Pogodbo s telekomunikacijskim operaterjem ima podpisano skoraj vsak polnoletni državljan RS, zato ni dvoma, da smo odvisni od svojega ponudnika telekomunikacijskih storitev.

Pogodbo s telekomunikacijskim operaterjem ima podpisano skoraj vsak polnoletni  državljan RS, zato ni dvoma, da smo odvisni od svojega ponudnika telekomunikacijskih  storitev. Zveza potrošnikov Slovenije je v preteklosti pogosto opozarjala na neupravičene  dvige naročnin na storitve telekomunikacijskih operaterjev. Slednji so pozive večinoma  ignorirali, zato so se v ZPS odločili, da se pridružijo kolektivnim odškodninskim  postopkom, ki jih je zoper telekomunikacijske operaterje sprožil VZMD - Vseslovensko  združenje malih deležnikov. Oboji so namreč ocenili, da je to žal edina možnost za  prekinitev problematičnih praks, ki škodujejo interesom slovenskih potrošnikov in kršijo  potrošniške pravice. 

Skupaj vabijo vse oškodovane potrošnike, da se jim pridružijo. Ne prezrite: pridružitev je  preprosta in brezplačna. Kliknite na www.kolektivno-varstvo.si/#obrazec in s prijavo zahtevajte  zakonsko skladne poslovne prakse, ki jih do zdaj ni bilo. V primeru uspešne tožbe boste med  prvimi obveščeni o tem, kako do odškodnine v kolektivnem postopku. Več prijav bo, bolj jasen bo  signal telekomunikacijskim operaterjem, da je čas, da se nepoštene prakse končajo. 

»Prepričani smo, da skupaj lahko dosežemo spremembe. VZMD skupaj z nami in vami – potrošniki.  Kolektivna tožba je logičen korak naprej pri uveljavljanju pravic potrošnikov. ZPS zato podpira  aktivnosti VZMD v zvezi z omenjenimi kolektivnimi tožbami in se je kampanji Halo, operater! Bodi  fer. tudi pridružila. Verjamemo, da je skupno delovanje različnih organizacij, ki v tem primeru  zastopamo interese potrošnikov – naročnikov telekomunikacijskih paketov, ključno za dosego bolj  poštenih pogojev na trgu,«
je ob tej priložnosti povedala  
Breda Kutin, predsednica ZPS. 

Glavni očitki operaterjem 
∙ Operaterji si jemljejo pravico, da enostransko spreminjajo vse pogodbene pogoje, vključno s ceno, brez jasnih in vnaprej določenih razlogov ter metodologije za  spreminjanje cene. Gre za neustrezen (nezakonit) način spreminjanja pogodbenih  pogojev, saj močnejša stranka kadar koli po svoji presoji zvišuje ceno naročniških  paketov. 

Operaterji so v razmerjih s potrošniki močnejša stranka, ne samo zaradi  svoje ekonomske moči, ampak tudi zato, ker sami določajo vsebino (tipske)  pogodbe, ki jo z njimi sklenejo potrošniki. Pogodbeni pogoji so oblikovani vnaprej,  potrošniki se s pogodbo lahko zgolj strinjajo ali ostanejo brez telefona, saj ima večina  operaterjev skoraj identične pogoje. Brez mobilnega telefona pa danes skoraj ne  moremo biti, saj nanj niso vezane le klasične storitve (klici, posredovanje sporočil),  ampak tudi poslovanje z banko ipd. Podobno velja za fiksni dostop do interneta. 

Pogodbeni odnos tako nesorazmerno favorizira operaterje. To dokazuje  tudi dejstvo, da potrošnik nima možnosti enostranske spremembe pogodbenih 
pogojev, pri čemer bi imel operater po stari ureditvi 30-dnevni rok, po novi pa  60-dnevnega, da odstopi

Po ocenah VZMD je oškodovanih blizu 1,5 milijona naročnikov, v skupni vrednosti več kot 250  milijonov evrov. Še bolj nazorno: 1 € mesečne podražitve na posameznika res ni veliko, a 1 € več  let na 1,5 mio slovenskih naročnikov je enormna številka! 

Na VZMD in ZPS so se odločili, da si bodo skupaj prizadevali, da bodo potrošniki zaradi  neupravičenih podražitev prejeli odškodnino, hkrati pa verjamejo, da bodo dosegli pomemben  premik k prenehanju tržnih praks, ki jih operaterji izvajajo v škodo potrošnikov. 

