Popolnoma nov model temelji na uspehu prvotne Toyote C-HR, ki je bila inovator med evropskimi športnimi terenci segmenta C

Popolnoma nov model temelji na uspehu prvotne Toyote C-HR, ki je bila inovator med evropskimi športnimi terenci segmenta C

  • Oblikovana, načrtovana in izdelana v Evropi, za evropske stranke
  • Posebna zunanja zasnova spominja na konceptno vozilo
  • Sodobna notranja oprema je kombinacija funkcionalnosti in sodobnega udobja
  • Usmerjenost k trajnosti s povečano uporabo recikliranih materialov in materialov, ki niso živalskega izvora, ter zmanjšanje emisij ogljika zaradi manjše teže in novih proizvodnih procesov
  • Prilagojena uporabniška izkušnja, ki zagotavlja brezhibno in intuitivno upravljanje ter povezovanje, vključno z novim digitalnim ključem1
  • Povsem elektrificirana serija z 1,8- in 2,0-litrskim hibridnim električnim sistemom ter 2,0-litrskim priključnim hibridnim električnim sistemom z izboljšanim načinom EV
  • Funkcija geografskega omejevanja pri 2,0-litrskem priključnem hibridu PHEV ob vstopu v območje z nizkimi emisijami (LEZ) samodejno preklopi na način EV



TOYOTA C-HR: PRELOMNI MODEL ZA TOYOTO NA EVROPSKIH TLEH
Predstavitev prvotnega modela Toyota C-HR je bila prelomna tako za Toyoto kot tudi za evropske športne terence segmenta C. Šlo je za ključno dopolnitev na zelo konkurenčnem trgu, ki je v primerjavi s klasičnim oblikovanjem športnih terencev izstopala s svojim dramatičnim oblikovanjem z ostrimi robovi, podobnim videzu sodobnih športnih kupejev. 
Uspeh in inovativnost modela je pripomogla k preoblikovanju javnega mnenja o Toyoti po vsej Evropi, kar je znamki dodalo čustveno razsežnost. Odziv strank je bil neverjeten, saj je več kot polovica kot glavni razlog za nakup navedla videz in zasnovo vozila. Toyota C-HR je tako postala Toyotin najbolje prodajan model.
Popolnoma nova Toyota C-HR naslednje generacije je kakovost in ugled svojega predhodnika dvignila na še višjo raven. Ponaša se z avantgardnim oblikovanjem, naprednimi tehnologijami in ponudbo elektrificiranih hibridnih in priključnih hibridnih pogonskih sklopov, ki prinašajo večjo moč, izboljšano vodljivost in razširjene možnosti povsem električne vožnje. Novi model dodatno krepi Toyotino zavezanost Evropi, saj je bil zasnovan posebej za evropske kupce in se proizvaja izključno v Evropi, vključno s sestavljanjem visokonapetostnih baterijskih enot. 

