Osrednji namen komunikacijske kampanje društva Onkoman je bil izzvati hitro reakcijo javnosti. Tako, kot je hitra reakcija pomembna pri neprimernem blatu, saj lahko kaže na simptome raka prebavil.
Osrednji namen komunikacijske kampanje društva Onkoman je bil izzvati hitro reakcijo javnosti. Tako, kot je hitra reakcija pomembna pri neprimernem blatu, saj lahko kaže na simptome raka prebavil.
Društvo Onkoman je skupaj z oglaševalsko agencijo AV studio in v sodelovanju s partnerji - zdravstveno zavarovalnico Triglav Zdravje, farmacevtskimi podjetji MSD in Roche ter družbo Europlakat pripravil na prvi pogled kontroverzno oglaševalsko akcijo.
Da bi vzbudili reakcijo javnosti, ki je že otopela ob gledanju politično korektnih oglasov, ki ozaveščajo o pomembnosti zdravja, so na več obcestnih plakatov zapisali »SRANJE«, poziv »Neprimerno?« in brezplačno telefonsko številko »080 54 25«. V društvu že nekaj časa ozaveščajo na, kot pravijo, bolj provokativni način, ki tako moške kot ženske premakne na drugačen način.
»Če je onkološka bolezen odkrita dovolj zgodaj, je tudi zdravljenje bolj uspešno,« je povedal predsednik društva Onkoman Matej Pečovnik. Rak prebavil predstavlja drugi najpogostejši vzrok smrti na onkološkem področju. Ozaveščevalna akcija je zaradi majhnega proračuna, ki je odvisen zgolj od donatorjev, potekala le na 50 plakatnih mestih. To pomeni, da z drznim plakatom niso mogli biti prisotni v vsakem slovenskem mestu. Vendar se jim je drzen nastop obrestoval, saj je zavoljo družbenih omrežij sporočilo akcije doseglo praktično celo Slovenijo.
“Za razliko od velikih oglaševalcev ima naše društvo mikroskopski proračun. Zato v novembru bijemo bitko Davida in Goljata, ko moramo včasih iti čez rob, da ne bi bili spregledani,“ je dodal Pečovnik.
Vpis v onkološka društva pogostejši pri ženskah kot moških
Onkoman, je prvo onkološko društvo v Sloveniji, ki je prvenstveno namenjeno moškim. Sporočajo, da so ženske tiste, ki se društvom pogosto pridružijo le nekaj časa po odkriti bolezni, pri moških pa je ravno nasprotno. Ti ali se vpišejo zelo pozno ali pa nikoli. Zato se v društvu vsak november borijo za pozornost javnosti tudi, da bi povečali število svojih članov, med katerimi so družinski člani obolelih, preboleli, prijatelji, strokovnjaki različnih področij ter vsi dobre volje, ki so pripravljeni pomagati. Društvu lahko vedno donirate na donatorski račun NLB: SI56 0222 2026 2126 840 ali pa se mu pridružite.
Kontroverzni plakat zmotil tudi župana občine na Štajerskem
Rak prebavil predstavlja eno najtežjih oblik raka, saj prepozna reakcija obolelega na simptome, ki se pojavijo v blatu, skoraj zagotovo pomeni izgubljeno bitko. Zato se v društvu Onkoman, ki vsak november že tradicionalno ozavešča o različnih oblikah raka, niso ustrašili, temveč z neprimerno besedo drzno posegli v javni prostor. Na družbenih omrežjih in spletu je završalo, oglasil se je tudi župan občine Radenci, ki je zagrozil s policijo. V društvu pozdravljajo županovo hitro reakcijo in pravijo, da »ni šlo za politično provokacijo, pač pa za ozaveščanje, ki lahko marsikomu reši življenje.«
“Rak prebavil je smrtno resna stvar. Zato smo našo komunikacijo zasnovali tako, da bi v poplavi sporočil zagotovo vzbudila reakcijo. Veseli smo bili vseh reakcij, še posebej tistih na družbenih omrežjih, ki so se samodejno širila in tako dosegla kar najširši krog,“ je izpostavil kreativni direktor v AV studiu Robert Bohinec. Dodaja, da »drznost prinaša opaznost. Pomembno pa je, da je drznost v službi sporočila akcije in osebnosti znamke. V nasprotnem primeru gre za golo iskanje pozornosti, ki pa ne prinese pravih rezultatov.« Sranje je prineslo rezultate. Na telefonsko številko so prejeli ogromno odzivov, kar pomeni, da je ogromno ljudi izvedelo, kako pomembna je hitra reakcija na neprimerno blato. Odzvali so se predvsem starejši po 60 letu starosti, ki so tudi med najbolj rizičnimi skupinami in morda so komu od njih rešili življenje.
VIR: Pristno