SPIRIT Slovenija je v Portorožu pripravila že četrto srečanje podjetij, izbranih za ambasadorje slovenskega gospodarstva v sklopu kampanje I feel Slovenia. Green. Creative.

SPIRIT Slovenija je v Portorožu pripravila že četrto srečanje podjetij, izbranih za ambasadorje slovenskega gospodarstva v sklopu kampanje I feel Slovenia. Green. Creative. Smart. Srečanje je potekalo v znamenju prestižne oblikovalske nagrade Red Dot, ki jih je v družini ambasadorjev kar 15 in so priznanje za njihovo ustvarjalnost, vrhunsko oblikovanje in odličnost.

Udeležence srečanja je pozdravil minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han in izpostavil: »Vsa slovenska podjetja ne morejo tekmovati z globalnimi podjetji v tržnem deležu, lahko pa tekmujejo v inovativnih izdelkih in vodilnem dizajnu. Vesel sem, da imamo toliko Ambasadorjev slovenskega gospodarstva, ki se tega zavedajo. To so izjemna slovenska podjetja in organizacije, ki veliko vlagajo v raziskave, razvoj, inovacije in dizajn. Prihajajo iz različnih sektorjev: od biotehnologije in mobilnosti do gradnje hiš, ekološke pridelave hrane, proizvodnje športne opreme, pohištvene industrije in energetike. Prav ta podjetja na najboljši način v tujini predstavljajo slovensko gospodarstvo kot Zeleno. Ustvarjalno. Pametno.«

Minister Han je izpostavil, da se na gospodarskem ministrstvu zavedajo pomena razvoja, inovacij ter dizajna za konkurenčnost in dodano vrednost slovenskih podjetij. »Zato na ministrstvu podjetja pri tem tudi podpiramo. Lani in letos smo namenili 70 milijonov evrov za raziskave, razvoj in inovacije ter podprli 110 projektov podjetij. Poleg tega je ministrstvo za raziskave in razvoj ter preobrazbo slovenske avtomobilske industrije v okviru projekta GREMO že namenilo 30 milijonov evrov podpore, do leta 2027 pa si bo vlada prizadevala nameniti za ta projekt še dodatnih 170 milijonov evrov,« je dejal Han. Ministrstvo je podprlo tudi kompetenčni center za dizajn management, v okviru katerega lahko podjetja pridobijo nova znanja in izkušnje s tega področja. Ob tem je poudaril, da se prvi rezultati že kažejo: »Slovenija je na evropski lestvici inovacijskega indeksa lani napredovala za dve mesti in zaseda 13. mesto. Še vedno smo nekoliko pod povprečjem EU, smo v skupini držav zmernih inovatork, a se že približujemo skupini močnih inovatork.«

Rok Capl, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija pa je v nadaljevanju poudaril, da Slovenci že od nekdaj veljamo za inovativen in ustvarjalen narod, kar poskušamo svetu pokazati tudi z našo komunikacijsko kampanjo za promocijo slovenskega gospodarstva na tujih trgih I feel Slovenia. Green. Creative. Smart. »Z njo svetu sporočamo, katere so najpomembnejše kvalitete slovenskega gospodarstva, ki skupaj z inovativnostjo, prilagodljivostjo in visoko kakovostjo pri tujih poslovnih partnerjih vzbujajo zaupanje za vzpostavitev poslovnega sodelovanja. Veseli nas, da je kampanja odmevna in prepoznavna v javnosti, zavedamo pa se, da tega brez zelenih, ustvarjalnih in pametnih rešitev ambasadorjev ne bi bilo. Ponosni smo, da je med njimi tudi toliko prejemnikov prestižne oblikovalske nagrade Red Dot, kar je še en dokaz več o inovativnem in ustvarjalnem duhu naše dežele.« Izrazil je prepričanje, da bo Slovenija z odličnimi rešitvami razvojno naravnanih in v prihodnost usmerjenih podjetij tudi v prihodnje samozavestno stopala po poti prebojne rasti.