ZASNOVANA, DA IZSTOPA IZ MNOŽICE
Pri oblikovanju nove Toyote C-HR smo sledili slogu modela Prologue, ki je bil razkrit konec leta 2022. Njena značilna zunanjost spominja na konceptno vozilo.
Prvotni model Toyote C-HR je s svojimi značilnostmi športnega kupeja zabrisal meje pri oblikovanju športnih terencev. V novem modelu s profilom »superkupeja« so te lastnosti še bolj izrazite. Sprednji del predstavlja nov obraz Toyotinih športnih terencev, ki je viden tudi na povsem električnem modelu bZ4X in novem Priusu. Videz novega modela odraža slogovne poteze, ki smo jih videli pri Toyoti C-HR Prologue. Odlikuje ga ostra in prodorna oblika, ki vozilu daje občutek pripravljenosti na hiter premik naprej. Tematika prepletajočih oblik je izrazito prisotna v natančno brušenih linijah, ki potekajo ob straneh vozila ter poudarjajo pogrezljive kljuke na vratih, ki poudarjajo prisotnost vozila na cesti in se pri Toyoti pojavljajo prvič. 
Dinamičen, zgoščen videz vozila še dodatno poudarjajo kratki previsi in velika kolesa s premerom do 20 palcev. Na voljo bo tudi v novem dvobarvnem slogu s kontrastno črno streho, ki se razteza do zadnjega odbijača in stranskega dela za zadnjimi vrati. Naša prizadevanja so bila usmerjena v ustvarjanje celostnega videza z ožjimi zaključnimi linijami in popolno integracijo kamer, radarjev in sistema za pranje žarometov s pristopom »skrite tehnologije«.
Toyotini ekipi za oblikovanje in aerodinamiko sta v tesnem sodelovanju zagotovili tako aerodinamično učinkovitost kot vizualno prepričljivo zunanjost. To je z detajli zagotovilo optimizacijo pretoka zraka čez vozilo in okoli njega, vključno z natančnim oblikovanjem sprednjega odbijača in obliko zadnjega strešnega spojlerja.
Prvotna Toyota C-HR je postavila visok standard za čutno podobo, medtem ko novi model s svojo vrhunsko notranjostjo v prefinjenem videzu naredi še korak dlje.  Vsi upravljalni elementi so zgoščeni v voznikovem prostoru, medtem ko vodoravna postavitev armaturne plošče z instrumenti in dizajn »krila« dajeta potnikom občutek, da se kabina ovija okoli njih, kar povečuje občutek udobja.

PRILAGOJENA UPORABNIŠKA IZKUŠNJA
Toyota je ustvarila brezhibno, intuitivno in prilagojeno uporabniško izkušnjo, ki bo presegla pričakovanja kupcev in priznava vrednost, ki jo današnji kupci pripisujejo povezanemu ekosistemu v vozilu, v katerem lahko z aplikacijo na svojem telefonu, zaslonom na dotik ali glasovnimi ukazi upravljajo številne funkcije vozila. Cilj je bil ustvariti jasno, intuitivno in uporabniku prilagojeno izkušnjo, ki predvideva njegove potrebe. 
Ko se voznik približa vozilu, ga slednje sprejme z dobrodošlico – vklopijo se zunanje luči in osvetlitev znaka nove Toyote C-HR na zadnjih vratih.  Voznikove priljubljene nastavitve (če so določene) za položaj sedeža, digitalno armaturno ploščo z instrumenti, prikazovalnik podatkov na vetrobranskem steklu in večpredstavnostni zaslon se nastavijo samodejno.
Toyota C-HR ima nov, 12,3-palčni povsem digitalni kombinirani instrument (odvisno od paketa opreme). Grafika je ostra, informacije pa jasno razmejene in lahko berljive. Zaslon je mogoče prilagajati tako, da prikazuje različne vsebine glede na voznikove želje ali vrsto potovanja, na primer tako, da so informacije o aktivni funkciji naprednega sistema (ADAS) vidne pri vključevanju na avtocesto. Na voljo so tri prednastavljene postavitve, ki jih lahko voznik prilagaja z gumbi na volanskem obroču. Kakovost in enostavnost uporabe sta bili izboljšani z dosledno uporabo barv, pisav za kombinirani instrument in večpredstavnostni zaslon.
Toyota C-HR bo na voljo z digitalnim ključem, pri katerem mora imeti uporabnik za dostop do vozila in zagon pri sebi le pametni telefon.1
Sistem ambientne osvetlitve v Toyoti C-HR ponuja široko paleto barv, in sicer kar 64 različnih barv. S tem omogoča neposredno in posredno osvetlitev notranjosti, ki odraža stanje v kabini – hladno ali toplo – ali čas.  Zasnovan je bil program s 24 spreminjajočimi se odtenki, ki se vsako uro spremenijo, recimo od svetlih tonov zjutraj do bolj sproščujočih zvečer. Ta svetlobna shema bo pripomogla tudi k večji varnosti. Zvočna in vizualna opozorila sistema za varno izstopanje bodo nadgrajena z rdečo notranjo osvetlitvijo, ki bo opozarjala na odpiranje vrat, če obstaja nevarnost za trk z drugimi vozili ali kolesarji, ki se približujejo od zadaj. Toyota C-HR je prvi Toyotin model, ki bo izkoristil te dopolnjene funkcionalnosti ambientne osvetlitve.
Nova Toyota C-HR bo na voljo z večpredstavnostnim paketom Toyota Smart Connect, ki vključuje (glede na paket opreme) 8- ali 12,3-palčni zaslon na dotik, glasovni asistent v vozilu in brezžično povezavo s pametnim telefonom prek Apple CarPlay ali Android Auto. Sistem bo prek svoje funkcije točk POI nudil informacije o dometu v načinu EV in lokalnih polnilnih postajah. Lastniki vozil bodo lahko z aplikacijo MyT na svojih pametnih telefonih upravljali funkcije vozila na daljavo, med drugim klimatsko napravo za segrevanje ali hlajenje vozila pred vožnjo. Visoka raven inovacij v povsem novi Toyoti C-HR vključuje edinstveno funkcijo samodejnega parkiranja. Na voljo bo tudi aplikacija, ki bo omogočala povsem oddaljeno parkiranje, pri čemer voznik ne bo v vozilu, kar mu bo omogočilo še natančnejše manevriranje v tesnih prostorih.

