Uvodoma želimo poudariti, da v Stranki mladih – Zeleni Evrope podpiramo trajnostno mobilnost in spremembo potovalnih navad, a zato je prva dolžnost mesta, da ustvari primerne pogoje. Z zapiranjem prometnih povezav brez ustreznih alternativ se prometno breme ne zmanjšuje, ampak neenakomerno porazdeli po drugih delih mesta in zato tovrstne odločitve negativno vplivajo tako na prometno varnost, kot tudi na onesnaževanje mesta (saj vozila prevozijo bistveno daljšo pot), da o nepotrebni izgubi časa sploh ne govo

Uvodoma želimo poudariti, da v Stranki mladih – Zeleni Evrope podpiramo trajnostno mobilnost in spremembo potovalnih navad, a zato je prva dolžnost mesta, da ustvari primerne pogoje. Z zapiranjem prometnih povezav brez ustreznih alternativ se prometno breme ne zmanjšuje, ampak neenakomerno porazdeli po drugih delih mesta in zato tovrstne odločitve negativno vplivajo tako na prometno varnost, kot tudi na onesnaževanje mesta (saj vozila prevozijo bistveno daljšo pot), da o nepotrebni izgubi časa sploh ne govorimo.

 Do ustrezne alternative bi bilo nujno pravičneje porazdeliti prometno breme

V Stranki mladih – Zeleni Evrope smo že ob sprejemanju Odloka o urejanju prometa v Mestni občini Maribor predlagali, da se zaradi boljše pretočnosti prometa in pravične porazdelitve prometnega bremena tako Koroška cesta z Glavnim trgom, kot tudi Lent za promet odpreta v času med 7. in 17. uro ob delovnikih razen v juliju in avgustu, a predlog ni bil sprejet. A po skrbnem pregledu odloka in po pridobljeni informaciji s pristojnega ministrstva smo ugotovili, da je zaprtje Koroške ceste z Glavnim trgom v nasprotju s sprejetim odlokom, kjer je jasno zapisano, da smejo v »varovana območja skupnega prometnega prostora iz prejšnjega odstavka smejo zapeljati vozila kot jih določa zakon, ki ureja pravila cestnega prometa«.

V odloku se uporabljajo termini, ki jih slovenska zakonodaja ne pozna, pa čeprav se nanjo sklicujejo.

Glede tega, kdo sme vstopiti v »varovano« območje skupnega prometnega prostora smo namreč z Ministrstva za infrastrukruro dobili jasen odgovor: »ZPrCP ne zajema termin varovano območje skupnega prometnega prostora. V 31.a členu ureja območje skupnega prometnega prostora, kjer določa, da območje skupnega prometnega prostora souporabljajo vsi udeleženci cestnega prometa v skladu z načeli cestnega prometa (4. in 5. člen ZPrCP).« To z drugimi besedami pomeni, da smejo Koroško cesto z Glavnim trgom in Lent souporabljati vsi udeleženci cestnega prometa, tudi motorna vozila, pri čemer imajo pešci seveda prednost pred vozili.

Na enak način, kot se je zaradi obnove zaprl del Koroške z Glavnim trgom in potem nikdar več odprl, se sedaj dogaja z Glavnim mostom.

Ob potrebni obnovi Glavnega mostu, ob katerem smo pred dvema letoma postavili »Splavarsko brv«, ki so jo nekateri mediji in Mariborčani poimenovali tudi »Čevapčič brf« in je namenjena zgolj kolesarjem in pešcem, se je župan ponovno samovoljno odločil dokončno zapreti Glavni most in tako ustvariti dodatne prometne zamaške, ki so razumljivo pred UKC, saj se tja steka del prometa, ki se preko Koroškega mostu (kjer je zaradi prej omenjenih zaprtij tudi večja obremenitev), od tam pa usmeri na že tako preobremenjeno Pobreško cesto. Ob tem je potrebo opozoriti na zavajanje vodilnih, ki trdijo, da se promet z Glavnega in Titovega mostu v vsakem primeru združi, kar ne drži, saj poteka povezava med Meljem in Glavnim mostom  po Ulici Kneza Koclja in se prav v nobeni točki ne križa s prometom, ki poteka med centrom mesta in Taborom preko Titovega mostu.

Rezultat zapiranja je večje onesnaženje in manjša prometna varnost

Zaprtje Koroške z Glavnim trgom, Lenta in sedaj Glavnega mostu so povečale prometno obremenitev predvsem na preostalih povezavah Vzhod – Zahod ter dodatno obremenile ključna križišča oziroma krožišča kot na primer pred UKC in ob Koroškem mostu. Zaradi podaljšanja prometnih poti se nedvomno poveča poraba goriva, ki rezultira v povečanje onesnaženja, glede na to, da preobremenitve nastajajo v bližini mnogih šol, UKC in študentskega kampusa, pa samovolje poteze župana neposredno ogrožajo prometno varnost v mestu, na drugi strani pa na Koroški cesti z Glavnim trgom v času prometnih konic ni skoraj nikogar.

Zaradi vsega navedenega pozivam župana Arsenoviča, da preneha dušiti Maribor, ustvarjati dodaten prometni kaos in onesnaženje ter ogrožati prometno varnost in da skladno z odlokom (ki se sklicuje na zakon) omogoči souporabo »varovanega« skupnega prometnega prostora vsem udeležencem pod pogoji, ki jih določa zakonodaja ter da nemudoma odpre Glavni most, o morebitnem ponovnem zaprtju pa začne ponovno razmišljati, ko bo dokončno urejena alternativna povezava vzhod – zahod in si bomo lahko privoščili zapiranje trenutno prepotrebne prometne povezave, brez, da bi s tem povzročali gospodarsko in okoljsko škodo ter ogrožali prometno varnost.

VIR: Igor Jurišič, Mestni svetnik Stranke mladih – Zeleni Evrope