Občutek javnosti, da je intenziteta in številnost objav vojne v Ukrajini enaka tako v dinamiki in količini objav, kot pri pojavu COVID-19 v prvih osmih tednih leta 2020 ni napačen, vendar tudi ni povsem točen.
Dinamika oz. trend je zelo podoben, vendar je število objav v prvih 8 tednih 2020 o COVID-19 za pet odstotkov večje od skupnega števila objav o vojni v Ukrajini. Geografska in čustvena bližina Ukrajine je povzročila izreden angažma slovenskih medijev, ki ga lahko primerjamo z nastopom koronavirusne epidemije pred natanko dvema letoma. Prav primerjava s količinami objav v primeru koronavirusne pandemije nam bo služila za razumevanje delovanja in vloge medijev v kriznih družbenih razmerah. A kot kažeta krivulji količine publicitete po tednih, obstaja izjemna podobnost v začetni fazi in pri dejanskemu nastopu krize (vojne). Sicer je bila skupna količina objav v dobrih dveh mesecih v primeru ukrajinske krize skoraj slabih 50 % manjša od količin pandemske publicitete v istem odboju letošnjega leta.
Kriza v Ukrajini ima dolgo brado in zaenkrat ni brivca, ki bi jo pristrigel. Kot vidimo v grafu, je bila kriza v prvem tednu letošnjega leta že redno na dnevnem urniku slovenskih medijev. Do 6.3.2022 so slovenski mediji o krizi in vojni v Ukrajini objavili 12.175 objav, o pandemiji COVID-19 pa 25.405. Količina objav se je v januarju konstantno povečevala in se v zadnjih dveh tednih približala 400 objavam na teden. V januarju so objave s svojim komuniciranjem večinoma iniciirale ZDA, ki so z vztrajnim ritmom opozarjale na možno Rusko intervencijo, ter Rusija, ki je opozarjala na nesprejemljivost vstopa Ukrajine v zvezo NATO. Sredi februarja se je število objav glede na zaostritev situacije podvojilo in doseglo tedensko 786 objav, takrat so ZDA konkretno napovedale začetek napada za sredo 17.2.2022. A kot vemo, se ob sredah vojne ne začenjajo. V zadnjih dveh tednih februarja pa je ta tema dejansko preplavila medije in dosegla 6.216 objav v zadnjem tednu, ko so se napovedi o izbruhu vojne žal uresničile.
Januarja 2022 ko je bila Ukrajinska kriza medijsko še neznatna se je koronavirusna pandemija gibala v območju 4.000 objav tedensko. V prvi polovici februarja se je količina objav o pandemiji prepolovila, o ukrajinski krizi pa podvojila. V tretjem tednu februarja pa se količini obeh kriz srečata in po količini konkurirata. Od tu naprej pandemija pospešeno izginja, z dejansko Rusko intervencijo pa ukrajinska kriza v medijih dosega zenit. Nastop vojne v Ukrajini je obseg publicitete povečal na podobne ekstremne vrednosti kot smo jih zabeležili pri pandemiji ob uvedbi zaprtja države. Kot vidimo objave o pandemiji niso izginile, potem ko so cel februar beležile strmo padanje se je v zadnjem tednu število ponovno začelo povečevati.
PRESS CLIPPING
PRESS CLIPPING
Tržaška cesta 65 | 2000 | Maribor
tel (386) 2 250 40 10