Blagovna znamka Maestro letos slavi že svojo 70-letnico. V tem času so dobili sloves »strokovnjaka za začimbe«, vse skupaj pa se je začelo z eno samo začimbo: poprom
Začetek zgodbe sega v leto 1954, ko so v podjetju Začimba, ustanovljenem v Sečoveljskih solinah v Seči pri Portorožu, predstavili (takrat) edino začimbo v svoji ponudbi, poper. Čeprav ta seveda ni avtohtona slovenska rastlina (izhaja namreč iz Indije), je bila njihova želja oz. vizija, da bi v okviru podjetja izdelovali visokokakovostne začimbe, pri čemer bi uporabljali predvsem lokalne vire. Ponudba znotraj vedno bolj uveljavljene blagovne znamke Maestro se je v naslednjih desetletjih neprestano širila (leta 1979 je njihov nabor izdelkov zajemal že 25 začimb), saj so se zavedali, da morajo nenehno vlagati v posodabljanje proizvodnje in širitev asortimana, da bi zadostili zahtevam trga in potrošnikov.
Prilagoditve so vključevale uvajanje novih izdelkov in ohranjanje visoke kakovosti, prav tako pa je podjetje doživelo nekaj večjih mejnikov. Za širitev proizvodnje je bilo ključno leto 1964, ko se je Začimbi pridružilo podjetje Gosad, leta 1977 pa so v okviru družbe zgradili v tistem času najsodobnejšo tovarno za predelavo začimb v Jugoslaviji. Program začimb in blagovno znamko Maestro je prevzelo Žito, šest let pozneje pa je Maestro postal del družine Podravka.
Slovenci imamo najraje »monozačimbe«
»Danes je Maestro sodobna blagovna znamka z bogato ponudbo začimb in posebnih dodatkov jedem. Med njimi so tisti, ki so blizu našim kuhinjam, pa tudi mednarodni okusi, vseh skupaj pa je že več kot dvesto. Med slovenskimi kupci so najbolj priljubljene posamezne oz. 'monozačimbe', med katerimi lahko izpostavimo črni poper, lovorov list in česen, ali posebne dodatke jedem za določeno jed, na primer krompir, ribe ali piščanca,« izpostavljajo pri Maestru.
Svoje izdelke so v preteklosti oglaševali predvsem v tiskanih medijih in na radijskih postajah, danes pa večina oglaševanja poteka preko digitalnih kanalov, vključno z družbenimi omrežji in spletnimi oglaševalskimi akcijami. Za to, da s svojimi oglasi izstopajo od konkurence, poskrbijo tako, da poudarjajo svoje prednosti – kakovost, naravnost in tradicijo, hkrati pa vedno iščejo nove načine, kako ostati v trendu in biti zanimivi za potrošnike, kot so povedali za MM.
Stavijo na Instagram in sodelovanje z vplivneži
Kot pravijo, so se za najučinkovitejše izkazali vizualno privlačni oglasi, pri čemer med družbenimi omrežji stavijo predvsem na Instagram, ki se je zaradi zmožnosti deljenja vizualno privlačne vsebine in sodelovanja s potrošniki izkazal za najučinkovitejši kanal. »Za nas je pomembno doseči in pritegniti oz. vključiti ciljnega potrošnika, pri čemer se zanašamo tudi na vplivnostni marketing oz. sodelovanje z vplivneži. Svoje ambasadorje izbiramo na podlagi njihovega vpliva, pristnosti in usklajenosti z vrednotami naše blagovne znamke. Predvsem pa nam je pomembno, da znajo ambasadorji verodostojno predstaviti izdelke Maestro in navdušiti potrošnike,« pripovedujejo.
Med slovenskimi obrazi jih je najbolj prepričal Bruno Šulman, ki je leta 2021 zmagal v sedmi sezoni oddaje Masterchef. Na Maestrovi spletni strani ščepec-navdiha.com je s svojimi objavami skrbel za to, da obiskovalcem strani ne manjka športnega duha (in navdiha) med načrtovanjem obrokov. Pravijo, da so se zanj odločili, ker se po svojem značaju in strokovnosti najbolje ujema z blagovno znamko Maestro: »Ker imamo na trgu precejšnje število različnih začimb, je Bruno tisti, ki nam pomaga pri izobraževanju naših potrošnikov o uporabi in kombiniranju začimb, tudi tistih malo bolj specifičnih, kot sta na primer koper ali luštrek, svetuje pa tudi, kako različne začimbe povezati med seboj.«
V iskanju slovenskega okusa
Bruna Šulmana so vključili tudi v svojo jubilejno oglaševalsko akcijo, ki so jo pripravili ob praznovanju 70. rojstnega dne. Pri snovanju akcije so izhajali iz spoznanja, da na policah trgovin najdemo vse vrste začimbnih mešanic, razen ene – slovenske. »Kje se skriva slovenski okus? Glede na to, da že 70 let slovimo kot strokovnjak za začimbe, smo se odločili odgovoriti na to vprašanje s pomočjo vseslovenske iskalne akcije. V kampanji ob jubileju smo povabili vse, ki med svojimi kuharskimi policami skrivajo uporabne namige, da nam pomagajo pri iskanju,« pravijo.
