Evropska unija je julija uvedla dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov s Kitajske, s čimer naj bi omogočili pošteno konkurenco na evropskem trgu vozil. V novem predlogu te carine nekoliko omilila. Kitajski proizvajalci so kljub temu nezadovoljni in opozarjajo na pretiran evropski protekcionizem.
Datum objave:
21. avgust 2024
Avtor:
Katarina Prelesnik
Evropska unija je julija uvedla dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov s Kitajske, s čimer naj bi omogočili pošteno konkurenco na evropskem trgu vozil. V novem predlogu te carine nekoliko omilila. Kitajski proizvajalci so kljub temu nezadovoljni in opozarjajo na pretiran evropski protekcionizem.
Evropska komisija je v začetku julija uvedla dodatne carine za uvoz električnih vozil s Kitajske. Odločitev je bila posledica uradne preiskave, ki jo je komisija začela minulega oktobra, in se nanaša na nepoštene subvencije kitajskim proizvajalcem, ki ogrožajo konkurenčnost evropskih proizvajalcev. Na podlagi tega so 5. julija letos uvedli dodatne carine na uvoz kitajskih električnih vozil.
Po prejemu pripomb na novo regulativo je Evropska komisija v novem predlogu carine nekoliko omilila. Tako bodo dodatne carine za vozila BYD namesto 17,4 znašale 17 odstotkov, za vozila Geely se carine z 19,9 znižajo na 19,3 odstotkov, carine za vozila SAIC pa bodo s 37,6 odstotkov znižane na 36,3 odstotke.
Ostali sodelujoči proizvajalci (torej tisti, ki so vključeni v uradno preiskavo, kot so BMW, Mercedes, Volkswagen), ki e-vozila izdelujejo na Kitajskem, bodo prav tako morali plačevati dodatne carine, ki se z 21 povečajo na 21,3 odstotkov. Najvišje dodatne carine pa bodo doletele nesodelujoče proizvajalce, in sicer po novem predlogu 36,3 odstotke, kar je sicer nekoliko nižje od prvotnih 38,1 odstotkov.
Iz komisije so še sporočili, da bo dodatna carina veljala tudi za družbo Tesla, ki prav tako izvaža s Kitajske, in sicer bo znašala 9 odstotkov – znatno znižanje s prvotnih 21 odstotkov. Razlog za to naj bi bil, da Tesla ne prejema enakih subvencij kitajske vlade kot kitajski proizvajalci. Novosti predloga sta še, da imajo tisti kitajski proizvajalci in skupna podjetja z EU proizvajalci, ki še niso izvažali v EU, možnost, da izkoristijo nižje davčne stopnje, ter odločitev, da se davki ne poberejo za nazaj.
Komisija je osnutek novih carin objavila včeraj, sledi desetdnevni rok za oddajo pripomb. Medtem kot se Bruselj in Peking še vedno pogajata glede carin, pa so se že oglasili pri kitajski trgovinski zbornici pri EU, kjer so s predlogom nezadovoljni in ostro nasprotujejo evropskemu protekcionizmu. Trdijo namreč, da konkurenčne cene njihovih vozil niso posledica državnih subvencij, ampak obsega proizvodnje in prednosti dobavne verige. Opozarjajo še, da bi predlagani ukrepi lahko še zaostrili trenja med Kitajsko in EU ter upočasnili globalno trgovanje in zeleni razvoj.
Še strožje ukrepe za zaščito avtomobilskega trga so medtem že maja sprejeli v ZDA, kjer so uvedli kar 100-odstotne dodatne carine, s čimer so praktično zaprli vrata kitajskim proizvajalcem in močno omejili trgovanje, določeni kitajski proizvajalci pa so že napovedali umik iz države.
VIR: Naš Stik