V primerjavi s primerljivimi limuzinami z dizelskim motorjem zagotavlja Hyundai Ioniq 6 v petih letih več tisoč evrov prihrankov.

Datum objave:
6. november 2023

Avtor:
Brane Janjič / Željko Purgar

Avtor fotografij:
Željko Purgar
V primerjavi s primerljivimi limuzinami z dizelskim motorjem zagotavlja Hyundai Ioniq 6 v petih letih več tisoč evrov prihrankov. 

Ker Hyundai v svoji ponudbi nima primerljivo velike, zmogljive in opremljene limuzine, kot je Ioniq 6 impression (maloprodajna cena 57 tisoč evrov), smo za primerjavo stroškov uporabe izbrali škodo superb 2.0 TDI DSG L&K (48.731 evra). Tako kot vedno, smo za izhodišče izračuna stroška oskrbe z električno energijo uporabili dvoetažno hišo bivalne površine 180 kvadratnih metrov, ogrevano s toplotno črpalko (zrak-zrak) v Kranju. Za hišo velja mesečno povprečje celoletne porabe električne energije, brez uporabe električnega avtomobila, 260 kWh po višji tarifi in 355 kWh po nižji tarifi. Hiša je na omrežje priključena s trifaznim priključkom moči 17 kW. Porabo električne energije za vožnjo z električnim avtomobilom smo izračunali na osnovi seštevka polnjenj ponoči, to je v času nižje tarife, za vsak scenarij uporabe posebej. Pri tem smo upoštevali delovni dan ter vožnjo iz različnih krajev Slovenije na delo v Ljubljano, in sicer vožnjo dolgo 260 kilometrov za Mariborčane, 200 kilometrov dolgo vožnjo za Koprčane in Novogoričane, 150 kilometrov dolgo vožnjo za Celjane in Novomeščane ter 100 kilometrov dolgo vožnjo za Postojnčane. Pri scenarijih vsakdanje uporabe avtomobila na regionalni cesti pa je bil uporabljen izračun za 120 prevoženih kilometrov na delovni dan. Porabo energije za ta tip vožnje smo izmerili na povratni poti med Ljubljano in Kočevjem. Seveda je vsakdanje razdalje možno uporabiti za katerekoli primerljive relacije, ne le za pot na delo v glavno mesto.

Pri izračunu smo upoštevali subvencijo za nakup električnega avtomobila v višini 4.500 evra, ceno dizelskega goriva 1,651 €/l (13. oktobra 2023), bruto porabo električnega avtomobila z upoštevanjem izgub ob polnjenju, ki znaša 22,4 kWh na 100 kilometrov po avtocesti in 15,2 kWh na 100 kilometrov na regionalni cesti, ter porabo plinskega olja ob vožnji po avtocesti 7,1 l na 100 kilometrov oziroma 5,2 l na 100 kilometrov za vožnjo po regionalni cesti. Meritve porabe in polnjenja so bile opravljene v idealnih vremenskih razmerah. Pri preračunavanju so bile upoštevane cene električne energije za gospodinjstva in male gospodarske odjemalce, skladno z omejenimi cenami do 31. decembra 2023. Rdeče številke s predznakom minus predstavljajo prednost za avtomobil na fosilna goriva. Poraba na avtocestni je bila izmerjena na povratni poti med Ljubljano in Mariborom z največjo dovoljeno hitrostjo, z vsaj 85-odstotnim deležem vožnje po avtocesti. Poraba po regionalni cesti pa je bila izmerjena na povratni poti med Ljubljano in Kočevjem. Poraba avtomobila na fosilna goriva je povzeta po portalu spritmonitor.de in testih avtomobilov v slovenskih avtomobilskih medijih. Pri oskrbi z električno energijo pri delodajalcu v delovnem času (skladno s konceptom E8) so bili upoštevani podatki o oskrbi z električno energijo srednje velike poslovne stavbe v Ljubljani. Pri stroškovniku so bile upoštevane tudi dajatve za uporabo cest, nabavo in postavitev domače polnilnice ter med drugim tudi stroški vzdrževanja avtomobila.

Izračuni so pokazali, da bi se, če bi primerljivo veliko limuzino na dizelski pogon zamenjali z Hyundai Ioniq 6, še posebej za rabo v službene namene, v petih letih ob prevoženih približno 300.000 kilometrih izpusti toplogrednih plinov v cestnem prometu zmanjšali za približno 56 ton. Ne glede na število prevoženih kilometrov pa bi se s prehodom na Ioniq 6 za 68 odstotkov zmanjšala tudi poraba energije. Ob tem ne gre spregledati tudi, da naftne derivate v celoti uvažamo, električno energijo pa še vedno v dobršnem deležu proizvedemo doma. 
Če ob tem upoštevamo izpuste po kriteriju od vira do kolesa (WTW), torej vire proizvodnje električne energije v Sloveniji, kar odraža specifični emisijski faktor električne energije 316 gCO2/kWh (podatek veljaven za leto 2021 z upoštevanjem sedemodstotne izgube v prenosnem omrežju), ter, ob izpustih toplogrednih plinov avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje, še izpuste pridobivanja, predelave in logistike naftnih derivatov, se izpusti toplogrednih plinov gledano globalno zmanjšajo za približno 47 ton (prevoženih približno 300.000 kilometrov v petih letih). Izraženo v odstotkih pa se, ne glede na število prevoženih kilometrov, izpusti toplogrednih plinov po kriteriju od vira do kolesa, tudi ob proizvodnji električne energije v TEŠ 6, zmanjšajo za približno 69 odstotkov. Ker se veliko toplogrednih plinov izpusti tudi pri proizvodnji in razgradnji baterij, smo upoštevali tudi ta dejavnik. Po kriteriju, ki zajame tako vire proizvodnje energenta za vožnjo ter izpuste toplogrednih plinov ob proizvodnji in razgradnji baterij (najnovejši viri navajajo povprečje 104 kg CO2/kWh), je zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov z uporabo Ioniqa 6 v petih letih, ob približno 300.000 prevoženih kilometrih, večinoma po avtocesti, približno 57-odstotno oziroma v desetletni življenjski dobi avtomobila 63-odstotno.

Prehod na električni avto oziroma zamenjava klasičnega avtomobila z Ioniqom 6 je po teh kazalcih povsem upravičena, in sicer tako glede stroškov uporabe kot zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov. S proizvodnjo električne energije v termoelektrarnah ter proizvodnjo in razgradnjo baterij vred. Z večanjem deleža obnovljivih virov energije, opuščanjem proizvodnje električne energije v termoelektrarnah ter odločnim zmanjševanjem izpustov toplogrednih plinov v celotni verigi proizvodnje in razgradnje baterij, pa se bo tehnica razogljičenja cestnega prometa in celotne družbe, hkrati z večanjem energetske učinkovitosti in manjšanjem odvisnosti od uvoza energentov, v prihodnje še bolj nagnila v smeri množične elektrifikacije prometa. 

VIR: Naš Stik