Na podlagi vedno večjega povpraševanja strank in holističnega pristopa k mobilnosti v vseh sektorjih so pri znamki Toyota prepoznali novo priložnost na trgu brezemisijskih gospodarskih vozil.

  • Toyota Motor Manufacturing UK Ltd. je prek Advanced Propulsion Centra (APC) od britanske vlade pridobila sredstva za začetek razvoja brezemisijskega vozila.
  • Projekt se specifično nanaša na razvoj prototipne različice poltovornjaka Toyota Hilux, ki ga bodo poganjale vodikove gorivne celice.
  • Vozilo bo poganjala druga generacija tehnologije gorivnih celic znamke Toyota.


Na podlagi vedno večjega povpraševanja strank in holističnega pristopa k mobilnosti v vseh sektorjih so pri znamki Toyota prepoznali novo priložnost na trgu brezemisijskih gospodarskih vozil. Toyota je lani predstavila projekt razvoja številnih novih tehnologij in mobilnostnih rešitev ter uspešno zaprosila za financiranje pri Advanced Propulsion Centru, ki ima pomembno vlogo v avtomobilski branži Združenega kraljestva in ponuja edinstvene priložnosti za premostitev vrzeli med industrijo in tehnološkimi rešitvami prihodnosti. Tovrstno financiranje podpira raziskave in razvoj izdelka od koncepta do prototipa.

Konzorcij pod okriljem Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK), bo prejel sredstva za začetek razvoja prototipa priljubljenega poltovornjaka Toyota Hilux, ki ga bodo poganjale gorivne celice. V podjetjih Ricardo, ETL, D2H in Thatcham Research so našli strokovno usposobljene partnerje, v sodelovanju s katerimi bodo za preoblikovanje Hiluxa v električno vozilo na gorivne celice uporabili komponente sistema vodikovih gorivnih celic druge generacije, ki jih sicer že uporabljajo v najnovejši različici limuzine Toyota Mirai. Projekt vodi TMUK, razvojna ekipa Toyota Motor Europe pa bo zagotovila strokovno tehnično podporo, ki bo ekipi v Združenem kraljestvu omogočila samozadostnost pri razvoju pogona na vodikove gorivne celice. 
  
Toyota že več kot 20 let spodbuja pristop več tehnologij k ogljični nevtralnosti. Zato v svoji paleti ponuja vse elektrificirane tehnologije do samopolnilnih in priključnih hibridov do baterijsko električnih vozil in električnih vozil na vodikove gorivne celice. Zavedajoč se pomembnosti transportnega sektorja so se lotili tudi svojevrstnega izziva s poltovornjakom Hilux, ki ga bodo poganjale vodikove gorivne celice. V okviru projekta bodo že v letu 2023 prva prototipna vozila proizvedena v obratu TMUK v Burnastonu, sledila pa naj bi priprava na maloserijsko proizvodnjo. Ta projekt predstavlja vznemirljivo priložnost za raziskovanje dodatne uporabe Toyotine tehnologije gorivnih celic v segmentu vozil, ki je ključen za številne industrijske skupine in bo pomagal pri razogljičenju sektorja gospodarskih vozil.

»Združeno kraljestvo je eden od ključnih trgov za gospodarska vozila in poltovornjake ter je s tega vidika za znamko Toyota zelo pomemben. Prav zaradi tega financiranje projekta razvoja prototipnega Hiluxa na vodikove gorivne celice predstavlja izjemno priložnost za razvoj brezemisijske rešitve v tem tržnem segmentu. Radi bi se zahvalili vladi Združenega kraljestva za financiranje, ki bo konzorciju omogočilo razvoj pogonskega sklopa na gorivne celice za poltovornjak Hilux. Vse to bo močno prispevalo k uresničitvi naših okoljskih ambicij glede ogljične nevtralnosti,” je povedal Matt Harrison, predsednik in izvršni direktor Toyota Motor Europe.

