Mala podjetja se pri svojem poslovanju srečujejo s številnimi izzivi.
Ljubljana, 24. januar 2022 – Mala podjetja se pri svojem poslovanju srečujejo s številnimi izzivi. Pri osredotočanju na njihov core business, razvoj izdelka ali storitve, jim velikokrat primanjkuje časa, denarja in človeških virov za pospeševanje prodaje in utrjevanje blagovne znamke. Tu priskoči na pomoč projekt Facebook Business Makeover, katerega namen je pomagati malim in srednjim podjetjem pri spletnem nastopu z uporabo storitev in orodij s Facebookove platforme. Izpeljali so ga na Poljskem in Češkem, v Sloveniji pa je to priložnost izkoristilo tudi podjetje Pelia Organic. Priporočila Facebookovega strokovnjaka, kako izboljšati spletno poslovanje, v obliki videa deli tudi z drugimi podjetji.
V času pandemije, ko način nakupovanja v veliki meri narekuje strah pred fizičnimi stiki in gnečo na prodajnih mestih, se je velik del kupcev preselil na splet, lahko bi rekli »iz garderobe v spletno trgovino«. Kar 90 % potrošnikov na spletu odkrije nove izdelke ali blagovne znamke, 74 % pa ideje za nakupovanje dobi na Facebooku, Instagramu, Messengerju ali WhatsApp-u. Kot kaže, bodo nove nakupne navade ostale tudi v post-covidnih časih. Po podatkih raziskav družbe McKinsey je 60 % potrošnikov po vsem svetu pred kratkim preizkusilo novo trgovino, spletno mesto ali blagovno znamko, ki ji nameravajo ostati zvesti tudi v prihodnje. Kupci so postali zelo pozorni na vrednote blagovne znamke. Za 60 % potrošnikov iz segmenta lepote, pa tudi mode, pohištva in elektronike, je trajnost pomemben dejavnik pri nakupnih odločitvah. Skoraj polovica vprašanih (49 %) meni, da je družbena odgovornost podjetij zelo pomembna. Na etiko, transparentnost in pristnost pa so še posebej pozorni mlajši potrošniki, predstavniki generacije Z in milenijcev.
Med obdobji zaprtja za omejitev pandemije (lockdowna) so se bila številna podjetja, ki prej niso uporabljala digitalnih kanalov za povezovanje s svojimi strankami, »prisiljena« zanesti le na spletno prodajo. In tako je veliko podjetnikov začelo odkrivati nova orodja na Facebooku in Instagramu, odpirati spletne trgovine, oblikovati spletne kataloge, snemati storyje in webinarje, ponujati izobraževanja na daljavo.
Čas, ki ga uporabniki vsakodnevno preživijo na družbenih omrežjih, je še veliko večji, kot kažejo uradni statistični podatki (približno eno uro na dan); sploh med omejitvami zaradi pandemije smo pred zasloni preživeli precej več časa. Največ uporabnikov ima Facebook, skoraj 3,6 milijarde ljudi po vsem svetu aktivno uporablja vsaj eno storitev z njihove platforme. Po najnovejših podatkih za prvo polovico 2021 je imel Facebook v Sloveniji 1,26 mio uporabnikov, večina od njih je starih med 25 in 44 let. V enakem obdobju je bilo na Instagramu prisotnih že 618 tisoč uporabnikov; gre za najhitreje rastoče omrežje pri nas, kjer je v povprečju prisotna mlajša generacija, ki večino informacij o novih izdelkih najde prav na tem mestu.
Teh trendov se vse bolj zavedajo tudi poslovni uporabniki, saj kar 200 milijonov podjetij po vsem svetu uporablja Facebookova orodja za doseganje strank in rast poslovanja. Z njimi lahko upravlja vsak podjetnik, ne glede na panogo, saj so preprosta za uporabo in večinoma brezplačna. Z njimi lahko kreirate oglase za svojo ciljno skupino na Facebooku in Instagramu ter generirate spletno prodajo tudi tisti z omejenim marketinškim proračunom. Za njihovo učinkovito uporabo najprej razmislite o svoji marketinški strategiji – koga želite nagovarjati na družbenih omrežjih in ne bojte se eksperimentiranja. Ta koncept vam bo s pomočjo rešitev na Facebookovih platformah omogočil učinkovito komuniciranje s strankami.
A ko gre za prisotnost podjetja na družbenih omrežjih, je dobrodošel dober nasvet pravega strokovnjaka. To možnost malim in srednjih podjetjem ponuja projekt Facebook Business Makeover Slovenija: strokovnjaki, ki navadno svetujejo globalnim blagovnim znamkam, jim pomagajo še bolje razumeti, kako uporabljati Facebookova orodja za doseganje poslovnih ciljev. Projekt so že izpeljali na Poljskem in Češkem, v Sloveniji pa je sodelovalo tudi mlado kozmetično podjetje Pelia Organic z istoimensko linijo naravnih pilingov, ki so bili nominirani za naj naravni izdelek lanskega leta. Njihova poslovna ideja, po besedah lastnice in ustanoviteljice podjetja Pelia Organic Ive Rat, izhaja iz spoznanja, da danes potrošniki po vsem svetu kupujejo tiste blagovne znamke, s katerimi delijo enake vrednote. Skupaj z voditeljem Facebook Business Makeover Slovenija, Matejem Špeharjem, se je Iva pogovarjala s Facebookovim strokovnjakom Wiktorjem Klimczykom in izvedela veliko uporabnih in konkretnih nasvetov, kako s pomočjo orodij, ki jih ponujata Facebook in Instagram, doseči več kupcev, povečati prodajo in blagovno znamko narediti bolj prepoznavno. Video si lahko ogledate na povezavi: https://fb.watch/aGtjBwv7fX/
Učite se spletnega poslovanja od najboljših!
Gradivo je nastalo v sodelovanju s Facebookom.
Povezava do fotografij: https://drive.google.com/drive/folders/1hylKYrfyocV10EAK0erJSnKcAsp4kNjE?usp=sharing
Podpisi pod slikami:
1-1a Vse več potrošnikov išče izdelke, ki imajo organske sestavine, podpirajo trajnostnost in so odgovorni do okolja. Pilingi Pelia Organic so ekološko certificirani, ročno izdelani in prijazni do veganov.
2 Iva Rat, ustanoviteljica in lastnica podjetja Pelia Organic, pri svojem poslanstvu ne pristaja na kompromise.
3-3a Generacija Z in milenijci informacije o novih izdelkih iščejo na družbenih omrežjih, predvsem na Instagramu.
4-4a Namen izdelkov Pelia Organic je prebuditi naravno žensko lepoto brez kompromisov.
5 Voditelj in spletni strokovnjak Matej Špehar se je pogovarjal z Ivo Rat o njenih poslovnih izzivih.
6-6a Wiktor Klimczyk, vodja rešitev za stranke pri Facebooku, je podjetju Pelia Organic svetoval, kako s pomočjo družbenih omrežij prodreti na tuje trge.
PR: SMI
PR: SMI