Zaradi negativne percepcije cepljenja na splošno je število otrok, cepljenih proti HPV, kljub naraščajočemu trendu v preteklosti v zadnjih letih začelo upadati.
Zaradi negativne percepcije cepljenja na splošno je število otrok, cepljenih proti HPV, kljub naraščajočemu trendu v preteklosti v zadnjih letih začelo upadati.
To ima zelo resne posledice na posameznika kot družbo, zato so v Zvezi slovenskih društev za boj proti raku želeli starše opomniti na pomen cepljenja proti HPV z izvirno komunikacijsko kampanjo. Pri tem jim je pomagala agencija AV studio, ki je z nekonvencionalno kampanjo uspela znanstvene argumente ciljni skupini in splošni javnosti približati na poljuden in celo zanimiv način.
Po mnenju zdravniške stroke in zainteresirane javnosti so tovrstne kampanje potrebne, saj imamo vsako leto novo ciljno skupino, ki jo želijo še posebej nagovoriti. To so starši šestošolcev, ki se morajo odločiti za cepljenje sina ali hčere, saj je cepljenje proti HPV prostovoljno in do 15. leta starši podpišejo soglasje, da se z njim strinjajo. Nekateri starši zavrnejo cepljenje svojih otrok zaradi osebnih prepričanj ali zaskrbljenosti glede neželenih učinkov. Kampanje morajo prav zato ponuditi zanesljive informacije, ki pomagajo pri sprejemanju informiranih odločitev.
DESA MUCK KOT GLAVNI OBRAZ KAMPANJE
V agenciji AV studio so se spomnili, da je v mladosti staršev otrok, ki so zdaj primerni za cepljenje, tabuje, povezane s spolnostjo, razbijala mladinska pisateljica Desa Muck s široko poznano in takrat najbolj brano knjigo Blazno resno o seksu. Zato so se odločili, da jo povabijo k projektu »Blazno resno o HPV«. Delu se je pridružil tudi ilustrator Matej de Cecco, ki je kot avtor originalnih ilustracij knjige Blazno resno o seksu tudi v nadaljevanju poskrbel za prepoznavnost in popestritev vsebine. Knjižico so v tiskani izdaji že prejeli starši šestošolcev po vsej Sloveniji, brezplačen izvod pa je mogoče tudi naročiti ali si ga izposoditi v knjižnicah. Ob tem so pripravili komunikacijo na tiskanih, video in spletnih kanalih, k sodelovanju pa so povebili tudi vplivneže.
Gal Erbežnik, izvršni kreativni direktor v agenciji AV studio, je komentiral: »Pri ideji se je res vse poklopilo, je bil pa to šele začetek, nestandardne rešitve v oglaševanju so veliko zahtevnejše za izvedbo kot običajne komunikacijske kampanje, a zdaj nam je uspelo.«
Knjižica Blazno resno o HPV je bila predstavljena tudi na novinarski konferenci, prvi odzivi njenih ustvarjalcev naj bi bili zelo dobri, saj je že v ponatisu. »Uspešnost te kampanje bomo lahko ocenili tudi na podlagi dejanskih podatkov o precepljenosti proti HPV v Sloveniji,« so še dodali v agenciji.
VIR: MM