Več udobja za Toyotin srednje velik električni SUV


  • Popolna revizija baterijsko-električnega pogonskega sklopa: nove baterije in e-osovini z večjo močjo – do 343 DIN KM – in večjo učinkovitostjo
  • Več izbire za kupce z dvema baterijskima paketoma (57,7 in 73,1 kWh)
  • Daljši doseg – do 569 km (WLTP) – in hitrejše polnjenje
  • Nastavitve vzmetenja za izboljšano udobje in dinamično zmogljivost
  •  Novi zunanji detajli poudarjajo zasnovo sprednjega dela »hammerhead« in izboljšujejo aerodinamiko
  • Nova vodoravna armaturna plošča s 14-palčnim multimedijskim zaslonom in osrednjo konzolo »digital island«
  • Dodatni ukrepi za boljšo zvočno in vibracijsko izolacijo kabine
  • Začetek prodaje v Evropi in Sloveniji od decembra 2025

bZ4X je bil Toyotin prvi namenski baterijsko-električni model, predstavljen leta 2022, ki je postavil temelje za razvoj novih, povsem električnih SUV-jev podjetja.

Ta »električen DNK« vključuje pravi SUV-prostor, pristno zmogljivost štirikolesnega pogona, učinkovito zasnovo pogonskega sklopa ter temeljno Toyotino kakovost, vzdržljivost in zanesljivost.

bZ4X je dosegel prodajni uspeh z več kot 150.000 prodanimi vozili od lansiranja, kar ga uvršča na tretje mesto po priljubljenosti v svojem segmentu v Evropi.

Še posebej je bil pohvaljen zaradi dinamičnih voznih lastnosti, predvsem v zimskih razmerah, ter zaradi pristnih terenskih zmogljivosti.

To pa je bil šele začetek. Toyota je izvedla številne izboljšave vseh vidikov bZ4X, da bi povečala raven zmogljivosti, učinkovitosti, udobja in voznega užitka.

Novi bZ4X je veliko več kot zgolj prenova. Njegov električni pogonski sklop je temeljito posodobljen z novimi baterijami, ki zagotavljajo večjo moč, hitrejše polnjenje in podaljšan doseg.

Z dvema razpoložljivima kapacitetama baterije imajo kupci več možnosti, modele pa lahko izberejo skladno s svojimi potrebami in proračunom.

Zagotavljanje brezskrbnosti vključuje Toyotin program skrbi za baterijo (Battery Care Programme), ki zagotavlja vsaj 70 % prvotne kapacitete baterije do 1.000.000 prevoženih kilometrov ali do 10 let uporabe vozila*.

Poleg večje moči so čas polnjenja krajši, doseg pa daljši. Model High-grade je opremljen z 22-kW vgrajenim polnilnikom.

Posodobljeni e-osovini z integriranim elektromotorjem, prenosnikom in pretvornikom zmanjšujejo notranje energijske izgube in povečujejo učinkovitost.

Krmiljenje, odzivnost in udobje vožnje so izboljšani s podrobno nastavljenim vzmetenjem in povečano togostjo karoserije.

Prepoznaven sprednji del v slogu »hammerhead« je še bolj poudarjen z novimi oblikovnimi elementi, medtem ko nova, vodoravna armaturna plošča vključuje večji 14-palčni multimedijski zaslon ter osrednjo konzolo »digital island«. V kabini je uvedena vrsta ukrepov za zmanjšanje hrupa in vibracij.

Nove baterije z višjo kapaciteto in izboljšanimi zmogljivostmi
 

Dve novi litij-ionski bateriji: 57,7 kWh ali 73,1 kWh

  • Optimizirana zasnova omogoča večje število celic in s tem večji doseg – do 569 km (WLTP)
  • Model AWD pridobi vlečno zmogljivost 1.500 kg
  • Izboljšano hlajenje baterije za večjo zmogljivost
  • Izboljšani časi polnjenja pri nizkih temperaturah z ogrevanjem in predpripravo baterije

Dve baterijski možnosti
 

Novi bZ4X ponuja večjo izbiro za kupce z uvedbo dveh baterijskih paketov.

Srednje velik SUV je na voljo z baterijo kapacitete 57,7 kWh ali 73,1 kWh (bruto kapaciteta), tako da si kupci lahko izberejo različico, ki najbolje ustreza njihovim potrebam.

Baterija 57,7 kWh je na voljo izključno v različici Mid-grade s prednjim pogonom (FWD). Baterija 73,1 kWh pa je na voljo v izvedbah FWD in AWD.

 

Tako so na voljo trije pogonski sklopi:

Najdaljši doseg doseže FWD model z baterijo 73,1 kWh in 18-palčnimi platišči: 569 km po WLTP. V različici AWD je bZ4X zdaj sposoben vleči zavore prikolice do 1.500 kg, kar dodatno potrjuje njegov pristni SUV-značaj. Pri FWD ostaja zmogljivost vleke 750 kg.

Nova zasnova baterije

Nove baterije, ki jih dobavlja Prime Planet Energy & Solutions (PPES), imajo modularno zasnovo z večjim številom celic na modul – 26 – brez povečanja dimenzij baterijskih sklopov. Baterija 57,7 kWh vključuje 78 celic, baterija 73,1 kWh pa 104 celice (prej 96). PPES je skupno podjetje Toyote (51 %) in Panasonica (49 %).

Izboljšani časi polnjenja
 

Cilj Toyote je bil zagotoviti krajše čase polnjenja z enosmernim tokom (DC) ter konsistentno polnilno zmogljivost pri različnih temperaturah, še posebej pri hladnem vremenu.

To so dosegli z izboljšanim nadzorom baterije, programske opreme in strojne opreme ter z uvedbo nove funkcije predpriprave baterije (pre-conditioning). Za polnjenje z izmeničnim tokom je vgrajen novi 22-kW polnilnik (standard pri High-grade; 11 kW pri ostalih različicah).

Predpriprava baterije

Predpriprava baterije je ključna za skrajšanje časa polnjenja, zlasti v mrzlem podnebju. Funkcija ogreje baterijo na optimalno temperaturo pred polnjenjem.

Z optimalno ogreto baterijo traja hitro DC-polnjenje (10–80 %) 28 minut – ne glede na zunanjo temperaturo od -10°C do +25°C.

Predpripravo je mogoče aktivirati ročno prek multimedijskega zaslona, časovno nastaviti ali pa se aktivira samodejno, ko je v navigacijo vnesena hitra polnilnica.

 

Hlajenje in gretje baterije

Sistem vodnega hlajenja po potrebi uporablja hladilno sredstvo iz klimatske naprave vozila za znižanje temperature hladilne tekočine.

Hladilnik deluje na spodnji strani baterije, kar zagotavlja enakomerno hlajenje vseh celic. Standardno vgrajena toplotna črpalka v klimatskem sistemu omogoča energijsko učinkovito delovanje.

Funkcija ogrevanja baterije omogoča enakomerno ogrevanje vseh celic, z doslednim delovanjem tudi pri zelo nizkih temperaturah, kar pomaga skrajšati čas polnjenja.

Sistem uporablja vodni toplotni izmenjevalnik, nameščen med visokotemperaturnim in nizkotemperaturnim hladilnim krogom.

 

VIR: Toyota