Ko me ne bo, bom spet prišla do vas: Kantata za osamljeni ženski glas (Vesna Zornik) in klavir (Milan Dekleva) – ilustrirana knjižna izdaja s priloženim glasbenim albumom

Ko me ne bo, bom spet prišla do vas: Kantata za osamljeni ženski glas (Vesna Zornik) in klavir (Milan Dekleva) – ilustrirana knjižna izdaja s priloženim glasbenim albumom

Prvi program Radia Slovenija ter Založba ZKP in Založba Pivec v javnost pošiljajo novo izdajo: Kantato za osamljeni ženski glas in klavir z naslovom Ko me ne bo, bom spet prišla do vas.

Služba za komuniciranje RTV Slovenija
24. februar 2023 ob 11:36
Ljubljana - RTV SLO
Premierna predstavitev kantate Ko me ne bo, bom spet prišla do vas bo v četrtek,
2. marca 2023, ob 12. uri na Prvem programu Radia Slovenija.


Knjižno izdajo kantate Ko me več ne bo, bom spet prišla do vas dopolnjujejo ilustracije Milanke Fabjančič.


Pesnik, pisatelj in glasbenik Milan Dekleva se v svojem novem delu prvič loti kantate, poetično-glasbene oblike z dramaturško zasnovano zgodbo, ki jo umesti v čas antične Troje.

Besedilo in glasbo je napisal z mislijo na pevko Vesno Zornik, ki s svojo interpretacijo oživi lik trojanske svečenice Kasandre, obdarjene z jasnovidnostjo in obenem s prekletstvom, da njenim prerokbam nihče ne verjame. Glas Vesne Zornik ob klavirski spremljavi Milana Dekleve nas ob premišljeni dramaturgiji vodi skozi sedem songov s povezovalnim recitativom, ki pred nami razprostrejo aktualizirano antično pripoved.


Vesna Zornik in Milan Dekleva.


To poetično-glasbeno delo je nastalo v zadnjih tednih leta 2019, še preden smo tudi sami – tako kot junakinja kantate – doživeli svoj konec sveta, kakršnega smo poznali dotlej. V zgodbi kantate se namreč zrcalijo naša preteklost, sedanjost in prihodnost. Kasandrin dar, ki je obenem prekletstvo, pa lahko razumemo kot metaforo za sodobni odnos do umetnosti in znanosti, nad katerima so vse od zore civilizacij bdele muze, danes pa sta vse prevečkrat obsojeni na preslišanost: »Ne vemo več, kaj bi z globino«.


Ilustracije Milanka Fabjančič.


Čeprav smo pri obliki kantate vajeni večjih izvajalskih korpusov, je tokrat pozornost usmerjena le na dva izvajalca: glas in klavir. Zasnovo in interpretacijo kantate preveva izredna pozornost do glasbenega in besednega izraza, pri tem pa asketska zasedba dua učinkuje dostojanstveno, kontemplativno. Vesna Zornik se popolnoma vživi v vlogo Kasandre in jo podaja z odločnim zanosom; Milan Dekleva jo kot pianist subtilno dopolnjuje, pri čemer ne moremo prezreti očitnega medsebojnega spoštovanja in naklonjenosti obeh protagonistov.

Luciden posnetek kantate sta pripravila tonski mojster Matjaž Mastnak in glasbeni producent Tone Jurca. Nastal je poleti leta 2021 v studiu 26 Radia Slovenija, z uredniško podporo Prvega programa Radia Slovenija. Prvič sta pri tem projektu združili moči tudi dve založbi: ZKP RTV Slovenija, ki je poskrbela za izdajo zvočnega albuma, ter založba Pivec, ki se je posvetila knjižni izdaji. Slednjo dopolnjujejo ilustracije Milanke Fabjančič, ki spoju poezije in glasbe dodajajo vizualno dimenzijo. Kantato lahko torej berete z zaprtimi očmi ali jo poslušate skozi ilustracije – in ob vsakem srečanju lahko pred vami zažari v drugačni luči.


Ilustracije Milanka Fabjančič.