Kolesa so kakovostna, a ženska so redka, rezervacija skoraj obvezna

Kolesa so kakovostna, a ženska so redka, rezervacija skoraj obvezna

Če boste lepe jesenske dneve izkoristili za vožnjo z električnim kolesom, je dobro vedeti kakšno ponudbo imajo v izposojevalnicah električnih koles po Sloveniji. Električno kolo je namreč specifično za izposojo, saj zahteva nekaj več predpriprav. Po vsaki vožnji ga je treba napolniti in v tem času seveda ni na voljo novim kolesarjem. V vsako izposojevalnico so zato MIPOR-jevi ocenjevalci dan pred izposojo poklicali in kolesa rezervirali. Izposodili so si kolo za žensko in moškega.


Ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave (MIPOR) so v okviru javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport RS, tokrat obiskali in pregledali 9 izposojevalnic električnih koles po Sloveniji.

Vsebina je brezplačno na voljo na spletni strani www.potrosnikovzoom.si

Izposoja ni poceni, a ponudba je kakovostna

Med dosedanjimi ocenjevanji storitev, ki so jih izvedli ocenjevalci MIPOR-ja, so le redko odkrili tako velik delež kakovostnih ponudnikov kot tokrat. Že res, da boste za izposojo električnega kolesa odšteli od 30 do 50 evrov na dan, a zavedati se je treba, da gre večinoma za kakovostna kolesa srednjega cenovnega razreda, zato se strošek ne zdi pretiran.


  • Vsi izposojevalci vam bodo ponudili čelado (ki jo, seveda, toplo priporočamo), doplačati so jo morali le na Rogli.
  • Prav tako ne bi smelo biti težav z izposojo otroških sedežev (z nosilci na zadnjem delu kolesa), nekateri imajo tudi prikolice ali celo otroška električna kolesa. Pred izposojo v vsakem primeru preverite, kaj je na voljo.
  • Za razliko od običajnih koles je pri električnih manj običajno, da si jih lahko izposodite zgolj za uro ali dve. Eden od razlogov je zagotovo tudi ta, da mora izposojevalec pred naslednjo izposojo še napolniti baterijo. Tudi če ponujajo krajši čas izposoje, cena ni ustrezno nižja.
  • Glede na to, da so poletni dnevi dolgi in vroči, velja opozoriti še na delovni čas. Ta je lahko tudi samo od 10. do 18. ure, v Bovcu celo zgolj do 17. ure (s premorom za kosilo).


Še nekaj ugotovitev ocenjevalcev

  • V resnici kakšne večje razlike po spolu pri izposojevalnicah niti ne delajo. Večinoma so na voljo t. i. kolesa unisex, razlika je samo v velikosti okvirja. Vsekakor je ob klicu in rezervaciji treba zaupati višino kolesarja.
  • V večini izposojevalnic so pripravili kolesa primerne velikosti in jih tudi ustrezno nastavili (višina sedeža).


  • Pri skoraj vseh izposojevalcih boste za izposojo potrebovali osebni dokument, povsod pa lahko plačate s kreditno kartico.
  • V Bovcu in Kranjski Gori so podpisali kratko izjavo o odgovornosti, na Rogli so jim razložili, da so kolesa zavarovana proti kraji.


  • Večinoma so na posojo gorska kolesa znanih znamk.
  • Vsa kolesa so imela sredinsko nameščen električni motor (ki je tudi najbolj udoben za uporabo) s tremi do pet ravnmi pomoči.


  • Izposojevalci so jim kot po pravilu predlagali, da se vozijo z zmerno pomočjo, običajno na drugi ravni, kar pomaga tudi k daljšemu trajanju baterije. Prevozili so od 25 do 50 kilometrov in nikoli ni bilo strahu, da bi se baterija izpraznila.
  • Kolesa so večinoma vozili po asfaltni in kakovostni makadamski podlagi, zato se je včasih zdelo, da so kar preveč robata, pnevmatike pa široke in grobe.
  • Nekatera kolesa so se ponašala z merilnikom hitrosti in drugimi podatki na zaslonu (prevožena pot, povprečna hitrost, ostanek baterije v odstotkih …), ki spada k opremi kolesa, ta pa ni odvisna od izposojevalca.
  • Čeprav je tudi druga oprema načeloma del kolesa, so se zaradi varnosti in udobja med kolesarjenjem odločili, da jo ocenijo posebej. V ta okvir spadajo luči, zvonec in blatniki, ki so jih imela le redka kolesa. Nekajkrat jih je zmotila odsotnost opore za kolo (tačke) in prostora (nosilca) za bidon.


  • Vedno so povprašali po ključavnici, saj niso želeli, da bi med postankom kolesi izginili. Nimajo je vsi izposojevalci.
  • Ob izposoji so poskušali dobiti informacijo o tem, katero pot priporočajo v izposojevalnici, da bi čim več videli in se pri tem ne vozili po prometnih cestah. Nad predlogi so bili pravzaprav vedno navdušeni, zato so jih opisali v posebnem prispevku, tukaj.

# Na spletni strani potrosnikovzoom.si preberite tudi, katere izposojevalnice so obiskali, kaj točno so ponujale in česa niso – Primerjalno ocenjevanje izposoje električnih koles.

VIR: ZPS