V Benetkah se je začel globalni poziv inovatorjem, da v okviru 9 milijonov dolarjev (8,35 milijona evrov) vrednega izziva za trajnostna mesta fundacije Toyota Mobility Foundation predlagajo rešitve za spodbujanje nizkoogljičnega in brezogljičnega prevoza po mestu. Cilj pobude so inovacije, ki bodo ljudi navdušile za uporabo bolj trajnostnih prevoznih sredstev.
- Benetke bodo gostile pionirske inovatorje z vsega sveta, ki bodo razvijali rešitve za povečanje uporabe nizko- in brezogljičnega prevoza po mestu.
- Benetke so eno od treh gostiteljskih mest, ki so bila izbrana v okviru izziva za trajnostna mesta, izbrani inovatorji pa bodo imeli na voljo del sredstev v višini 3 milijonov USD (2,78 milijona EUR), ki jih prejme vsako mesto.
- Občina Benetke je skupaj s fundacijo Toyota Mobility Foundation in organizacijama Challenge Works ter World Resources Institute oblikovala izziv Embracing Sustainable Mobility (Vzpostavljanje trajnostne mobilnosti).
V Benetkah se je začel globalni poziv inovatorjem, da v okviru 9 milijonov dolarjev (8,35 milijona evrov) vrednega izziva za trajnostna mesta fundacije Toyota Mobility Foundation predlagajo rešitve za spodbujanje nizkoogljičnega in brezogljičnega prevoza po mestu. Cilj pobude so inovacije, ki bodo ljudi navdušile za uporabo bolj trajnostnih prevoznih sredstev.
Občina Benetke, ki jo sestavljajo stari del, otoki v laguni in celinska mestna območja, kot sta Mestre in Marghera, so glavno mesto Benečije. Večina prebivalcev živi in dela v celinskih predmestjih, med katerimi najpomembnejše prometno vozlišče zaradi svojih cestnih in železniških povezav ter letališča predstavlja Mestre.
Benetke vlagajo v infrastrukturo za spodbujanje širjenja trajnostne mobilnosti v mestu, ki vključuje več kot 180 km kolesarskih stez in souporabo koles, skuterjev ter hibridnih vozil, pri čemer so bili prvi v Italiji. V zadnjih letih si je mesto za zagotavljanje bolj trajnostnega sistema javnega prevoza prizadevalo z uvedbo 30 novih električnih avtobusov, načrtujejo pa še dodatnih 44. Do leta 2026 načrtujejo tudi uvedbo 90 avtobusov na gorivne celice, do leta 2029 pa še več kot 32 hibridnih vodnih avtobusov, ki bodo vozili po znameniti mreži kanalov.
Vseeno pa po podatkih poročila Audimob za leto 2023 večina ljudi še vedno uporablja poznane poti in načine prevoza, kar pomeni, da so ta nizko- in brezogljična prevozna sredstva trenutno premalo izkoriščena.
Benetke v okviru izziva za trajnostna mesta mednarodne inovatorje vabijo k razvoju ustvarjalnih načinov za spodbujanje posameznikov k razmisleku glede svojega načina prevoza po mestu in k pogostejši uporabi nizko- in brezogljičnih možnosti. Občina išče načine, kako bolje razumeti potrebe potnikov in lokalnih skupnosti, da bi ustvarili prometni sistem, ki ne bo le učinkovit, temveč tudi bolj trajnostno naravnan.
Poleg deleža 3 milijonov dolarjev (2,78 milijona evrov) nepovratnih sredstev za izvedbo bodo udeleženci izziva pridobili tudi ekskluziven vpogled v kompleksen prometni sistem, ki vključuje tako kopensko kot vodno omrežje, ter praktične izkušnje z oblikovanjem in izvajanjem učinkovite kampanje za spremembo vedenja. Prav tako bodo imeli udeleženci priložnost neposredno sodelovati z mestnimi uradniki in drugimi ključnimi zainteresiranimi stranmi, vključno s ponudniki mobilnosti, kar jim bo omogočilo povezavo s potencialnimi prihodnjimi partnerji in vplivnimi odločevalci.
»Zavedamo se, kako pomembna je trajnostna naravnanost našega mesta, zato smo investirali v vrsto nizkoogljičnih prometnih sistemov za prebivalce Benetk. Zavedamo pa se, da teh sprememb ne moremo doseči samo z gradnjo nove infrastrukture ali oblikovanjem politike, temveč moramo poiskati rešitve, ki bodo resnično ustrezale potrebam prebivalcev. Zato smo veseli priložnosti za sodelovanje v izzivu za trajnostna mesta. Sodelovati želimo z inovatorji z vsega sveta in poskrbeti, da bo naše mesto pripravljeno na potrebe prihodnosti.«
Paola Ravenna, vodja oddelka za evropske politike občine Benetke
Cilj pobude, ki jo je fundacija Toyota Mobility Foundation zasnovala v sodelovanju z organizacijama Challenge Works in World Resources Institute (WRI), je povezati mesta in inovatorje pri iskanju trajnostnih, vključujočih in na realnih podatkih temelječih rešitev mobilnosti, primernih za prihodnost.
