Lovljenje trenutkov s seznamov želja: dve tretjini Evropejcev želita letos doživeti nekaj velikega, kaže nova raziskava podjetja Mastercard

Lovljenje trenutkov s seznamov želja: dve tretjini Evropejcev želita letos doživeti nekaj velikega, kaže nova raziskava podjetja Mastercard1.

Potovanja in turizem so vodilni, ko gre za porabo potrošnikov

  • 32 % Evropejcev namerava letos porabiti več kot 1.000 € za potovanja in s turizmom povezana doživetja. 
  • Generacija Z je vodilna pri uresničevanju zapisanega na seznamih želja, 48 % jih namerava v letu 2025 uresničiti dve želji. 
  • Ustvarjanje edinstvenih spominov, videti svet na drugačen način in skupna doživetja z najbližjimi so med glavnimi razlogi, zakaj se ljudje odločajo za vse več doživetij s svojih seznamov želja. 
  • Evropejci, ki si želijo v letu 2025 doživeti nekaj nepozabnega, na prva tri mesta postavljajo potovanja in turizem (89 %), doživetja na prostem (80 %) in doživetja v povezavi s hrano (79 %). 


Ljubljana, 15. april 2025: Medtem ko se Evropa pripravlja na še eno leto nepozabnih dogodkov, ki segajo od športa do glasbe in filma, letna raziskava podjetja Mastercard razkriva velik premik med potrošniki glede trošenja za doživetja. Dve tretjini potrošnikov se bosta odpravili na doživetja, zapisana na njihovih seznamih želja. Pri tem potrošniki ne nameravajo biti posebej varčni, saj želijo ustvariti spomine za vse življenje in doživeti nove poglede na svet. Potovanja in turizem so tako na vodilnih mestih, ko gre za porabo potrošnikov.


Leto seznamov želja 

Na čelu gibanja uresničevanja želja je generacija Z. Skoraj polovica (48 %) mladih Evropejcev namerava letos s svojih seznamov prečrtati dve ali več sanjskih doživetij, kar kaže, da bo leto 2025 leto pustolovščin. 


V raziskavi, ki jo je družba Mastercard opravila med več kot 15.000 potrošniki v Evropi, sta dve tretjini (70 %) sodelujočih kot glavni cilj navedli uresničevanje doživetij s seznama želja, pri čemer glavno motivacijo predstavljajo: želja po ustvarjanju vseživljenjskih spominov (44 %), videti svet na drugačen način (35 %) in skupna doživetja s svojimi najbližjimi (33 %). Vsi navedeni razlogi so za potrošnike zelo pomembni ter predstavljajo ključno gonilo v smeri želja po nepozabnih doživetjih. Najbolj si v letu 2025 želijo svoje želje s seznama uresničiti Poljaki (78 %) in Romuni (88 %).


Na seznamu prioritet sicer še vedno ostaja tudi trošenje denarja za poroke, družinske dogodke in rojstne dneve2, pri čemer je 29 % sodelujočih dejalo, da jim je čas, preživet z ljudmi, ki jih imajo radi, enako pomemben kot doživetje samo.


Beatrice Cornacchia, izvršna podpredsednica za marketing in komuniciranje podjetja Mastercard v Azijsko-pacifiški regiji, Bližnjem vzhodu, Afriki in Evropi je dejala: »Naša raziskava je pokazala, da smo letos priča veliki spremembi prioritet potrošnikov. Več ljudi kot kdaj koli varčuje pri vsakodnevni porabi, da bi si lahko privoščili tista doživetja s seznamov, o katerih so vedno sanjali. Ker je koledar kulturnih, športnih in enkratnih dogodkov po vsem svetu vedno bogatejši, ni boljšega časa za potrošnike, da se odločijo za pomembna in nepozabna doživetja, kot je zdaj. Danes ponujamo nešteto neprecenljivih doživetij na več kot 30 destinacijah po vsem svetu. Ne glede na to, ali želite sedeti v prvi vrsti na finalni tekmi Lige prvakov UEFA, biti med zvezdniško zasedbo na festivalu v Cannesu ali si v živo ogledati nastop svojega najljubšega izvajalca v razprodani dvorani s paketom VIP-doživetij, je namen Priceless.com vselej enak – povezati ljudi s podobnimi zanimanji.«


Katera doživetja so letos v trendu? 

Širši pogled na to, katerih doživetij se letos veselijo potrošniki, kaže, da so na vrhu seznama potovanja in turizem, pri čemer nameravajo ljudje letos porabiti več kot 1.000 €3, da bi si ogledali svet. Sledijo pustolovščine na prostem, kulinarična doživetja, filmski festivali in športni dogodki v živo4. Povpraševanje po športnih prireditvah se je povečalo, saj 58 % Evropejcev načrtuje, da se bodo letos udeležili vsaj enega športnega dogodka, kar je 152 % povečanje v primerjavi z letom 2024. 


Svoje želje s seznamov si letos najbolj želijo uresničiti Poljaki (87 %) in Romuni (88 %). Medtem ko se bodo ženske pogosteje osredotočile na eno večje doživetje s seznama želja (34 %), bodo moški letos najverjetneje načrtovali vsaj dve doživetji s seznama (40 %). 