NAPREDNA VARNOST IN SISTEMI ZA POMOČ VOZNIKU
Vse različice povsem nove Toyote C-HR bodo opremljene z najnovejšim sklopom aktivnih varnostnih funkcij Toyota Safety Sense in funkcijami za pomoč vozniku pri vožnji. Njihov obseg in funkcionalnost sta bila razširjena, da bi zagotovili še boljšo zaščito pred številnimi pogostimi nevarnostmi za nastanek nezgode in zmanjšali obremenitev voznika. Za še večjo mero udobja bo mogoče prihodnje posodobitve sistemske programske opreme prenesti brezžično, tako da stranki ne bo treba obiskati prodajnega salona.
Glavna novost je funkcija omejevanja pospeševanja, ki omeji vsako nenadno uporabo stopalke za plin, ko sistem zazna nevarnost trka z vozilom pred seboj. Nov je tudi proaktivni sistem za pomoč pri vožnji (PDA), ki deluje pri majhnih hitrostih in skrbi za nemoteno upočasnjevanje, ko voznik zmanjšuje hitrost med približevanjem počasnejšemu vozilu pred seboj ali vozi v ovinek. Dodatna funkcija je pomoč pri krmiljenju, ki prepozna ovinek pred seboj in prilagodi silo krmiljenja, da vozniku pomaga pri enakomernem in stabilnem zavijanju.
Kupci bodo lahko izbrali tudi med naprednim varnostnim paketom, ki vključuje funkcije, kot so sistem pomoči ob menjavi voznega pasu s funkcijo opozarjanja na prečni promet spredaj, kamera za spremljanje voznika (izboljša delovanje sistema EDSS), sistem za samodejno uravnavanje dolžine svetlobnega snopa z nadzorom kamere za prilagajanje porazdelitve svetlobe in (če lokalni predpisi to dovoljujejo) prostoročna vožnja, ki pri pogostem ustavljanju in speljevanju samodejno sledi vozilu pred seboj.

