“Skupaj lahko gradimo svetlejšo prihodnost in krepimo vezi med našima narodoma. Z izkoriščanjem strateških prednosti, ki jih ponuja EVFTA, in robustne infrastrukture Slovenije lahko ustvarimo dinamično in vzajemno koristno partnerstvo, ki bo spodbujalo gospodarsko rast in inovacije,” je bila jasna generalna direktorica GZS Vesna Nahtigal na današnjem poslovnem forumu Slovenija–Vietnam

Hošiminh, 24. september 2024 - “Skupaj lahko gradimo svetlejšo prihodnost in krepimo vezi med našima narodoma. Z izkoriščanjem strateških prednosti, ki jih ponuja EVFTA, in robustne infrastrukture Slovenije lahko ustvarimo dinamično in vzajemno koristno partnerstvo, ki bo spodbujalo gospodarsko rast in inovacije,” je bila jasna generalna direktorica GZS Vesna Nahtigal na današnjem poslovnem forumu Slovenija–Vietnam, ki je potekal v Hošiminhu in je bil primarno namenjen promociji slovenskih transportno logističnih storitev za vietnamske izvoznike v Srednje in Vzhodno Evropo.

Vietnamske udeležence je Nahtigal povabila k poslovnemu sodelovanju s slovenskimi partnerji. Sporazum o prosti trgovini med EU in Vietnamom (EVFTA), ki je začel veljati 1. avgusta 2020, je bil prelomnica za naše trgovinske odnose. Ta ambiciozen sporazum postopoma odpravlja skoraj 99 % vseh carin med EU in Vietnamom, kar bistveno zmanjšuje trgovinske ovire in spodbuja bolj ugodno okolje za podjetja v obeh državah. Posledično to pomeni lažji dostop za vietnamske izvoznike na evropski trg, večjo konkurenčnost in številne nove priložnosti za rast in sodelovanje s slovenskimi podjetji.
 
Praktične informacije o prednostih slovenskih pomorskih logističnih rešitev so v nadaljevanju izpostavila podjetja Luka Koper, Actual I.T., Gemini in Centralog, prednosti cestnega transporta in edinstvene rešitve za vietnamski trg pa vodilni predstavniki podjetij Comark, PRIGO, Dvig, Frbejzar, Caneks, F.A. Maik, PDP Logis ter SoftNET.
 
Vodja marketinga v Luki Koper Borut Šemrl je na vprašanja vietnamskih podjetij odgovoril, da konkurenčnost pomorskega in ostale kopenske transportne verige za prevoz blaga iz Azije do evropskih zalednih trgov temelji zlasti na časovnem prihranku, 5 do 7 dni, v primerjavi s pristanišči na severu Evrope, manjšem ogljičnem odtisu, visoki fleksibilnosti luških storitev, poslovni orientiranosti slovenskih carinskih organov, ki svoje storitve opravljajo 24/7. Omenil je tudi dober začetek posla z vietnamskim proizvajalcem električnih avtomobilov Vinfast, ki preko Luke Koper vstopajo na evropski trg.
 
Direktor GEMINI Ljubiša Mijatovič je k temu dodal še carinjenje blaga pred prihodom ladje v Luko Koper oziroma postopek 42, kar je pogosta storitev slovenskih špedicijskih podjetij. 
 
Vietnamski sogovorniki so se zanimali tudi za zelene logistične rešitve, ki jih slovenska transportna logistika v verigi vrednosti logističnih storitev lahko ponudi vietnamskim podjetjem, zato je dobro prakso uvajanja zelene logistike predstavil direktor podjetja Prigo Igor Pristavec, ki je omenil, da njihovo podjetje ponuja visoko specializirane transportne rešitve za zahtevne prevoze farmacevtskih izdelkov. Podjetje preko energije, pridobljene iz lastne sončne elektrarne, že napaja del flote e-tovornjakov za tiste stranke, ki so za tovrstne prevoze pripravljeni plačati ceno zelenega prehoda.

 


VIR: GZS