno sprejemljivih okvirih najtežje pomagajo z javnim potniškim prometom oziroma nemotornimi oblikami mobilnosti. Še posebej, ko svojo osebno in mobilnost, povezano z delom, usklajujejo z vožnjo otrok v in iz šole oziroma vrtca ter na izvenšolske dejavnosti, z aktivnim preživljanjem prostega časa, obiskom prijateljev ter raznih družabnih in kulturnih dogodkov. Pri tem moramo upoštevati, da se v osrednjeslovensko regijo, kjer je skorajda 30-odstoten presežek delovnih mest glede na število prebivalcev, in so zato prebivalci drugih regij primorani na pot na delo v ta del države, vsak dan pripelje približno 110.000 prebivalcev drugih regij. Ti večinoma v večjem deležu kot znaša slovensko povprečje (več kot 50 odstotkov) živijo tudi izven urbanih območij, in v občutno večjem deležu od slovenskega povprečja (66 odstotkov) živijo tudi v eno ali dvostanovanjskih hišah. Torej imajo praviloma zagotovljena oba pogoja za vožnjo z električnim avtomobilom, lastno parkirno mesto in lasten vir električne energije, z možnostjo energetske samooskrbe.

Kot je razvidno iz stroškovnika, lahko takšni uporabniki z nakupom in uporabo električnega ID.7, namesto dizelskega Passata prihranijo več deset tisoč evrov. Pri tem ne gre spregledati, da lahko Mariborčan, ki dela v Ljubljani, v petih letih s polnjenjem električnega avtomobila ponoči doma prihrani več kot 21.000 evrov. Z energetsko samooskrbo pa celo več kot 30.000 evrov. Če nima možnosti polnjenja doma, in polni ID.7 skladno z Elesovim konceptom E8 v delovnem času, preko polnilnice priključene na omrežje poslovne stavbe, pa lahko v petih letih prihrani okoli 17.000 evrov. Pri tem ne gre spregledati, da z uporabo ID.7 namesto dizelskega Passata Mariborčan zaposlen v Ljubljani v petih letih zmanjša tudi izpuste toplogrednih plinov v cestnem prometu za približno 60 ton. Več o stroških, izpustih in vsemu drugemu, povezanemu z uporabo električnega ID.7, je na voljo na spletni strani elektromobilnost.si.



VIR: Naš Stik