10 letošnjih najboljših doživetij po mnenju Evropejcev:

  1. Potovanja in turizem (89 %)
  2. Doživetja na prostem (80 %)
  3. Doživetja, povezana s hrano (79 %)
  4. Doživetja, povezana s filmom (76 %)
  5. Doživetja, povezana z družino (75 %)
  6. Glasbeni dogodki v živo (74 %)
  7. Umetniške razstave in kulturni dogodki (73 %)
  8. Doživetja, povezana z zdravjem in dobrim počutjem (72 %)
  9. Doživetja, povezana z zgodovino in dediščino (72 %)
  10. Gledališke predstave (70 %)


Pametno trošenje za doživetja

Raziskava razkriva, da bodo doživetja s seznamov želja letos najpomembnejše naložbe, evropski potrošniki pa so vse bolj spretni pri njihovem financiranju. Da ne bi trošili za minljivo razkošje, mnogi zmanjšujejo stroške za oblačila (40 %), luksuzne priboljške (38 %) in najnovejše tehnične izdelke (32 %). Razlog – spomini trajajo dlje kot najnovejši modni trend ali najnovejši tehnološki izdelek.

Toda potrošniki v doživetja ne vlagajo brez načrta. Kar 77 % jih pred rezervacijo išče ugodne ponudbe, 76 % pa jih poskrbi, da so sanjski trenutki usklajeni z njihovimi denarnimi cilji. Za mnoge dan, ko prejmejo plačo, predstavlja zeleno luč – 38 % jih namreč pred rezervacijo naslednje pustolovščine počaka, da na njihov račun prispe plača. Posebej velja izpostaviti Ciprčane. Ti so sicer podobni ostalim Evropejcem, ko gre za varčevanje pri prehranjevanju v restavracijah (38 %), a so obenem še bolj varčni pri materialnih dobrinah, vključno z oblačili (50 %), tehničnimi izdelki (51 %) in nakupih hrane za s seboj (41 %).

Trend dajanja prednosti porabi za doživetja namesto za 'stvari' potrjujejo tudi podatki inštituta Mastercard Economic Institute, ki razkrivajo, da je bil lani (2024) 32,1 % delež porabe evropskih potrošnikov za doživetja (brez potovanj in obiskov restavracij) namenjen dogodkom v živo. Leta 2023 je ta delež znašal 31,5 %, leta 2019 pa 30,7 %.

Natalia Lechmanova, glavna ekonomistka za področje Evrope pri Mastercard Economics Institute, je povedala: »Pri evropskih potrošnikih se znova povečuje zaupanje in trošijo več za nenujne dobrine, pri čemer doživetja ostajajo na vrhu seznama. Umiritev inflacije in izboljšanje kupne moči omogočata več ljudem, da vlagajo v pomembne trenutke. Inštitut Mastercard Economics Institute pričakuje, da bodo doživetja tudi leta 2025 ostala pomemben dejavnik porabe potrošnikov, k čemur bo pripomogel razgiban koledar velikih svetovnih dogodkov – od športnih prvenstev do glasbenih in filmskih festivalov – ki bodo zaznamovali letošnje leto.«


Mastercard je dolgoletni partner na desetine priznanih evropskih dogodkov s področja zabave in športa. Letošnji seznam med drugim vključuje: Ligo prvakov UEFA, Svetovni pokal v ženskem ragbiju, turnir v Roland Garrosu, filmski festival v Cannesu, filmski festival Berlinale, tekmovanja League of Legends in na stotine koncertov Live Nation na številnih evropskih trgih. 

Metodologija

Mastercard je raziskavo opravil v sodelovanju z raziskovalnim partnerskim podjetjem Dynata z namenom razumeti spremenjene želje potrošnikov, ki dajejo prednost doživetjem. Anketiranje je potekalo februarja 2025. Raziskava je vključevala več kot 15.000 posameznikov iz 20 držav: Avstrije, Belgije, Francije, Nemčije, Italije, Poljske, Španije, Združenega kraljestva, Hrvaške, Cipra, Češke, Grčije, Irske, Nizozemske, Portugalske, Romunije, Srbije, Švedske in Švice. 


O inštitutu Mastercard Economics Institute

Inštitut Mastercard Economics Institute zagotavlja vpogled v globalne in lokalne gospodarske trende s pomočjo napredne analitike in lastnih podatkovnih virov podjetja Mastercard. Inštitut, ki je bil ustanovljen leta 2020, podpira podjetja, vlade in oblikovalce politik s storitvami gospodarskega spremljanja in pravočasnimi analizami gospodarskih tem, vključno s porabo potrošnikov, maloprodajnimi in potovalnimi trendi ter drugimi lokalnimi in globalnimi kazalniki gospodarske uspešnosti. Mastercard Economics Institute s pomočjo prispevkov mnenjskih voditeljev ter specializiranih ponudb produktov podjetja Mastercard nudi dragocene vpoglede, ki so podlaga za sprejemanje odločitev in spodbujanje trajnostne rasti po vsem svetu.

O podjetju Mastercard

Mastercard je globalno tehnološko podjetje v panogi plačil. Naše poslanstvo je povezovanje in omogočanje vključujoče digitalne ekonomije, ki z varnimi, enostavnimi, pametnimi in dostopnim transakcijami koristi vsem in povsod. Naše inovacije in rešitve, ki temeljijo na varnih podatkih in omrežjih, partnerstvih in strasti, pomagajo posameznikom, finančnim ustanovam, državam in podjetjem, da uresničijo svoje najvišje potenciale. S povezavami v več kot 210 državah in ozemljih gradimo trajnostni svet, ki prinaša neprecenljive možnosti za vse.  

VIR: Povem