Primer dobre prakse povezovanja deležnikov in ponudnikov v turizmu
Park Škocjanske jame, Park vojaške zgodovine in Kobilarna Lipica že od leta 2016 sodelujemo pod skupnim imenom "Trio kraških znamenitosti". V Kobilarni Lipica smo danes slavnostno podpisali nov sporazum, s katerim smo se zavezali k nadgradnji partnerstva s skupno promocijo in ugodnostmi za obiskovalce. Direktorica Direktorata za turizem, ga. Ksenija Flegar je Trio označila za primer dobre prakse v slovenskem turizmu.
Prvi sporazum smo partnerji podpisali 12. maja 2016 in si kot cilj postavili združitev turistične ponudbe v nove skupne produkte, povečanje števila in zadovoljstva obiskovalcev. Skupna promocija in ugodnosti za turiste sta prinesla odlične rezultate. "Sploh v času epidemije smo spoznali, da smo na pravi poti. Zato želimo partnerstvo še nadgraditi," je povedal Stojan Ščuka, direktor Parka Škocjanske jame, Slovenija.
V Kobilarni Lipica smo julija lani otvorili Hotel Maestoso, ki navdušuje tako domače kot tuje goste. Direktorica Holdinga Kobilarne Lipica mag. Tatjana Vošinek Pucer meni, da je hotel le predpogoj za dolgoročni razvoj turizma. "Če želimo, da se gostje na Krasu zadržijo več dni, jim moramo ponuditi vsebino. To pa prinaša Trio kraških znamenitosti," je zatrdila.
Skupna promocija zmanjšuje stroške, hkrati pa krepi znamko Tria in promovira Kras kot turistično destinacijo. V letošnjem letu bodo tako partnerji postavili kar tri obcestne plakate velikega formata, ki bodo vabili k obisku Tria kraških znamenitosti.
"Naše zavezništvo prinaša tudi posebne ugodnosti za obiskovalce. V Triu bomo namreč priznali 25-odstotni popust vsem, ki nas bodo obiskali z manj kot tri mesece staro vstopnico drugega partnerja," je naznanila direktorica Kobilarne Lipica.
"Verjamemo v to povezovanje, želimo si, da se nadaljuje in nadgrajuje. Poleg popusta, ki ga priznavamo obiskovalcem, vse bolj sodelujemo tudi na področju promocije in marketinga. Letos s Kobilarno Lipica pripravljamo tudi dokumentarni film o generalu Pattonu in njegovem reševanju lipicancev leta 1945," je sporočil direktor Parka vojaške zgodovine Pivka, mag. Janko Boštjančič. Veselilo ga je, da so sporazum podpisali ravno na Mednarodni muzejski dan: "Navezovanje muzejske dejavnosti na turistično dejavnost je ključno za predstavljanje dediščine, saj so sicer muzeji zaprte institucije in namenjene same sebi. Park vojaške zgodovine je prav na tem področju naredil pomembne korake in je zato najbolj obiskan muzej v Sloveniji".
V Škocjanskih jamah se še posebej zavzemajo za podaljšanje turistične sezone. Po besedah direktorja Ščuke morajo poleti število obiskovalcev omejiti, saj bodo le tako ohranili ta biser, ki je del svetovne dediščine UNESCO že od leta 1986. "Obiskovalci lahko vstopnice kupijo na spletni strani, kjer vidijo, ali so vstopnice na želeni dan obiska še na voljo. Vse pa vabimo v Škocjanske jame tudi jeseni in v zimskem času, ko je z manjšo gnečo in meglicami v jami obisk še bolj doživet," je zatrdil Ščuka.
Slavnostni podpis novega sporazuma je spremljala tudi direktorica Direktorata za turizem, ga. Ksenija Flegar. Povedala je, da slovenski turizem žal nima še vzpostavljene sistemske organizacijske strukture. Zato je Trio kraških znamenitosti označila za primer dobre prakse, ki je v skladu z novo sprejeto strategijo razvoja slovenskega turizma. Ta je usmerjena k butičnemu zelenemu turizmu in sledi filozofiji "nekoliko več in veliko bolje".
Direktorji vseh treh družb so podpisali sporazum in napovedali nadgradnjo sodelovanja v prihodnjih letih ter obiskovalce povabili k nadaljnjim dogodkom in obiskom. Prvič že v nedeljo, 22. maja, ko bodo v Lipici praznovali 442 let delovanja Kobilarne.
PR Kobilarna Lipica