Družba Air France je 13. aprila začela izvajati program "Air France ACT", ki predstavlja novo pot razogljičenja, s katero želi do leta 2030 v primerjavi z letom 2019 doseči 30 % manj emisij CO2
Družba Air France je 13. aprila začela izvajati program "Air France ACT", ki predstavlja novo pot razogljičenja, s katero želi do leta 2030 v primerjavi z letom 2019 doseči 30 % manj emisij CO2 na potniški kilometer, kar pomeni 12 % manj skupnih emisij. Z majem so tako začeli izvajati vrsto ukrepov na dveh svojih poletih z letališča Pariz-Charles de Gaulle.
Projekt je del pobude svetovnega letalskega združenja SkyTeam z naslovom "Izziv trajnostnega letenja", ki je namenjen spodbujanju in pospeševanju inovacij ter praktičnih rešitev. Sedemnajst letalskih družb, med katerimi je tudi Air France, bo tako dalo vse od sebe in od 1. do 14. maja 2022 izvajalo čim bolj okolju prijazne lete ter nato delilo svoje izkušnje.
Air France namerava na ta način:
· izmeriti in prikazati učinkovitost že izvedenih in preizkušenih metod, kot so letala nove generacije, trajnostno letalsko gorivo (SAF), ekološko pilotiranje ter uporaba električnih ploščadi (ang. electric ramp) in opreme za prevoz tovora,
· raziskati nove možnosti, ki bi jih lahko izkoristili v prihodnosti, kot sta obsežna uporaba umetne inteligence za optimizacijo poti letal ali uporaba avtonomnih vlačilcev za prevoz prtljage,
· strankam ponuditi bolj trajnostno, lokalno in sezonsko prehrano, omejiti količino zavržene hrane z izbiro menija pred poletom, in omejiti plastiko za enkratno uporabo.
Ukrepe so uvedli na dveh komercialnih letih, in sicer 3. maja 2022 na letu Airbusa A350 v Montreal in 4. maja 2022 na letu Airbusa A220 v Lizbono. Ta letala najnovejše generacije porabijo od 20 do 25 % manj goriva kot letala prejšnje generacije. Njihovo zvočno onesnaževanje pa je za tretjino manjše. Do leta 2030 bodo ta letala predstavljala 70 % flote družbe Air France v primerjavi s sedanjimi 7 %, in sicer zaradi naložb v višini ene milijarde evrov na leto do leta 2025.
Na letu v Montreal so uporabili 16 % trajnostnega letalskega goriva (SAF), na letu v Lizbono pa 30 % SAF. Za primerjavo, trenutno se na letih iz Francije v skladu z veljavnimi predpisi uporablja le 1 % trajnostnega goriva. Ta nefosilna goriva so proizvedena iz biomase, kot je rabljeno kuhinjsko olje, zato niso konkurenca prehranjevalni verigi in omogočajo povprečno 80-% zmanjšanje emisij CO2 v primerjavi z običajnim gorivom v celotnem življenjskem ciklu. Če za primer uporabimo rabljena rastlinska olja, to pomeni, da se upoštevajo izpusti CO2 med rastjo rastline, njenim prvim življenjskim obdobjem kot kuhinjsko olje, recikliranje in uporaba za letalsko gorivo.
Piloti so na tleh in na krovu uvedli tehnike ekološkega pilotiranja, kot sta vožnja z enim motorjem na tleh in optimizacija poti v realnem času v sodelovanju s kontrolo zračnega prometa.
50 % manj emisij CO2
Uporaba teh metod je omogočila skoraj 45-odstotno zmanjšanje emisij CO2 na vsakem od obeh letov. Ti ukrepi in posledično rezultati so bili mogoči zaradi predanosti osebja iz vseh sektorjev družbe Air France - pilotov, letalskih posadk, zemeljskega osebja, osebja za tovor in vzdrževanje, komercialnih služb in operativne podpore. K dosežku so prispevala tudi druga podjetja in partnerji, kot so Airbus, TotalEnergies, Groupe ADP, Servair, Charlatte, Navya ter letališči v Montrealu in Lizboni. Ta skupna akcija je v skladu s prepričanjem družbe Air France, da bo razogljičenje letalskega sektorja rezultat skupnega sodelovanja s proizvajalci, letalskimi družbami, letališkimi organi, javnimi organi ter nacionalnimi in mednarodnimi organi.