Sledila je okrogla miza, na kateri so predstavniki ambasadorjev, ki so tudi prejemniki Red Dot nagrade, David Piber, produktni vodja za XC in DH v Alpini, d. o. o.,  Matej Feguš, direktor podjetja Donar, d. o. o., Marko Škrbin, direktor navtične divizije in Leon Korošec, direktor zimskošportne divizije in podpredsednik skupine Elan, Anže Miklavec, direktor podjetja Equa, d. o. o. (Goat story) in Niko Medved, pomočnik direktorja podjetja Plastika Skaza, d. o. o., razpravljali o dodani vrednosti dizajna ter o tem, ali so podjetja, ki vlagajo v dober dizajn izdelkov, na dolgi rok uspešnejša od konkurence. Ocenili so, da je za konkurenčnost ključno, da sta funkcionalnosti in dizajn izdelkov na najvišji ravni in se strinjali, da prestižna oblikovalska nagrada Red Dot za podjetje in zaposlene pomeni veliko priznanje ter jim predstavlja motivacijo za nadaljnje delo. Obenem pa lahko poslovni partnerji vidijo, da so izdelki nekega podjetja zaupanja vredni, kar se pozna tudi na prodaji in višji dodani vrednosti. Dejstvo je, so dodali, da se kupec ne bo odločil za njihov izdelek zaradi tega, ker je prejel nagrado Red Dot, temveč zato, ker zadovoljuje potrebe kupca v celoti, obenem pa je še vrhunsko oblikovan. Nagrada Red Dot ima izjemen pomen predvsem na germanskih trgih, pa tudi na skandinavskih, saj tam zelo stavijo na dizajn. Ko dobiš nagrado, si del nekega kroga, kjer si dokazal, da si dosegel določen standard. Dodali so, da nagrada ni cilj, ampak rezultat tega, da so stvari v procesu razvoja izdelka narejene pravilno. Nekateri med njimi o dizajnu izdelka razmišljajo že od začetka njegovega razvoja, drugi ga vključijo v določeni razvojni fazi, vsem pa je skupno to, da je dizajn pri izdelku izjemno pomemben. Namreč, pri dveh enako funkcionalnih izdelkih istega cenovnega razreda o nakupu odloča predvsem njun dizajn, so poudarili. Strinjali so se, da je na svetu veliko dobrih, kakovostnih izdelkov in je zato nujno treba izstopati iz množice ter biti drugačen od drugih. Slovenija kot dežela dobro prepoznanih in oblikovanih znamk v svetu po njihovem mnenju še ni dovolj prepoznavna, toda ko enkrat bo, bo za gospodarstvo še več priložnosti. Ogledate si lahko celotno okroglo mizo

Red Dot (Rdeča pika) velja za eno najbolj prestižnih in prepoznavnih oblikovalskih nagrad na svetu, ki jo za izjemne oblikovalske dosežke podeljujejo že od leta 1955. Slovenska podjetja se zadnje desetletje na področju dizajna postavljajo ob bok največjim multinacionalkam. Gre za tista podjetja, ki razumejo, da dizajn izdelkom prinaša dodano vrednost in pozitivno vpliva na njihov posel.

Na dogodku so si udeleženci lahko ogledali tudi nekatere s prestižno nagrado nagrajene izdelke ambasadorjev, po zaključku uradnega dela pa so imeli možnost testne plovbe z jadrnico Elan 6, nagrajeno z Red Dot Dizajn 2022. V 47 čevljev dolgi jadrnici so združili najboljše na področju ladjedelniške tehnologije, pomorske arhitekture in industrijskega oblikovanja. Pri njeni izdelavi so sodelovali z oblikovalskim studiem Pininfarina, navtičnimi arhitekti iz podjetja Humphreys Yacht Design in ter s strokovnjaki za kompozite iz podjetja Gurit.

Srečanje se je zaključilo v pozitivnem vzdušju in z željo po več takšnih srečanjih, ki omogočajo medsebojno povezovanje, izmenjavo izkušenj ter iskanje sinergij in dobrih idej med slovenskimi prebojnimi podjetji.

Na strani SPIRITa je na voljo več informacij o ambasadorjih in njihovih prebojnih rešitvah ter tudi e-brošuri o ambasadorjih.

SPIRIT Slovenija intenzivno spodbuja konkurenčnost slovenskih podjetij v mednarodnem okolju. Zato je že leta 2019 zasnovala nacionalno kampanjo za promocijo slovenskega gospodarstva v tujini, ki jo vodi pod sloganom »I FEEL SLOVENIA. GREEN. CREATIVE. SMART.« Namenjena je celoviti in enotni promociji slovenskega gospodarstva na globalnem konkurenčnem trgu in izpostavlja ključne konkurenčne prednosti Slovenije na nišnih področjih zelenega in krožnega gospodarstva, okoljskih tehnologij, robotizacije, mobilnosti, digitalizacije, vesoljskih in drugih visokih tehnologij, razvoja in raziskav, znanosti ter kreativne industrije. V okviru kampanje je bilo izbranih tudi 41 ambasadorjev zelenega, ustvarjalnega in pametnega slovenskega gospodarstva, ki so aktivno vključeni v številne promocijske aktivnosti slovenskega investicijskega in poslovnega okolja na tujih trgih. S skupnimi močmi jim je uspelo Slovenijo pozicionirati na globalni zemljevid gospodarsko uspešnih držav.
VIR: MGTŠ