Ministrstvo za naravne vire in prostor je v ponedeljek javno razgrnilo predlog državnega prostorskega načrta (DPN) za nadgradnjo železniške proge Ljubljana-Kranj/Naklo. Danes bo v Škofji Loki prva javna predstavitev, sledile bodo še v Kranju, Medvodah in Ljubljani. Projekt je namenjen povečanju zmogljivosti proge z dograditvijo drugega tira.
Škofja Loka/Ljubljana/Kranj, 13. junija - Ministrstvo za naravne vire in prostor je v ponedeljek javno razgrnilo predlog državnega prostorskega načrta (DPN) za nadgradnjo železniške proge Ljubljana-Kranj/Naklo. Danes bo v Škofji Loki prva javna predstavitev, sledile bodo še v Kranju, Medvodah in Ljubljani. Projekt je namenjen povečanju zmogljivosti proge z dograditvijo drugega tira.
Območje nadgradnje obstoječe proge skladno z upoštevanjem načela varčne rabe prostora in združevanja infrastrukturnih koridorjev v največji možni meri poteka v koridorju obstoječe proge. Kot je razvidno iz predloga DPN, se trasa dvotirne proge začne na zahodnem delu železniške postaje Ljubljana in sledi trasi obstoječega tira.
Predvidena je rekonstrukcija postaje Šiška pred prečkanjem Drenikove ulice. Nato trasa poteka po razširjenem nadvozu preko Drenikove ulice, kjer se odcepi nova dvotirna železniška proga proti Kamniku, ter nadaljuje mimo železniških postajališč Litostroj in Stegne ter postaje Vižmarje naprej proti severu, kjer bo predvidoma zgrajeno železniško postajališče Stanežiče, ki bo nadomestilo postajališče Medno in omogočilo navezavo na parkirišče P+R.
Po prečkanju regionalne ceste Stanežiče-Jeprca se trasa proge odmakne od trase obstoječega tira in poteka v pokritem vkopu in predoru Medno proti Medvodam. Pred železniško postajo Medvode ponovno poteka ob trasi obstoječega tira.
V nadaljevanju bo proga prečkala reko Soro in se odmaknila od obstoječega tira in poselitve v pokrit vkop Svetje, križala regionalno cesto Škofja Loka-Jeprca in potekala do novega postajališče Reteče. Potekala bo vzhodno od Reteč do Godešiča in naprej do železniške postaje Škofja Loka vzporedno z obstoječim tirom.
Za postajo Škofja Loka poteka trasa dvotirne železnice po trasi obstoječe proge preko Sorškega polja, nakar se usmeri zahodno od trase obstoječega tira in se v predoru Labore spusti proti postaji Kranj. V tem delu predlog DPN sledi predlogu Direkcije RS za infrastrukturo, da proga poteka po varianti Labore, ki ga je direkcija podala po razburjenju krajanov Orehka in njihovih opozorilih, da bi bila druga različica trase, ki bi šla skozi njihovo naselje, za kraj uničujoča.
Kot so sporočili z ministrstva za infrastrukturo, je ministrica Alenka Bratušek ob razgrnitvi predloga DPN poudarila, da so krajanom Orehka že lani aprila zagotovili, da odločitev glede trase še ni bila sprejeta in da se variante še preverjajo. "Ponavljam, da je izbrana varianta skozi Labore, ki je vključena v predlog državnega prostorskega načrta, osnovna rešitev, saj trasa skozi Orehek nikoli ni bila izbrana kot najboljša," je pojasnila.
"Vedno je treba najprej poslušati stroko, ki presoja vrsto argumentov z vidika okolja, ljudi, ekonomike in družbene sprejemljivosti in na podlagi vseh teh podatkov pripravi najboljšo odločitev. Želim si, da v prihodnje ne bi prihajalo do podobnih komunikacijskih šumov, ki ne koristijo nikomur, prinašajo pa veliko slabe volje namesto konstruktivne javne razprave," je izpostavila ministrica.
Na železniški postaji Kranj se bo odcepila dvotirna železniška proga Kranj-Naklo. Proga prečka Savo in poteka mimo novega postajališča Struževo. Za Struževem je predvidena navezava nove tovorne železniške postaje Kranj Polica. Med postajališčem Struževo in tovorno postajo Kranj je načrtovan tudi odcep, ki bo omogočal potencialno navezavo železniške proge proti brniškemu letališču, ki pa ni predmet tega prostorskega načrta.
Drugi odcep proge se nadaljuje po trasi obstoječega tira kot enotirna proga do Naklega, kjer se s postajališčem konča. Nadgradnja preostanka gorenjske železniške proge na odseku Kranj-Jesenice je predvidena z drugim DPN, za katerega je vlada marca sprejela sklep o pripravi.
Načrtovana prostorska ureditev od Ljubljane do Kranja obsega nadgradnjo dela gorenjske proge v dolžini približno 30 kilometrov. Osnovni cilj nadgradnje je povečanje prepustne in prevozne zmogljivosti proge z dograditvijo drugega tira. Doseči želijo tudi večjo stopnjo varnosti prometa in njegovo učinkovitejše vodenje, znižati obratovalnih stroške in izboljšati prevoz potnikov. Progo naj bi nadgradili za hitrosti do 160 kilometrov na uro za potniški promet in 100 kilometrov na uro za tovornega.
Sprejet DPN bo osnova za izdelavo projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja in za parcelacijo zemljišč ter njihov odkup. Javna razgrnitev predloga DPN bo potekala do 26. julija, v tem času se bodo odvile tudi javne predstavitve, in sicer danes v Škofji Loki, v ponedeljek v Kranju, v torek v Medvodah in prihodnji četrtek v Ljubljani.
Ministrstvo za naravne vire in prostor bo pripombe in predloge preučilo ter v roku 30 dni po končani javni razgrnitvi do njih zavzelo stališče. Utemeljene pripombe bodo upoštevali pri izdelavi končnega predloga DPN. Po uskladitvi predloga z nosilci urejanja prostora, bo sledil sprejem DPN na vladi.
VIR: STAkrog