»V okviru tega izziva bomo sodelovali z inovatorji z vsega sveta, da bi prebivalce Benetk spodbudili k uporabi bolj trajnostnih načinov prevoza. Tu razvite rešitve bi lahko uporabili tudi v drugih mestih, kar bi spodbudilo globalni val trajnostne mobilnosti.«
Monica Perez Lobo, direktorica Toyota Mobility Foundation Europe
»Pri zagotavljanju bolj trajnostnih prometnih sistemov ne gre le za razvoj novih tehničnih rešitev. Enako pomembno je razumevanje potreb ljudi, ki te sisteme uporabljajo. Ta izziv je edinstvena priložnost za inovatorje z različnih področij, da svoje zamisli uporabijo v resničnem svetu in tako ugotovijo, kaj dejansko deluje in vpliva na to, kako ljudje uporabljajo prometne sisteme v mestih.«
Kathy Nothstine, vodja oddelka za mesta prihodnosti pri Challenge Works
»Zelo zanimivo bo videti, kako se bodo inovatorji z vsega sveta odzvali na ta izziv in kakšne rešitve bodo razvili, da bi Benetke postale bolj trajnostne. Izziv bo prinesel prave inovacije, ki bodo prinesle koristi prebivalcem Benetk. Še bolje pa bi bilo, če bi te rešitve lahko uporabili tudi v mestih drugod po svetu in tako izboljšali življenje še več ljudi.«
Ben Welle, direktor oddelka za integrirani transport in inovacije v centru Ross za trajnostna mesta organizacije WRI
Benetke so poleg Detroita v ZDA in Varanasija v Indiji eno od treh mest, ki bodo gostila mestne izzive. Po prvotnem razpisu junija 2023 se je na izziv prijavilo več kot 150 mest iz 46 držav po vsem svetu.
Detroit, Michigan, ZDA
Začetek 29. maja 2024 - Detroit, nekoč poznan kot "motorno mesto", želi svoj sloves spremeniti v "mesto mobilnosti" in v okviru tega prehoda išče inovatorje, ki bi mu pomagali pri uvajanju čistih in stroškovno učinkovitih rešitev na tem področju.
Izziv se osredotoča na predel Eastern Market, največje središče za proizvodnjo in distribucijo hrane v Združenih državah. Zaradi vse večjega števila stanovanjskih in poslovnih objektov mesto išče rešitve za odpravo zastojev in onesnaževanja, ki jih povzroča tovorni promet, ter tako izboljšati zdravje in dobro počutje okoliške skupnosti.
Prijave na izziv v Detroitu so zdaj odprte.
Varanasi, Utar Pradeš, Indija
Začetek 27. junija 2024 – Varanasi je "duhovna prestolnica" Indije, ki leži ob reki Ganges na severu države. Mesto je znana romarska destinacija, zato je priljubljeno tako med domačimi kot tujimi turisti. Ta pritok obiskovalcev, ki je sicer bistven za krepitev verske in kulturne podobe mesta, pa povzroča vse večje skrbi glede gneče in varnosti.
V Varanasiju je cilj izziva ustvariti inovativne, na podatkih osnovane rešitve, ki vključujejo elemente tehnologije in oblikovanja, s katerimi bi preobremenjeno območje starega mesta (Kashi) postalo varnejše in dostopnejše tako za verske turiste kot za prebivalce, vključno z ranljivimi skupinami.
Rok za prijavo na izziv v Benetkah je ponedeljek, 30. september 2024, ob 12.00 (UTC). Za več informacij obiščite spletno mesto Sustainable Cities Challenge.
Trije mestni izzivi:
TMF Sustainable Cities Challenge Benetke: Embracing Sustainable Mobility (Vzpostavljanje trajnostne mobilnosti)
TMF Sustainable Cities Challenge Detroit: Transforming Freight (Preoblikovanje tovornega prometa)
TMF Sustainable Cities Challenge Varanasi: kmalu (27. junija)
O fundaciji Toyota Mobility Foundation
FundacijoToyota Mobility Foundation (TMF) je avgusta 2014 ustanovila družba Toyota Motor Corporation (TMC), da bi podprla razvoj bolj mobilne družbe, v kateri se lahko vsakdo prosto giblje. Fundacija poudarja stalno zavezanost Toyote k nenehnim izboljšavam in spoštovanju ljudi. Pri tem uporablja Toyotino strokovno znanje in tehnologije za podporo zmogljivih sistemov mobilnosti in hkrati odpravlja razlike v mobilnosti. Fundacija TMF sodeluje z univerzami, vladami, neprofitnimi organizacijami, raziskovalnimi ustanovami in drugimi organizacijami ter ustvarja programe, ki so usklajeni s cilji trajnostnega razvoja (CTR) Združenih narodov za reševanje vprašanj mobilnosti po vsem svetu.