O KONZORCIJU:

Ricardo je globalno strateško inženirsko in okoljsko svetovalno podjetje, ki je specializirano za sektorje prometa, energije in redkih virov. Podpirali bodo tehnično integracijo komponent gorivnih celic v šasijo poltovornjaka Hilux.

ETL European Thermodynamics je specialist za toplotne rešitev visoke integritete. Projekt bodo podprli z zagotavljanjem najsodobnejših rešitev za upravljanje toplote.

Skupina podjetij D2H zagotavlja visokotehnološke inženirske storitve na področju simulacije, modeliranja, aerodinamike, termodinamike in oblikovanja za potrebe avtomoto športa in drugih industrij. Njihovo termodinamično strokovno znanje bo ključnega pomena za projekt. 

Thatcham Research je leta 1969 ustanovila panoga avtomobilskega zavarovanja s posebnim ciljem omejiti ali zmanjšati stroške odškodninskih zahtevkov za avtomobilsko zavarovanje ob ohranjanju varnostnih standardov. Projekt bodo podprli z ocenama varnosti in zavarovanja. 

Fotografije so na voljo na: https://newsroom.toyota.eu/

O PODJETJU TOYOTA MOTOR EUROPE:

Toyota Motor Europe NV/SA (TME) skrbi za prodajo in trženje vozil, sestavnih delov in dodatne opreme znamk Toyota, GR (Gazoo Racing) in Lexus. Pod okrilje TME spadajo tudi evropske proizvodne in inženirske aktivnosti znamke Toyota. TME neposredno zaposluje več kot 27.000 ljudi in je od leta 1990 v različne operacije vložil več kot 10 milijard EUR. Poleg tega ima v Evropi v lasti osem proizvodnih obratov: na Portugalskem, v Združenem kraljestvu, Franciji, na Poljskem, v Češki republiki in Turčiji. Zdaj je na evropskih cestah približno 16,5 milijona vozil Toyota, GR in Lexus. Lastnikom teh vozil je s svojo podporo na voljo mreža 28 nacionalnih marketinških in prodajnih podružnic ter okoli 2800 prodajnih mest na drobno v 53 državah (EU, UK, države EFTA + Rusija, Izrael, Turčija in druge vzhodnoevropske države). Leta 2021 je TME v Evropi prodal 1.076.300 vozil in dosegel 6,4-odstotni tržni delež.
Pri znamki Toyota so tudi prepričani, da je vse mogoče, ko se ljudje prosto gibljejo. V sklopu strategije Mobilnost za vse želi Toyota ustvariti varnejšo, bolj povezano, vključujočo in bolj trajnostno mobilnost. Poleg tega svoje poslanstvo vidi tudi kot ustvarjalka sreče za vse. V Evropi je TME na trg uvrstil blagovno znamko mobilnosti KINTO, ki v 14 državah ponuja številne nove mobilnostne rešitve, povečuje prodajo brezemisijskih vozil in zagotavlja inženirsko podporo med podjetji. Toyota si s cilji trajnostnega razvoja ZN prizadeva doseči ogljično nevtralnost v svojem celotnem poslovanju po Evropi. TME želi doseči 100-odstotno zmanjšanje CO2 vseh novih vozil v Zahodni Evropi do leta 2035 in bo še ponujal celotno paleto elektrificiranih pogonskih sklopov strankam po vsej regiji.

Toyota v vodiku vidi enega izmed ključnih gradnikov ogljične nevtralnosti. Tehnologija gorivnih celic, ki jo razvija, ni uporabna le za mobilnost, temveč tudi v širšem gospodarstvu. Napredna tehnologija vodikovih gorivnih celic znamke Toyota je že integrirana v osebne avtomobile, avtobuse, tovornjake, vlake in ladje. Poleg tega pa ponujajo tudi številne stacionarne rešitve za vrsto poslovnih strank. Za zadostitev naraščajočega povpraševanja v regiji so pod okriljem TME januarja 2022 začeli proizvajati drugo generacijo kompaktnih modulov gorivnih celic v Evropi.


VIR: Toyota Adia