Na Zavodu za gluhe in naglušne Ljubljana se je v četrtek sestala delovna skupina za pripravo predloga umestitve slovenskega znakovnega jezika v sistem vzgoje in izobraževanja.
petek, 2.6.2023
Ljubljana, 02. junija (STA) - Na Zavodu za gluhe in naglušne Ljubljana se je v četrtek sestala delovna skupina za pripravo predloga umestitve slovenskega znakovnega jezika v sistem vzgoje in izobraževanja. Izpostavili so pomen poučevanja slovenskega znakovnega jezika kot obveznega predmeta in v zvezi s tem podprli aktualni predlog sprememb zakona o osnovni šoli.
V predlogu sprememb zakona o osnovni šoli je namreč predvideno, da se v izobraževanje učencev, uporabnikov slovenskega znakovnega jezika umesti obvezno učenje tega jezika.
Kot so sporočili z ministrstva za vzgojo in izobraževanje, so na tokratni seji sodelovali tudi praktiki vzgojno-izobraževalnih zavodov za gluhe in naglušne, ki v tem šolskem letu preizkušajo različne modele vzgojno-izobraževalnega dela z gluhimi in naglušnimi, kar vodi in spremlja Zavod RS za šolstvo.
Člane so seznanili s potekom izvajanja modelov učenja, poučevanja in tolmačenja slovenskega znakovnega jezika in predstavili mnenja praktikov o prednostih, slabostih ter izzivih, kar je bila podlaga za vsebinsko razpravo o potrebnih in možnih rešitvah za celovito umestitev slovenskega znakovnega jezika. Prisotne je nagovoril tudi državni sekretar Boris Černilec in izrazil podporo ter zavezo za uvedbo ustreznih sprememb.
Razpravljavci so se po navedbah iz sporočila strinjali, da je za uspešno vključevanje gluhih in naglušnih otrok in mladostnikov v vzgojno-izobraževalni proces, za prehajanje na višje ravni izobraževanja in doseganje čim višje izobrazbe, za prehod na trg dela in njihovo družbeno dejavno življenje nujna pridobitev ustrezne jezikovne kompetence.
Za dosego teh ciljev je treba zagotoviti učenje in poučevanje, uporabo in tolmačenje slovenskega znakovnega jezika kot prvega oziroma naravnega jezika, so poudarili. Strinjali so se, da je treba natančneje opredeliti vlogo strokovnih delavcev v vrtcih in šolah, ki izvajajo vzgojno in izobraževalno delo z gluhimi in naglušnimi, komunikacijo v slovenskem znakovnem jeziku oziroma tolmačenje. Zavzeli so se za posodobitev sistema, ki mora biti dovolj fleksibilen, da bo omogočal ustrezne prilagoditve vzgojnega in učnega procesa glede na potrebe uporabnikov znakovnega jezika.
Namen delovne skupine, ki na ministrstvu deluje že od leta 2021, je pripraviti predlog posodobitve sistema predšolske vzgoje ter osnovnošolskega in srednješolskega izobraževanja gluhih in naglušnih otrok, učencev, dijakov in udeležencev izobraževanja odraslih. V tem okviru je bil sprejet akcijski načrt za obdobje 2021-2024, ki opredeljuje dejavnosti, povezane z vsebino vzgojno-izobraževalnih programov za gluhe in naglušne.
V delovni skupini so predstavniki vzgojno-izobraževalnih zavodov, ki izvajajo programe, prilagojene gluhim in naglušnim, Univerze v Ljubljani, zavoda za šolstvo, Zavoda Združenje tolmačev za slovenski znakovni jezik, zveze društev ter ministrstva, so še dodali.
VIR: Tax Fin Lex