PRIZADEVANJA ZA TRAJNOST IN ZMANJŠEVANJE EMISIJ OGLJIKA
Sprejeli smo obsežne ukrepe za zmanjševanje emisij ogljika in večjo uporabo recikliranih materialov, s čimer prispevamo k trajnostnemu pristopu in konceptu krožnega gospodarstva. 
V primerjavi s prejšnjim modelom je v novem vozilu dvakrat več reciklirane plastike, ki je bila uporabljena v več kot 100 različnih komponentah. Med drugim je tudi v novem oblazinjenju sedežev, ki je izdelano iz recikliranih plastenk PET.
Odbijači so iz nove plastične smole, ki je predhodno obarvana v kalupu – to je ena od naših inovacij, s katero želimo prihraniti na stotine ton izpustov CO2. Dodatne prihranke smo dosegli z novim avtomatiziranim postopkom lakiranja z barvami na vodni osnovi in z uporabo novega materiala neživalskega izvora kot nadomestek usnju za prevleko volanskega obroča.
Sprejeli smo tudi določene ukrepe na področju oblikovanja in tehnologije, da bi zmanjšali maso vozila, vključno z novim jeklom visoke trdnosti in novo obliko panoramskega strešnega okna. Fiksno panoramsko strešno okno ima nizkoemisijski premaz z odbijanjem infrardečih žarkov, ki pozimi zadržuje temperaturo znotraj kabine, poleti pa preprečuje njeno pregrevanje. Zato ni treba uporabljati običajnega senčnika, kar vozilu prihrani dodatnih 5 kg teže, za 3 cm poveča višino nad glavo in zmanjša potrebo po uporabi klimatske naprave za vzdrževanje prijetne temperature v kabini. 

ŠTIRJE ELEKTRIFICIRANI POGONSKI SKLOPI
Popolnoma novi model Toyota C-HR bo predstavljen s štirimi opcijskimi elektrificiranimi pogonskimi sklopi, kar kaže na Toyotin že preizkušen večtehnološki pristop do ogljične nevtralnosti. Pri Toyoti smo prepričani, da je treba kupcem ponuditi različne možnosti, ki jim bodo omogočile nakup cenovno dostopnih in praktičnih vozil, s katerimi bo mogoče že zdaj pospešeno zmanjševati emisije CO2 in zagotoviti uspešen prehod na mobilnost brez emisij.
Ponudba obsega 1,8- in 2,0-litrski hibrid (HEV) ter 2,0-litrski priključni hibrid (PHEV), ki smo jih poimenovali Hybrid 140, Hybrid 200 in Plug-in Hybrid 220. Hybrid 200 bo opcijsko na voljo tudi z inteligentnim štirikolesnim pogonom (AWD-i). 
Nove modele odlikuje najnovejša, peta generacija Toyotine tehnologije, ki zagotavlja vrhunsko ravnovesje med večjo močjo in nizkimi emisijami ter izpolnjuje potrebe in prioritete kupcev segmenta C. To smo dosegli s celovito prenovo glavnih komponent hibridnega sistema za zmanjšanje velikosti in mase, vključno z novim menjalnikom in nadzorno enoto sistema (PCU) ter zmogljivejšo visokonapetostno baterijo.
Pogonski sklop pri modelu Hybrid 140, ki se vgrajuje tudi pri novi seriji vozil Corolla, je izdelan za namene ekološke učinkovitosti, vendar ima bistveno več moči kot trenutni 1,8-litrski hibrid Toyota C-HR. Hybrid 200 je še močnejša izvedba, saj njegova moč prispeva k odlični hibridni vožnji z brezkompromisno učinkovitostjo.
Model Plug-in Hybrid 220 – najboljši v svojem razredu – se ponaša z dvema superlativoma: zagotavlja namreč povsem električno vožnjo za vsakodnevno uporabo in visoko učinkovito hibridno električno zmogljivost za daljša potovanja. Njegov sistem v veliki meri razbremeni voznika, saj omogoča električno vožnjo z zelo konkurenčnim dometom, s funkcijo »Regeneration Boost« pa omogoča vožnjo »z enim pedalom« – s tremi stopnjami delovanja za enostavnejšo mestno vožnjo. Pri tem samodejno prilagodi način vožnje, da optimizira učinkovitost porabe energije, s čimer prepozna najboljše možnosti za polnjenje, ko sledi poti prek navigacijskega sistema. Priključni hibrid Toyota C-HR bo z uvedbo nove funkcije geografskega omejevanja samodejno preklopil na električni pogon, ko bo voznik zapeljal v območje z nizkimi emisijami, in tako optimizirala porabo baterije na celotnem potovanju (ob uporabi navigacijskega sistema in zadostni napolnjenosti baterije).