V preteklosti je TMF vodil številne izzive, med drugim globalni projekt Mobility Unlimited Challenge, CATCH v Maleziji, InoveMob Challenge v Braziliji in STAMP Challenge v Indiji. Več informacij o TMF in njegovem upravljanju najdete na spletnem mestu toyotamobilityfoundation.org.
O Challenge Works
Challenge Works je vodilna svetovna organizacija na področju oblikovanja in izvajanja odprtih inovacijskih izzivov, ki raznolike inovativne mislece spodbujajo k reševanju perečih problemov in uvajanju sprememb. Najbolj obetavne rešitve so nagrajene z začetnim financiranjem in strokovno podporo, glavno nagrado pa prejme inovacija, ki najbolje ali najhitreje reši problem. Ta pristop inovatorjem z različnimi ozadji in izkušnjami omogoča, da s svojo domiselnostjo dosežejo družbeni učinek. Socialno podjetje, ki ga je ustanovila britanska fundacija za inovacije za družbeno dobro Nesta, je do danes izvedlo 87 izzivov in med zmagovalne inovatorje razdelilo več kot 124 milijonov funtov. Njihovo spletno mesto najdete na https://challengeworks.org/.
O World Resources Institute
World Resources Institute (WRI) je globalna raziskovalna organizacija s pisarnami v Braziliji, na Kitajskem, v Kolumbiji, Indiji, Indoneziji, Mehiki in Združenih državah Amerike ter regionalnimi pisarnami v Afriki in Evropi. 1900 uslužbencev WRI skupaj s partnerji razvija praktične rešitve, ki izboljšujejo življenje ljudi in poskrbijo za bohotenje narave. Več informacij lahko najdete na WRI.org in na omrežju X (prej Twitter) @WorldResources.
Toyota Motor Europe NV/SA (TME) nadzoruje veleprodajo in trženje vozil Toyota, GR (Gazoo Racing) in Lexus, nadomestnih delov in dodatne opreme ter proizvodnjo in razvoj Toyote v Evropi. Toyota v Evropi neposredno zaposluje več kot 25.000 ljudi in je od leta 1990 investirala več kot 11 milijard evrov. Osem njenih evropskih proizvodnih obratov je na Portugalskem, v Združenem kraljestvu, Franciji, na Poljskem, Češkem in v Turčiji. Danes je na evropskih cestah približno 14,7 milijona vozil Toyota in Lexus, katerih voznike podpira mreža 28 nacionalnih podjetij za trženje in prodajo ter približno 2800 maloprodajnih mest v 53 državah (EU, Združeno kraljestvo, države EFTA + Rusija, Izrael, Turčija in druge vzhodnoevropske države). Leta 2023 je TME v Evropi prodal 1.173.419 vozil, kar je predstavljalo 6,7-odstotni tržni delež. Za več informacij obiščite spletno stran www.toyota-europe.com.
Toyota verjame, da če se ljudje lahko svobodno gibljejo, je vse mogoče. V želji doseči »Mobilnost za vse« si Toyota prizadeva ustvariti varnejšo, bolj povezano, vključujočo in trajnostno mobilnost, da bi dosegla svoje poslanstvo ustvarjanja »Sreče za vse«. V Evropi je družba TME uvedla blagovno znamko KINTO mobility, ki ponuja vrsto storitev mobilnosti v 20 državah, in povečuje prodajo brezemisijskih izdelkov na gorivne celice drugim podjetjem ter inženirsko podporo. Toyota si prizadeva za doseganje ogljične nevtralnosti pri svojem celotnem poslovanju v Evropi, s čimer prispeva k ciljem trajnostnega razvoja Združenih narodov. Družba TME, ki je že od nekdaj vodilna pri dejavnostih za zmanjšanje emisij CO2 v Evropi, želi do leta 2035 doseči 100-odstotno zmanjšanje emisij CO2 pri vseh novih vozilih v Zahodni Evropi in bo še naprej ponujala celotno paleto elektrificiranih pogonskih sklopov strankam v regiji s svojimi hibridnimi vozili, priključnimi hibridi, baterijskimi električnimi vozili in električnimi vozili na gorivne celice.
VIR: Toyota Adria