Čez natanko 9 dni se bo Toni Mulec, dakarski temovalec s startno številko 24 in ponosni član KTM-ove satelistke ekipe BAS World KTM racing team, v Muchnu vkrcal na čarterski let proti Savdski Arabiji.
Čez natanko 9 dni se bo Toni Mulec, dakarski temovalec s startno številko 24 in ponosni član KTM-ove satelistke ekipe BAS World KTM racing team, v Muchnu vkrcal na čarterski let proti Savdski Arabiji. S polno torbo izkušenj s svojega prvega Dakarja in več toplih vodoodpornih oblačil se bo odpravil na najtežjo izvedbo relija po letu 2007. Njegov glavni cilj tudi tokrat ostaja dakarski cilj v Yanbu, ki je nešteto malih in velikih nevarnosti, izzivov ter pasti oddaljen od starta v Al'Uli, medtem ko je Tonijeva velika želja izboljšanje že tako odličnega rezultata z Dakarja 2023 - 24. mesta v skupnem seštevku. Bo letos Toni Mulec še bolj privil plin? Na to lahko računate.
Toni, zagotovo si podrobno preštudiral traso ter posebnosti tokratne edicije – katera presenečenja tekmovalcem pripravlja Dakar 2024?
Ta izdaja bo zagotovo težja od prejšnje oziroma - moje prve. Za Dakar 2023 je veljalo, da je bila to najtežja edicija zadnjih desetih let, medtem ko Dakar 2024 napoveduje, da bo najtežja edicija po letu 2007, zadnjemu letu, ko je reli še prečil afriški kontinent. Etap je resda manj, dve manj, a je ena, maratonska, dvodnevna. Takšne etape so kritične, saj skrivajo toliko neznank, da jih je mogoče uspešno zaključiti le z nekaj obvezne sreče. Organizator je obenem obljubil težjo traso in bolj zapleteno navigacijo – bolj izkušeni vedo povedati, da organizator pri teh napovedih nikoli ne pretirava, kvečjemu svari. Na motorju bomo preživeli ogromno ur, saj imamo na sporedu zelo dolge etape z zelo dolgimi transferji. Dolgi transferji so seveda naporni, saj pomenijo, da budilka zvoni ob enih zjutraj, ponoči pa je v puščavi peklensko mraz, kar je velik problem. Težko se je toliko zbrati, da na motorju ne zaspiš, obenem pa ti vožnjo čim bliže omejitvi hitrosti ves čas krajša čas piskanje alarma oziroma sentinell. Na koncu ne veš več, ali piska zares ali si vse skupaj samo sanjal.
Katere so tiste najbolj dragocene izkušnje s tvojega prvega Dakarja, zaradi katerih bo tvoj drugi Dakar vsaj malo znosnejši?
Definitivno gre za stvari, na katere so me že lani vsi opozarjali. Ne morem reči, da jih nisem resno jemal, je pa res, da se niti v sanjah nisem zavedal, da bodo igrale tako veliko vlogo v celotni zgodbi. Mogoče se malo smešno sliši, da bom to izpostavil, a ta mrzla (včasih še deževna) jutra iz tebe izpijejo vso energijo. Zdaj vem, kako se moram obleči, kje se lahko slečem in nato oblačila tudi pustim. Tvoja koncentracija namreč močno popusti, ko se telo bori z mrazom. Ni nepomembno, ali ti prideš na start utrujen ali spočit. Povedano bolj preprosto: na Dakarju 2023 me je večino časa veliko preveč zeblo! Tudi glede hrane in energijskih dodatkov mi je zdaj vse kristalno jasno, čeprav se glede tega že prvič nisem toliko zmotil kot na primer pri oblačilih. Skrb glede tega zdaj odpade, stres pa je, kot vemo, glavni potrošnik energije. In kar je še bolj pomembno: zdaj razumem, kako deluje ves sistem, zato je glava porihtana. Ko enkrat razumem, kako zadeve delujejo, jih opravljam z levo roko. Vem, kako deluje bivak, kako etapa, miže bi vstavil potno knjigo v držalo in gas.
Na svojem prvem Dakarju si dosegel izjemen rezultat. Kako zdaj z distance gledaš na 24. mesto v skupnem seštevku in in kaj od Dakarja pričakuješ letos oziroma naslednje leto januarja?
Ko dobim to vprašanje, se vedno nasmejim, ker bom rekel enako kot lani in še z večjo lahkoto: cilj je cilj. Obenem se še bolj zavedam, da to niti pod razno ni majhna želja. Rezultat? Dal bom gas, to je jasno, čutim, da lahko letos več tvegam, a vsekakor se bom v vsakem trenutku zanašal na svoj občutek, ker je moj glavni cilj – CILJ. Glede lanskoletnega rezultata pa tole: šele zdaj se zavedam vse njegove vrednosti! Vedel sem, da bo težko, a da bo toliko nevarnosti praktično na vsakem kilometru, pa definitivno ne. Vsak dan, ko sem prišel v cilj, sem si rekel 'OK, danes sem pa res hvaležen, da se je vse dobro izteklo. Vsak dan, vseh 14 dni.
Kaj pa je tisto, kar pa te v resnici vleče nazaj na Dakar?
Tisto, kar ves čas poudarjam: podpora ljudi in spoštovanje, ki si ga prislužiš po bitki. Na zato, ker bi jaz bil rad znan, ali ker sem zaključil Dakar in je to samo po sebi junaško; ne, najbolj sem vesel, da ljudje najdejo v moji zgodbi navdih. Če s svojim odnosom do življenja in s tem, da trmasto živim svoje sanje, spremenim le eno samo osebo, je zame reli Dakar že osmišljen. Če si bo zaradi mene kdo več upal ali nekaj naredil na sebi, sem naredil največ, kar lahko.
DAKAR 2024 ČASOVNICA
PROLOG: 5. januar 2024, Al-'Ula – Al-'Ula, 158km/28km (total/special)
1. etapa: 6, januar, Alula – Al Henakiyah, 532km/405km
2. etapa: 7. januar, Al Henakiyah – Ad Dawadimi, 662km/470km
3. etapa: 8. januar, Ad Dawadimi – Al Salamiya, 733km/440km
4.etapa: 9. januar, Al Salamiya - Al-Hofuf, 631km/299km
5.etapa: 10. januar, Al-Hofuf – Shaybah, 727km/118km
6. etapa (MARATON 48H): 11.&12. januar, Shaybah – Shaybah, 766km/532km
DAN POČITKA: 13. januar, Riad
7. etapa: 14. januar, Riad – Ad Dawadimi, 873km/483km
8. etapa: 15. januar, Ad Dawadimi – Ha'il, 678km/458km
9.etapa: 16. januar, Ha'il – Al-'Ula, 639km/417km
10. etapa: 17. januar, Al-'Ula – Al-'Ula, 609km/371km
11. etapa: 18.januar, Al-'Ula – Yanbu, 587km/480km
12. etapa: 19. januar, Yanbu – Yanbu, 328km/175km
PR - Toni Mulec
PR - Toni Mulec