Mag. Kristjan Verbič, predsednik VZMD:
"V VZMD izražamo zadovoljstvo, da sta k našim  prizadevanjem pristopili odvetniški pisarni Jereb in Titan, preko katerih smo sprožili kolektivne  tožbe zoper štiri največje slovenske operaterje: Telekom Slovenije d.d., A1 Slovenija d.d., Telemach  d.o.o. in T–2 d.o.o. Oškodovanih je blizu 1,5 mio slovenskih naročnikov, v skupni vrednosti preko  250 mio €. Posebej pa pozdravljamo pridružitev Zveze potrošnikov Slovenije in sicer v skupni  kampanji »Halo, operater! Bodi fer.«, katere cilj je spoštovanje pravic potrošnikov oz. naročnikov  ter zakonsko skladne poslovne prakse, ki jih doslej žal ni bilo. Obiščite našo spletno  stran www.kolektivno-varstvo.si in se nam pridružite tudi vi!" 

Iz Odvetniške pisarne Jereb in Odvetniške družbe Titan
sporočajo, da v kolektivnih  postopkih, sproženih zoper telekomunikacijske operaterje, po vloženih tožbah in prejetih  odgovorih na tožbe v vseh postopkih čakajo na razpis sodišča za prvo obravnavo glede procesnih  vidikov. 

Ste med oškodovanci? 

Če na katero koli izmed spodnjih vprašanj odgovorite z DA, potem ni dvoma, da ste med  oškodovanci.  

- Ali ste oziroma ste bili kadar koli od januarja 2018 naprej naročnik storitev Telekoma  Slovenije, A1 Slovenija, Telemacha ali T-2? 
- Ali ste naročnik kot fizična oseba = potrošnik in vam je v času naročniškega razmerja  telekomunikacijski operater enostransko zvišal ceno naročnine? 
- Ste po podražitvi še naprej ostali v naročniškem razmerju, čeprav se z višanjem niste  strinjali? 

Pridružite se tudi vi!
Izpolnite obrazec na www.kolektivno-varstvo.si/#obrazec Prijava vam bo vzela tri minute. Ob prijavi boste vnesli naslednje podatke: ime in priimek,  naslov stalnega prebivališča, datum rojstva, elektronski naslov, telefonsko številko in označbo,  pri katerem operaterju imate ali ste imeli sklenjeno naročniško pogodbo. Dokazila v tem  trenutku niso potrebna. Obrazec vam prilagamo tudi v fizični obliki, izpolnjenega lahko pošljete  na naslov Vseslovensko združenje malih deležnikov, Hrenova 13, 1000 Ljubljana. 

»Kampanja Halo operater! Bodi fer. je smiselno nadaljevanje naše kampanje Vezava za oba, v  okviru katere smo leta 2019 operaterje pozvali, naj prenehajo s sporno prakso enostranskega  dviga naročnin v času, ko je potrošnik vezan na določenega operaterja zaradi npr. nakupa  mobilnega telefona. Žal smo naleteli na gluha ušesa. Pri kolektivnih tožbah zoper operaterje smo  prepoznali podobno pravno problematiko,« je ob tej priložnosti izpostavila Petra Lovišček,  vodja pravne pisarne na ZPS. 

Sodelovanje je za vse potrošnike brezplačno
Stranka v kolektivnih postopkih je VZMD (in ne potrošniki). Sodelovanje je za vse potrošnike  popolnoma brezplačno in ne predstavlja nobenega tveganja, v primeru pozitivnega izida lahko le  pridobite.  

Kolektivna tožba – zahteven in dolgotrajen proces 

Res gre za zahteven in dolgotrajen proces, vendar je to pogosto edini način, da se velika podjetja  soočijo z učinki svojih dejanj na potrošnike in prevzamejo odgovornost za škodo, ki jo povzročijo.  In telekomunikacijski operaterji so pozive k spoštovanju zakonodaje do sedaj preprosto  ignorirali. Pot na sodišče je bila skrajni, a žal edini ukrep. Podprite naša prizadevanja za pošten in  transparenten trg telekomunikacij.  

Spletna stran kampanje:  
https://www.zps.si/kampanje/halo-operater-bodi-fer-1435 
https://kolektivno-varstvo.si

VIR: VZMD