Renault 4, ta pristna avtomobilska ikona, je bil rojen v šestdesetih letih prejšnjega stoletja kot odgovor na velike družbene spremembe tistega obdobja, z izseljevanjem s podeželja, razmahom srednjega razreda ter nove vloge žensk v družbi. Bilo je vozilo za vsakogar, za vsak namen in vsako rabo, ter ob tem simbol svobode.

Renault 4, ta pristna avtomobilska ikona, je bil rojen v šestdesetih letih prejšnjega stoletja kot odgovor na velike družbene spremembe tistega obdobja, z izseljevanjem s podeželja, razmahom srednjega razreda ter nove vloge žensk v družbi. Bilo je vozilo za vsakogar, za vsak namen in vsako rabo, ter ob tem simbol svobode. 

S predstavitvijo razstavnega prototipa 4EVER Trophy jeseni 2022 na mednarodni avtomobilski razstavi v Parizu napovedani Renault 4 E-Tech electric črpa iz genske zasnove izvirnega modela, da bi na novo iznašel vsestransko kompaktno vozilo za današnji čas. Povsem električno gnan in povezljiv je vsekakor izrazito »vozilo življenja« (voiture à vivre) in še več kot to – je avtomobil za vsak dan in za vse poti. S pomično platneno streho Plein Sud je vedno odprt v svet, z retro-futuristično obliko pustolovca pa bo očaral zelo širok krog ljudi in se vsakemu od njih prilagodil s svojo modularnostjo in prostornim prtljažnikom. Renault 4 E-Tech electric je trdno zasidran v svojem času, zato je tudi nabit s tehnologijo, najsi je ta v službi varnosti z naprednimi sistemi za pomoč pri vožnji ADAS ali namenjena boljši vozni izkušnji ter prijetnejšemu bivanja v vozilu, kot sta multimedijski sistem OpenR Link in Reno, uradni Renault avatar. Z vrsto funkcij je to kompakten električni avtomobil povsem nove generacije!  

Vsestranskost na električen pogon

Izročilo enostavne zamisli Leto 1956. Pri Renault kipi od aktivnosti. Takratni glavni izvršni direktor Pierre Dreyfus je izrekel svoj najslavnejši stavek: »Naredite mi nekaj prostornega!« S tem ni mislil na dostavnik Estafette, ki je bil že v fazi razvoja in predstavljen tri leta kasneje, ampak na povsem drugo vozilo, Renault 4, oziroma 4L, kot mu ljubitelji pravijo še dandanes. Treba je omeniti, da je bila avtomobilska industrija tedaj precej konservativna s tako rekoč enoznačnim pristopom: vozila so imela praviloma triprostorsko karoserijo in motor zadaj. Pierre Dreyfus je hotel nekaj prelomnega, kar bo šlo v korak z družbenim razvojem. Vozilo jutrišnjega dne bo vsestransko. Vozilo jutrišnjega dne bo sinonim svobode. To bo vozilo mest in podeželja, za delovni vsakdan in za konec tedna, za delo in za počitnice ter, ne nazadnje, tako za moške kot za ženske. 


Stava je bila zmagovita! Renault 4 je ostal v kolektivnem spominu kot večnamensko vozilo, nadvse pripraven in hkrati enostaven. Poleg tega, da so ga vzljubili sleherniki in slehernice, mestno in kmečko prebivalstvo, pošta in žandarmerija, se je izkazal tudi na avtomobilskih tekmovanjih čez drn in strn, kar danes poznamo pod imenom »rallye-raid«. Kadar je Pierre Dreyfus govoril o Renault 4, ga je rad primerjal s kavbojkami. Ta model, pri nas kasneje najbolj znan kot Katrca, je bil trpežen, uporaben in moderen kot par kavbojk. In prav tako je privlačil pripadnike vseh spolov, starosti in celo družbenih razredov. 


Zgodovina Renault 4 je zgodba o resničnem uspehu, tako v Franciji kot tudi drugod po svetu. Tako zelo, da so ga v njegovi 30 let dolgi karieri izdelali 8.135.424 primerkov, ki so bili prodani v več kot sto državah in na petih celinah sveta. S tem je najbolje prodajan Renault model na svetovni ravni. Renault 4 so izdelovali v Evropi (Belgiji, Franciji, Sloveniji, Španiji itn.), Južni Ameriki (Argentini, Kolumbiji, Peruju itn.), Afriki (Alžiriji, Maroku, Južnoafriški republiki itn.) ter celo Oceaniji. Renault 4 je četrti najbolje prodajani avtomobilski model vseh časov. Zato ne more biti presenečenje, da je postal mednarodna kulturna ikona. A Renault 4 E-Tech electric pred tem uspehom nima nobenega strahu.  

Električna revolucija na dosegu vseh

Renault 4 E-Tech electric je še ena potrditev zaveze Renault pospešenemu energijskemu prehodu na evropski ravni z demokratiziranjem električnih vozil z dosegljivimi cenami. Znamka ima tako v ponudbi povsem električno gnana vozila, ki izpolnjujejo vse potrebe in ustrezajo vsem vrstam rabe. Renault 4 E-Tech electric tako zavzema svoj naraven položaj v segmentu B, tik nad modelom Renault 5 E-Tech electric. Malce večji od njega in bolj prostoren ima do njega podobno razmerje kot Captur do vozila Clio. Medtem ko je Renault 5 E-Tech electric namenjen predvsem mestnim uporabnikom, cilja Renault 4 E-Tech electric na širši krog kupcev s težnjo, da vse ciljne skupine, tudi mlade družine, pritegne k prehodu na električno vozilo.

VIR: Renault