V torek, 11. aprila, je na Višji strokovni šoli za gostinstvo in turizem Maribor potekala 1. konferenca gastronomije in turizma z naslovom (R)evolucija gostinstva.
V torek, 11. aprila, je na Višji strokovni šoli za gostinstvo in turizem Maribor potekala 1. konferenca gastronomije in turizma z naslovom (R)evolucija gostinstva. Dogodek je potekal v sodelovanju z Območno obrtno-podjetniško zbornico Maribor, Sekcijo za gostinstvo in turizem Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije ter Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport.
Govorniki in gostje so bili Matevž Frangež, državni sekretar pri Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport za področje turizma, Dubravka Kalin, generalna direktorica Direktorata za turizem MGTŠ, Blaž Cvar, predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, Barbara Zmrzlikar, vodja sektorja Raziskave in razvoj, Slovenska turistična organizacija, dr. Tanja Angleitner Sagadin in Mojca Polak z Višje strokovne šole za gostinstvo in turizem Maribor in drugi.
Barbara Zmrzlikar je izpostavila, da danes lahko s ponosom zatrdimo, da Slovenija na svetovnem gastronomskem zemljevidu ni več novinka. Postala je prepoznavna in zaželena gastronomska destinacija. V zadnjih letih smo skupaj naredili pomembne korake na področju promocije in razvoja kulinarike, kar nam priznava tudi tuja strokovna, medijska in splošna javnost. Prvo strategijo gastronomskega turizma smo dobili že leta 2006 in z njo postavili trdne temelje. Ukrepi, ki smo jih opredelili in uspešno realizirali v Akcijskem načrtu razvoja in trženja gastronomije Slovenije 2018-2023 so doprinesli k boljši vidnosti in okrepili prizadevanja na področju trajnostnega razvoja. Gastronomija in gastronomski turizem imata svoje pomembno mesto tudi v novi Strategiji slovenskega turizma 2022-2028.
Na Slovenski turistični organizaciji smo Zeleno shemo slovenskega turizma razširili z znakom Slovenia Green Cuisine, ki ga danes nosi že 59 gostinskih ponudnikov. Želimo si, da bi se družina zelenih restavracij v prihodnje močno okrepila, s čimer bi naredili odločen korak k dejanski uresničitvi obljube o trajnostni ponudbi. Pretekli teden je ministrstvo objavilo javni razpis za spodbujanje uvajanja okoljskih in trajnostnih znakov za ponudnike v gostinstvu in turizmu 2023.
Na Slovenski turistični organizaciji skupaj s partnerskimi organizacijami izvajamo nacionalno promocijsko kampanjo za dvig ugleda poklicev v gostinstvu in turizmu pod sloganom Ustvarjam doživetja. Z njo ustvarjamo podobo turizma kot zaželenega delodajalca, privlačnega tako za mlade, kot tudi starejše, ki bodisi vplivajo na mlade ali pa si tudi sami želijo kariernih sprememb.
Tema okrogle mize je tekla o (R)evoluciji v gastronomiji in turizmu na področju vzpostavljanja trajnostnih odnosov z gosti, o ponudbi hrane in pijače (s poudarkom postrežbe vode in lokalnih vin), ustvarjanju privlačnih lokalnih jedilnikov in prehranskih odpadkih. Gostje so med seboj delili izkušnje in ideje tudi o učinkovitem poslovnem modelu ter odpravi kadrovskih težav. Maribor si kot najboljša kulinarična destinacija Evrope 2023 tudi s takšnimi dogodki uspešno utira svoje mesto med enakovrednimi kulinaričnimi sogovorniki v širši regiji ter vpliva na pozitivno promocijo gostinstva in turizma.
VIR: STO