Vincent Etchebehere, podpredsednik za trajnostni razvoj in novo mobilnost pri družbi Air France, je povedal: "Po objavi novih, znanstveno utemeljenih ciljev za zmanjšanje emisij CO2 je bilo pomembno, da konkretno pokažemo, kako se mora naš sektor preoblikovati, da se bo lahko odzival na podnebne razmere. Na dveh letih, v Montreal in Lizbono, smo svoje partnerje in stranke vključili v proces, katerega cilj je bil dokazati učinkovitost obstoječih postopkov in najti nove rešitve, s katerimi bi s prizadevanji za zmanjšanje emisij naredili še korak naprej. Naš zeleni prehod je zahteven in zapleten, a je neizbežen. Air France je odločen, da bo raziskal vse možnosti inovacij, ki jih uporabljajo drugi letalski prevozniki v združenju SkyTeam, ki si prav tako prizadevajo za združljivost zračnega prometa s cilji Pariškega sporazuma."
Analizirali bodo podatke, kot je stopnja zmanjšanja emisij CO2 za vsakega od aktiviranih vzvodov, ter povratne informacije potnikov, ki so bili prisotni na obeh letih. Ti podatki bodo uporabljeni za preučevanje najprimernejših načinov za omejevanje ogljičnega odtisa rednih zračnih prevozov družbe Air France v prihodnosti.
Ugotovitve bodo posredovane drugim letalskim družbam znotraj združenja SkyTeam, ki so sodelovale v izzivu trajnostnega letenja.
Celotna okoljska strategija družbe Air France je dostopna na spletni strani: airfranceact.airfrance.com.
Ukrepi, ki se izvajajo na vsaki stopnji potovanja:
Pred letom:
· Potniki so pozvani, naj omejijo količino in težo svoje prtljage. Da bi omejili količino zavržene hrane, se jih spodbuja, naj vnaprej izberejo obroke, tako da se na letalo naložijo le potrebni izdelki,
· v lounge prostorih so na voljo trajnostni, lokalni in sezonski izdelki, uporablja se okolju prijazne materiale,
· uporaba električne energije pri operacijah na letališčih, od električnega potiskanja letala nazaj, prevoza posadk z električnim avtobusom do električnega prevoza tovora.
Na krovu:
· Uporaba nove generacije letal (Airbus A350, Airbus A220), ki izpuščajo do 25 % manj CO2,
· uporaba 16 % trajnostnega letalskega goriva (ki ga proizvaja TotalEnergies) na letu v Montreal in 30 % na letu v Lizbono, kar pri teh dveh letih omogoča 90 % zmanjšanje emisij CO2 v celotnem življenjskem ciklu, kar je več kot 80 % povprečja v industriji,
· uporaba tehnik ekološkega pilotiranja (krmarjenje samo z enim motorjem, uporaba inovacij na letalu za taktično optimizacijo poti, optimizacija vzleta in pristanka), kar omogoča od 3 do 4-% zmanjšanje porabe goriva na vsakem letu,
· uporaba bolj trajnostne gostinske opreme (lažji vozički za hrano nove generacije, reciklirani pladnji, namizni pribor iz celuloze, leseni jedilni pribor in mešalniki, papirnati lončki, odstranitev plastičnih steklenic),
· omejitev odpadkov z izbiro toplega obroka pred poletom v vseh razredih in omejitev razdeljevanja kompletov za nego (sestavljenih iz recikliranih materialov in organske kozmetike) v razredih Business in Premium Economy,
· ločevanje odpadkov na letalu: ločevanje plastenk, embalaž za sokove in pločevink,
· uvedba bolj trajnostne gostinske ponudbe, s hrano, v celoti pripravljeno v Franciji, 100-% vegetarijansko ponudbo na srednje dolgih letih in možnostjo, da potniki, ki potujejo v Montreal, pred letom izberejo med vegetarijansko ponudbo ali jedjo, ki vključuje meso iz Francije ali ribo iz trajnostnega ribolova MSC.