V Centru Rog je na ogled nova stalna postavitev, posvečena slovenskemu kolesu Pony. Vladimir Pogač, direktor podjetja Turna, ki je odkupilo blagovno znamko Pony, pravi, da je skrivnost njegovega uspeha kombinacija nostalgije, praktičnosti in trajnosti.
V Centru Rog je na ogled nova stalna postavitev, posvečena slovenskemu kolesu Pony. Vladimir Pogač, direktor podjetja Turna, ki je odkupilo blagovno znamko Pony, pravi, da je skrivnost njegovega uspeha kombinacija nostalgije, praktičnosti in trajnosti.
Tina Guček Novinarka Marketing magazina
Foto: Tine Lisjak
V podjetju Turna sledijo svojemu sloganu »Nadaljujemo tradicijo, ustvarjamo prihodnost«, Vladimir Pogač pa našteje kar nekaj lastnosti kolesa Pony, ki so po njegovem mnenju razlog za njegov skoraj kultni status. »Prva med njimi je zagotovo njegova univerzalnost. Kolo znamke Pony je bilo nekdaj dostopno vsem, od otrok do starejših. Zasnova je bila preprosta, a funkcionalna, primerna tako za mestno vožnjo kot za podeželske poti. V času, ko je Pony nastal, je bil tudi prvo sredstvo mobilnosti, ki je pomenila svobodo gibanja. Bil je poceni in dostopen, resnici na ljubo pa tudi ni imel veliko konkurence na domačem trgu, zato se je tako hitro razširil,« pravi.
Pony je bil tudi zelo praktičen, saj ga je bilo zaradi zložljivega okvirja mogoče spraviti v majhne prostore, enostavno prenašati in prevažati v avtomobilu ali javnem prevozu. »Bil je tudi vzdržljiv. Stara kolesa Pony so slovela kot 'neuničljiva', kar sicer ni bilo čisto res, so pa relativno enostavna in popravljiva, zaradi česar mnogi primerki izpred 50 in več let še vedno vozijo po cestah,« razlaga Pogač.

Zgolj nostalgija ne zmore poganjati prodaje
Poleg ikoničnega dizajna oz. prepoznavne oblike in videza Pony pri ljudeh zbuja tudi čustveno vrednost. Ko so leta 2017 predstavili prenovljeni model, je takoj vzbudil nostalgijo in postal priljubljen tudi pri mlajših generacijah. »Ker pa te niso več tako čustveno navezane na Pony, ga je treba oglaševati skozi sodobne trende in digitalne kanale. Lahko torej rečem, da tudi ikone, ki so prestale test časa, potrebujejo svežino in prilagoditev novim generacijam,« pravi sogovornik in izpostavi, da brez izzivov ne gre.
Ker je konkurenca danes močna, mora Pony poudariti svoje prednosti, saj zgolj nostalgija ne zmore poganjati prodaje v današnjem svetu presežne ponudbe. Poleg tega je sodobni Pony premium kolo z izboljšanimi materiali in tehnologijo, zaradi česar ne gre več za nizkocenovni izdelek. Ker je izdelan iz kakovostnih komponent in v Sloveniji, se tudi ne more primerjati s »ceneno daljnovzhodno konkurenco«.
Pony sam po sebi močno marketinško orodje
»Je pa zanimivo, da je novi Pony tudi sam močno marketinško orodje. Zaradi svoje prepoznavnosti ga mnoga podjetja uporabljajo v promocijskih akcijah, nagradnih igrah ali zgolj kot sredstvo mobilnosti za svoje zaposlene. Zaradi lokalne proizvodnje v Sloveniji smo zelo fleksibilni pri individualizaciji ponyjev in našim kupcem lahko ponudimo tudi povsem individualizirana kolesa. Izbirajo lahko med različnimi barvami, napisi in košaricami, ki so pomembno marketinško orodje. Kot primer lahko navedem zelo prepoznavna kolesa Pony Manner, Pony Medex in Pony Poli50,« pove Pogač.
Prepričan je, da bo tudi sodobni Pony ohranil svojo priljubljenost, saj se bo prilagajal novim trendom in pričakovanjem kupcev. »V prid so mu tako močna nostalgija kot kakovostna izdelava, sodobne izboljšave in čedalje večja težnja po trajnostni mobilnosti. Ne nazadnje pa tudi občutek ekskluzivnosti – novi Pony namreč ni več zgolj 'ljudsko kolo', ampak tudi dizajnerski kos, kar mu daje dodatno vrednost,« sklene.

Pony kotiček je za javnost odprt v času obratovanja Centra Rog (od ponedeljka do petka od 8. do 22. ure in ob sobotah od 8. do 18. ure).
VIR: MM