Ko so se spraševali, kje »se skriva« slovenski okus, so hitro ugotovili, da je to v slovenskih kuhinjah. »Ali bolj natančno na zapackanih, na roko zapisanih receptih, ki jih imajo naše mame, babice, dedki, strici spravljene oziroma zatlačene nekje na kuhinjskih policah,« pravijo. Zato so v sodelovanju z Agencijo 101 ustvarili UI-orodje, ki uporabnikove ročno napisane recepte digitalizira in izlušči najpogosteje uporabljene začimbe. Tako se zakladi slovenske kuhinje ne bodo nikoli izgubili, recepti pa bodo ponudili vpogled v začimbe, ki se skrivajo v slovenskih jedeh.
V jubilejni oglaševalski akciji, ki so jo pripravili ob praznovanju 70. rojstnega dne, so iskali »slovenski okus«. V sodelovanju z Agencijo 101 so ustvarili UI-orodje, ki ročno napisane recepte digitalizira in izlušči najpogosteje uporabljene začimbe. »Tako se zakladi slovenske kuhinje ne bodo nikoli izgubili, recepti pa bodo ponudili vpogled v začimbe, ki se skrivajo v slovenskih jedeh,« pravijo.
Pristna začimbna mešanica za slovenske jedi že nastaja
»V iskanje slovenskega okusa smo vključili vso Slovenijo. S podatki, ki jih bomo pridobili iz zbranih receptov, bomo tako lahko ustvarili prvo mešanico začimb za slovenske jedi. V njej pa bodo zbrane res samo tiste začimbe, ki so del slovenske kuhinje že od nekdaj,« pravijo v podjetju Podravka. Vse, ki v svoji kuhinji skrivajo uporabne namige, so vabili k iskanju slovenskega okusa z zunanjimi oglasi, na prodajnih mestih, z oglasi na družbenih omrežjih in širše na spletu, s PR-vsebinami in z vplivneži. Zgodbo o iskanju slovenskega okusa in o prvi mešanici začimb za slovenske jedi so nadgradili tudi s slovenskim ornamentom Jožeta Karlovška, ki je svoje delo posvetil ohranjanju bogate kulturne dediščine. Tako so poleg dragocenih receptov poskrbeli tudi za ohranjanje pomembnega dela slovenske kulture.
Kot izvemo, je akcija iskanja »slovenskega okusa« naletela na odličen odziv. Zbiranje podatkov je zdaj končano in trenutno že ustvarjajo pristno slovensko začimbno mešanico, ki je še nihče ni definiral. »Potrošniki so delili svoje najljubše začimbe, Bruno Šulman pa bo dal svoj zadnji pečat in prilagodil recepturo tako, da bodo razmerja začimb popolna,« so povedali.
Ohranjanje tradicije ter sledenje tehnološkim novostim in sodobnim trendom
V bližnji prihodnosti jih tako čaka razkritje mešanice začimb, dolgoročno pa bodo (kljub temu, da je Maestro blagovna znamka z dolgoletno tradicijo) še naprej sledili tehnološkim novostim in sodobnim trendom na trgu. Kot pravijo, je namreč prav to ključ do ohranjanja konkurenčnosti in relevantnosti na trgu. »Primer tega pristopa je uporaba umetne inteligence v najnovejših kampanjah,« navajajo in dodajo, da njihovi načrti za prihodnost vključujejo tudi nadaljnjo širitev ponudbe, krepitev prisotnosti na digitalnih platformah in nadaljnje inoviranje proizvodnje za zagotavljanje vrhunske kakovosti izdelkov. Prav tako pa bodo dali velik poudarek trajnosti in ohranjanju okolja v vseh vidikih poslovanja ter skrbeli za to, da blagovno znamko postavijo na sam vrh med začimbami.
VIR: MM Marketing Magazin