Opcijska funkcija AWD-i, ki je na voljo pri modelu Hybrid 200, zagotavlja dodaten oprijem in stabilnost pri speljevanju, vožnji skozi ovinke ali po spolzkem cestišču, saj je na zadnji osi vozila nameščen dodaten kompakten elektromotor-generator z visokim navorom. Ta sistem deluje pri širokem razponu hitrosti vozila in različnih razmerah na cesti.

AGILNO IN ODZIVNO UPRAVLJANJE
Vsak vidik dinamičnega delovanja Toyote C-HR smo analizirali z namenom, da bi lahko ponudili izboljšave, ki temeljijo na dobrem slovesu tega modela kot okretnem in agilnem vozilu. Novi pogonski sklopi so bili kalibrirani, da bi dosegli intuitivno pospeševanje in obvladljivost z bolj neposrednim razmerjem med uporabo pedala za plin in odzivanjem vozila, kar povečuje voznikovo zaupanje in uživanje v vožnji. Tudi vzmetenje, zavore in krmiljenje so bili posodobljeni in medsebojno usklajeni, da bi dosegli idealno ravnovesje med stabilnostjo vozila, udobjem vožnje in odzivnostjo.
V času razvoja smo Toyoto C-HR podvrgli obsežnim testiranjem, ki jih je skupina Toyotinih profesionalnih voznikov opravila tako na stezi evropskega testnega centra kot na drugih vrstah cestišč in v različnih vremenskih razmerah po vsej celini, da bi lahko zagotovili najboljše možno dinamično ravnovesje.

RAZLIČICE TOYOTA C-HR PREMIERE EDITION
Nova Toyota C-HR bo predstavljena z dvema posebnima paketoma opreme Premiere Edition z najvišjo ravnijo opreme in dizajna.
Pri različici GR SPORT Premiere Edition bodo dodane stilske podrobnosti GR, vključno z vzorcem G na sprednji maski, novimi 20-palčnimi platišči iz lahke kovine, oznako GR, okrasnimi elementi »Liquid Black« na sredinski konzoli in športnima sprednjima sedežema z logotipom GR na vzglavnikih. Njegova značilna barva je »Precious Silver« v novi dvobarvni izvedbi, kjer se kontrastna črna barva razteza od strehe do zadnjega dela vozila. Opcijsko bodo na voljo tudi druge barve. Oprema vključuje prikazovalnik podatkov na vetrobranskem steklu in vrhunski avdiosistem JBL.

Različica High Premiere Edition ima značilno dvobarvno zunanjost »Sulphur«; na voljo bodo tudi druge barve. V kabini so perforirani usnjeni sedeži s kontrastnimi šivi »Sulphur«, prikazovalnik podatkov na vetrobranskem steklu in panoramsko strešno okno.
Nova Toyota C-HR s svojo zasnovo, ki spominja na konceptno vozilo, brezhibno digitalno uporabniško izkušnjo, popolnoma elektrificiranim pogonskim sklopom in okretno vozno dinamiko ohranja svoj položaj kultnega modela, privablja nove stranke in krepi znamko Toyota v Evropi.


Opomba: Vsi podatki o zmogljivosti nove Toyote C-HR so predmet homologacije. Končne specifikacije bodo potrjene pozneje ob predstavitvi izdelka.

1Uvedba digitalnega pametnega ključa je predvidena za leto 2024. Časovni načrt proizvodnje trenutno še ni na voljo. Razpoložljivost funkcij in specifikacije vozila se lahko razlikujejo med modeli, paketi opreme in glede na razpoložljivost na trgu. 

VIR: Toyota Adria