Ford je začel serijsko izdelavo povsem električnega Ford Explorerja v svojem prvem obratu za proizvodnjo električnih vozil v Evropi, ki ga je z naložbo v vrednosti 2 milijardi dolarjev (pribl. 1,85 milijarde evrov) iz zgodovinske tovarne spremenil v tovarno prihodnosti.
Ford je začel serijsko izdelavo povsem električnega Ford Explorerja v svojem prvem obratu za proizvodnjo električnih vozil v Evropi, ki ga je z naložbo v vrednosti 2 milijardi dolarjev (pribl. 1,85 milijarde evrov) iz zgodovinske tovarne spremenil v tovarno prihodnosti.
Električni Ford Explorer je prvo vozilo, ki prihaja s proizvodne linije Fordovega centra za električna vozila v Kölnu, kar je pomemben korak na poti proizvodnje nove generacije izjemno kakovostnih električnih osebnih vozil za evropsko regijo. Kmalu bodo razkrili naslednje električno vozilo – to bo novi športni ‘crossover’, ki ga bodo v Kölnu začeli proizvajati še letos.
Novi povsem električni Explorer združuje nemški inženiring, ameriški pristop in vrhunsko serijsko opremo, ki vključuje baterijske električne pogonske sklope za ničelne emisije brez izpušnih plinov med vožnjo in doseg več kot 600 km z enim polnjenjem.
“Videti, kako se kölnska tovarna, ki jo je Ford ustanovil leta 1930, spreminja v najsodobnejšo tovarno za proizvodnjo električnih vozil, je naravnost osupljivo. Začetek množične proizvodnje električnih vozil z novim povsem električnim Explorerjem pomeni začetek novega obdobja za znamko Ford v Evropi,” je povedal Kieran Cahill, podpredsednik proizvodnje v družbi Ford v Evropi in drugih mednarodnih trgih.
Tovarna prihodnosti
Center za električna vozila v Kölnu je opremljen z vrhunsko umetno inteligenco in simfonijo več sto skrbno usklajenih najsodobnejših robotov, ki bodo regijo oskrbovali z novo generacijo odličnih električnih vozil. ‘Digitalni dvojček’ v obratu nadzira in izboljšuje vsak ukrep ter tako pomaga zagotavljati standarde kakovosti brez primere.
Kölnski center za električna vozila uporablja samoučeče se naprave in več kot 600 novih robotov, ki skrbijo za varjenje, rezanje, prašno lakiranje, barvanje in spajanje v zapletenem baletu, da zagotovijo natančnost, učinkovitost in vrhunsko kakovost.
Nov nadzorni center v realnem času spremlja celoten postopek montaže – do količin vsakega dela in števila matic na posameznem delovnem mestu. ‘Digitalni dvojček’ v obratu je prikazan na velikanskem zaslonu na dotik, ki vsebuje vse delovne postaje z informacijami o orodju, dobavi materiala, varnosti pri delu in drugimi podatki. Zaposleni na montažni liniji prek manjših zaslonov na dotik zagotavljajo dodatne informacije o stanju svojega delovnega mesta.
“S spremljanjem in kontroliranjem vsakega koraka proizvodnega procesa, bo Ford za svoje stranke dosegel raven kakovosti brez primere,” je povedal Rene Wolf, direktor proizvodnje v družbi Ford-Werke.
Še bolj trajnostna proizvodnja
Kölnski center za električna vozila je vsekakor eden najučinkovitejših Fordovih obratov za sestavljanje vozil po vsem svetu, saj omogoča znatno zmanjšanje emisij ter porabe vode in energije.
Ford si prizadeva, da bi kölnski center za električna vozila dosegel ogljično nevtralnost. Po začetku proizvodnje bodo spremljali in beležili podatke o emisijah toplogrednih plinov za neodvisno certificiranje v skladu z najnovejšimi mednarodnimi standardi. V okviru te poti ogljične nevtralnosti bo Ford nenehno izboljševal ogljično učinkovitost in zmanjševal emisije preostalih toplogrednih plinov.
Poleg pobud za zmanjšanje emisij, porabe vode in porabe energije je vsa električna energija, potrebna za delovanje obrata, 100-odstotno certificirana električna energija iz obnovljivih virov, namesto zemeljskega plina pa uporabljajo biometan. Družba Ford Motor Company namerava do leta 2035 doseči ogljično nevtralnost v svojem evropskem proizvodnem odtisu, ki vključuje obrate, logistiko in neposredne dobavitelje.
Ali ste vedeli?
- Fordov napredni center za električna vozila vsakih 54 sekund proizvede novega Explorerja,
- v 90 letih obstoja tovarne v Kölnu je bilo tam proizvedenih več kot 18 milijonov vozil,
- zaradi novega postopka sušenja tovarna vsako leto prihrani 1000 ton CO2,
- umetna inteligenca nadzira proizvodnjo vozil.
VIR: Ford